Udo2001 schreef:Ik vind het persoonlijk ook wat storen al dat gekibbel in mijn topic!!!
Als iedereen het nou bij zijn mening en ervaringen houdt, dan kan ik er misschien iets mee. En ze kunnen toch het ene niet met het andere gaan vergelijken, toch???? Maar het is misschien verstandig om te doen wat mij het beste past??? Heb nog zat wedstrijden te gaan, toch??? Dus nu even geen gekibbel of wie het beste met zijn paarden om gaat. Advies is wat ik nodig heb, geen geruzie.
Nou mijn advies staat er al. Gewoon bij geen beenreactie een bijtikje als ondersteuning en je paard erbij houden. Dit is geen afstraffing maar een hulpje in de goede richting. Bekijk het anders zo: als jij je paard voorwaarts wil houden en been blijft geven dan krijg je een onrustig beeld. Ik denk dat de jury dan liever ziet, en ik denk meerdere mensen, dat je na 2x been een tikJE geeft voor de verwachte reactie...
Edit: rukken, plukken en overmatig been/zweepgebruik vind in inderdaad niet aan de orde. TS geeft zelf aan dat ze een jong paard op een vriendelijk manier op de juiste manier wil voorstellen. Ordinair vind ik dat als je je paard van voor tegen gaat houden en hem dan met been/zweep voorwaarts wil drijven omdat je paard even niet doet wat er verwacht wordt...maar dat is hier niet aan de orde...dus voor mij geld bovenstaand advies.