Sunflower Samira - met sporen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnneMieKe_89

Re: Sunflower Samira - met sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:42

ehm,, ik vind hem wel heeel erg tegen de hand!
nu is het wel een buitenritje, maar dn zou er toch nog wel een beetje aanleuning moeten zijn..
op de 1e 3 foto's steekt hij echt heeelemaal zijn neus eruit!
en je armen zouden iets meer in een hoek mogen, en je handen wat hoger.
je hebt je armen nu heel recht!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:58

Flutterby schreef:
Ik weet dat mijn houding niet optimaal is, maar het gaat er meer om dat ik haar niet hinder door de sporen maar juist hélp.
Ik weet dat mijn handen hoger moeten, en ik denk dat ik mijn hakken af en toe te ver uitdruk (al zie ik niets op de foto's)

OPBOUWEND COMMENTAAR ALTIJD WELKOM

Ga je eens wat minder druk maken om je handen, hakken en al die andere onzin. Ik lees veel te vaak op dit forum van die onzin. Ondertussen loopt je paard totaal niet nageeflijk. Ga daar eerst eens aan werken.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:16

dat vind ik wel goed gezegd XoNo!
zelf wilde ik het zo hard niet zeggen maar je hebt wel gelijk.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:45

leuke pony, maar zet je handen niet zo vast op de schoft en draag ze wat meer. houd ook je handen rechtop en houd ze ontspannen. Vraag verder tips aan je instructeur om je pony wat nageeflijker te rijden.

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 22:37

Niet iedereen beschikt over een binnenbak of gedraineerde buitenbak.. Ik heb al maanden niet meer serieus gereden en wilde het weer een beetje oppakken - en nu ligt er dus sneeuw. Maar dat aan de teugel rijden is niet te doen in een bos met allerlei enge dingen - bovendien is het een krappaard en rijd ik haar niet met een stang ( wat voor de kar dus wel gebeurd ) Ikvind het balengrijker dat ze plezier heeft in een bosritje dan dat ze helemaal laag loopt ( wat ze prima kan - maar dit is gewoon niet de makkelijkste periode voor haar )

Verder vroeg ik opbouwend commentaar - niet alleen wat er allemaal niet klopt en wat er verkeerd zit, maar hoe ik dat op kan lossen. Vergeleken met een jaar terug is haar houding heel erg vooruitgegaan, als ik nu ga drammen verpest ik dat allemaal weer en ben ik weer terug bij af. ( en ik heb geen zin om weer rodeo te gaan rijden )

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:02

Ik snap niet waarom je je voor alles verontschuldigd. Voor de sporen, dat je echt de allerkleinste ed hebt, je bit, je houding, enz.

Doe toch gewoonw at je wilt Knipoog
Verder ziet het er netjes uit, en idd rechtop blijven zitten

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 16:21

XoNo schreef:
Flutterby schreef:
Ik weet dat mijn houding niet optimaal is, maar het gaat er meer om dat ik haar niet hinder door de sporen maar juist hélp.
Ik weet dat mijn handen hoger moeten, en ik denk dat ik mijn hakken af en toe te ver uitdruk (al zie ik niets op de foto's)

OPBOUWEND COMMENTAAR ALTIJD WELKOM

Ga je eens wat minder druk maken om je handen, hakken en al die andere onzin. Ik lees veel te vaak op dit forum van die onzin. Ondertussen loopt je paard totaal niet nageeflijk. Ga daar eerst eens aan werken.

Precies!!

En daarbij moet je dus ook geen middendraf rijden als ze niet nageeflijk is en al heel hard is in de mond.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:00

Ben maar niet bang dat ik commentaar ga geven op je sporen hoor, het zijn maar kleintjes toch? Best veel mensen rijden met sporen dus dat is heus niet zo gek!
(Aan de ene kant snap ik het wel, je kunt niks verkeerd doen of half bokt levert commentaar Knipoog )

En ja, ik kan wel, net als veel mensen hier, commentaar op je houding etc. gaan geven, maar je zei zelf al dat je geen bak of niks hebt, dus dat is ook minder makkelijk om te oefenen!

