Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
)
) en toen ik zou opstappen begon ze meteen weer met draaien. Vervolgens heb ik haar aan de binnen teugel heel kort gepakt en draaide ze idd om me heen. Toen me voet in de beugel zat en ik er gewicht op zette gaf ze zich eigenlijk al over
. Ik heb haar de hemel in geprezen, en ff kort gereden. Ik hoop dat heb zo blijft en dat ze niet ook hier iets voor verzint.
Ben benieuwd wat ze de volgende keer doet. Ik hou jullie nog wel ff op de hoogte.
.
Citaat:Ik heb een krukje klaar staan voor het andere paard (1.83), voor als ik een stijve dag heb .
Maar voor temptation is het niets denk ik hoe wil je vanaf het krukje opstappen als ze niet blijft staan. Het opstappen is niet echt het probleem. (zo stijf ben ik ook al weer niet ) Maar omdat ze niet wil blijven staan krijg ik me voet gewoon niet in de beugel. Dus ik kan wel op een krukje gaan staan maar dat wil niet zeggen dat me paard er naast blijft staan.
. Dus nog ff w8en voor het vervolg
Ik snap er niets van. Ook dit keer heb ik haar nadat ze begon te draaien kort gepakt aan de binnenteugel. Maar dit keer werd ze helemaal angstig. En na een tijdje klungelen,
toen de hulp inmiddels onderweg was stond ze in eens stil. Ik snap er helemaal niets van.
, maar ik kreeg haar niet zo ver dat ze stil ging staan. Dus ik kreeg gewoon niet de kans om op te stappen. Citaat:als ik er maar eenmaal op zit is het goed en kan ze gewoon normaal stil staan.
Citaat:voordat je opstapt een kleine grondoefening zoals:
achetruitzetten of m opzij laten stappen.
Ik weet echt geen andere oplossing meer.

!
als je dat doet heeft ze een hekel aan het opstijgen
als je snel opstapt is het zo voorbij voor je paard
Eerst gedaan wat Anya voorstelde. Maar al snel werd ze paniekerig en ging ze zelfs om hoog. Uiteindelijk heeft de eigenaar haar bij de bovenlip vast gepakt, en ben ik er toch nog op gekomen. Toen ben ik fanantiek na een tijdje weer afgestapt en zelfs toen was het mis. En weer met de hand op haar lip ben ik opgestapt.
dat ze niet door had dat het krukje er stond, toen ik er op ging staan raakte ze natuurlijk weer in paniek en wou het liefst bij solinde in de box kruipen. Na een tijdje staan en belonen ging het redelijk. Bij het opstappen heb ik zo min mogelijk druk gezet op de beugel (eigenlijk kon het ook wel zonder beugel
) En toen was ze wel gespannen maar gek genoeg stond ze wel stil. En ook de dag erna (vandaag) was het goed met het krukje bij haar vriendinnetje.