Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Kaja schreef:Ik voeg er iets aan toe, omdat ik er al goede antwoorden tussen vind staan. Ik kan wel blijven herhalen....
Onder tact wordt verstaan de totale en in een regelmatig ritme voorwaarts gaande beweging van het paard, waarbij het achterbeen gelijkmatig, vlijtig en krachtig wordt ondergebracht.
Het rijden in een bij het paard aangepast grondtempo, waarbij het paard gelijkmatig voorwaarts wordt gedreven tegen een soepele hand, is de basis voor het ontwikkelen van een goede tact.
Een onmiskenbaar gegeven dat een ieder toch zou moeten weten bij het bedrijven van de dressuursport!
Je gaat toch ook niet autorijden met 0,0 verstand...
Kaja schreef:Mag ik je dan verwijzen naar eerder commentaar, waar zeker goede antwoorden tussen staan, als bijv, van Bets...
Ik voeg er simpelweg iets aan toe...![]()
Naar mijn idee zijn er toch zes basisbegrippen welke je toch echt wel dient te weten als je dressuur wilt rijden, net als bijv. een goede zit!
Desiree schreef:Kaja schreef:Mag ik je dan verwijzen naar eerder commentaar, waar zeker goede antwoorden tussen staan, als bijv, van Bets...
Ik voeg er simpelweg iets aan toe...![]()
Naar mijn idee zijn er toch zes basisbegrippen welke je toch echt wel dient te weten als je dressuur wilt rijden, net als bijv. een goede zit!Desiree schreef:Ik zeg toch niet dat die andere antwoorden niet goed zijn?