hand ontspannen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: hand ontspannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 07:43

Je hebt dan waarschijnlijk nog veel spanning in je lijf, probeer eens onder het rijden met een wat langere teugel je schouder te draaien en probeer je te concentreren op ontspanning in je lichaam ipv op je hand stil te houden - dat creeert nl. nog meer spanning en dan werkt het averechts. Als hij kijkerig is, vind jij het waaarschijnlijk ook spannend en dan span je onbewust je spieren aan - probeer je te concentreren op ontspanning in je lichaam ipv op de nervositeit van de pony of ga een liedje zingen oid waardoor je zelf afgeleid bent van het probleem.
Als je hulp hebt zou ik ook adviseren wat zitlessen aan de longe te doen om onafhankelijker te gaan zitten (beugels uit, zonder teugels, gymnastische oefeningen).

__manon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 07:44

je kunt hem ook aan de teugel laten proberen te lopen. misch loopt hij dan wat meer ontspannen en meestal luisteren ze aan de teugel ook beter. gewoon knijp, los. knijp. je kunt ook een beetje met de teugels spelen. (beetje gewoon bewegen enz) misch word hij daarvan meer ontspannen.
verder relaxed zitten en ontspan zelf! voor je hand kun je misch thuis oefenen? komt ut doordat hij kijkerig is?hij mag da best een beetje doen! (als je bedoelt dat hij veel om zich heen kijkt) ook kan da misch beholpen worden met zachte lieve woordjes om hem gerust te stellen en hem aan dde teugel proberen te kirjgen

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-05 08:21

ik rij hem ook naar benden maar gespannen zit ik best wel ja ik zal het gaan proberen dank

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:21

Als je paard schrikkig is moet je heel veel figuren rijden, en als hij iets eng vind meteen been geven.
je moet je pony/paard bezig houden zodat die eigenlijk niet eens de tijd heeft om ergens van de schrikken, dus eigenlijk heletijd de raarste figuren rijden enz zodat die er geen kans is dattie weg schiet.
en als je gewoon rechtdoor wilt rijden enz meteen been geven zodat je paard/pony ineens door moet lopen en op dat moment DAAR op let en dus sneller moet gaan dan ben je vast al langs dat enge hoekje ofzo veel succes zeg maar hoe het gaat

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:45

Ik had vroeger ook dat probleem. Het is erg vervelend, en moeilijk om te weten wat je ermee aan moet. Ondanks je pony sneller gaat lopen als je je handen ontspant, moet je dat toch een keer doen. Aan de teugel rijden gaat een steeds groter deel worden van je rijden. Een paard/pony moet de kans krijgen om aan de teugel te KUNNEN lopen...Dat gaat niet als je je handen niet ontspant. Dus je mag best een keer wat doorvragen, maar ontspan ook weer een keer! Kun je je pony niet makkelijk aan?, Dan kun je een martengaal gebruiken. Ze worden ook wel gebruikt voor het springen en dienen om je pony goed aan te kunnen. Ook kun je een keer een stiek proberen die je van zijn bit naar zijn singel laat lopen (iets anders dan een slofteugel) Zo is je pony verplicht aan de teugel te lopen. Als een pony aan de teugel loopt, vind hij het moeilijker om sneller te gaan lopen. Je kunt het zelf ook uitproberen. Ga maar is voorover hangen en probeer maar eens heel hard te gaan rennen. Dat lukt niet echt he? Dat is dus ook wat je pony meemaakt. Leer je je pony dus aan goed laag door de hals te lopen, dan kan je probleem opgelost zijn. Hopelijk lukt het je om je pony steeds beter onder controle te houden...Heel veel succes ermee en hopelijk heb je wat aan dit advies! Met vriendelijke groet, Esmée Franken.

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 20:07

Ik denk niet dat ik zo snel met een elastiek mag rijden het is namelijk een manege paard
maar bedankt voor de tips ik zal het gaan proberen en laat
jullie weten hoe het met hem en mij gaat

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 20:26

en? vertel

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-05 13:46

het ging woensdag super goed me hand had ik stil bewoog niet en hij liep ook super ontspannen echt super bedankt voor de tips die jullie me gegeven hebben