Waarom zou je geen middendraf mogen rijden als het paard niet nafeeglijk is? Moet ze dan maar alleen stappen, totdat het paard nageeflijk is. En een beetje draven? Dat schiet ook niet op? Door juist overgangen enz. te rijden word het paard beter aan je been, luistert beter naar je hand en kun je hem nageeflijk rijden!

Nouja, ik vond het wél leuke foto's! Haha!

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 18:28

Citaat:
En daarbij moet je dus ook geen middendraf rijden als ze niet nageeflijk is en al heel hard is in de mond.

Waarom niet als ik vragen mag? Iedereen heeft maar commentaar, maar vergeet dat het hier om een buitenrit gaat. Het is toch helemaal niet de bedoeling dat je je paard van alles laat doen, terwijl hij ontspannen van het bos zou moeten genieten? Verward Ik vind het er keurig uitzien Lachen Dat spoortje is bijna niks ja Haha! Kan echt geen kwaad hoor, zoals jij hem gebruikt, je moet je niet zoveel van anderen aantrekken, die weten ook niet alles Knipoog

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:12

ik denk dat mensen commentaar gaan geven door dat je met sporen in het bos gaat rijden.. dat betekend dat je wel met de dresuur bezig bent. Je moet wat minder bang zijn dat je je paard prikt en je been niet zo ver naar voren houden, je zit ook naar achter met je bovenlijf. Vooral als je de uitgestrekte draf aan het oefenen bent meer naar voren gaan zitten. Het lijkt wel of je steun zoekt aan zijn mond tijdens uitgestrekte draf, probeer dus iets meer lucht te geven en hem wat meer ontspannen te rijden. Je drukt ook niet je hakken te ver uit, maar ik denk dat dat zo lijkt doordat je je been zover naar voren houd.

Veel overgangen rijden is idd een goed idee, hij ziet er erg drammerig uit op de foto´s. Als hij hard wil ga jij langzaam rijden en andersom ook, dat helpt het beste bij mijn pony. Je zult hem als je hem wat nageefelijker kan rijden ook makkelijker bij je kunnen houden als je bijvoorbeeld in het verkeer rijdt. Je hebt dan meer over hem te zeggen, dan als hij met zijn hoofd zo een eind omhoog loopt. Veel succes verder met rijden en het is een leuk paardje!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:16

Tinka15 schreef:
maar ik vind sproren met van die wieletjes die je bij westernrijden

Ik niet.. Het zijn wieletjes en die worden vaak beter en vriendelijker gebruikt dan de meeste mensen met knop/stompe sporen...

Verder heb ik ook beetje het idee dat je onbewust je spoor meer gebruikt dan nodig.

machteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:26

sporen gebruiken is waarneer je ze goed gebruikt indd geen probleem. drijf met je kuiten en bij een slechte reactie gebruik je je sporen iets.
maar daar zal je zelf ook vast over nagedacht hebben Haha!

lees verder iedereens commentaar maar denk erbij dat het om foto's gaat moment opname's en dat je zelf het beste voelt wat je paard doet... daarbij rij je in het bos en geef je zelf al aan dat ze frisjes was aangezien je al tijden niet serieus had gereden en we natuurlijk allemaal weten dat er sneeuw ligt, en sneeuw is erg intressant haha.

plaats gewoon over een tijdje nog eens foto's hihi

succes met haar,

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 12:34

Als je zo bang bent dat je ze verkeerd gebruikt: afdoen en pas omdoen met les.
Zo ga je er volgens mij zelf alleen maar 'gek van zitten' omdat je bang bent dat je maar wat zit te prikken en dat hoeft helemaal niet.

Leuke pony trouwens en de omgeving is ook heel mooi bij jullie.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:38

ditchie schreef:
kijk ik heb de foto even voor je bewerkt. je hoort schouders, heup en hak op 1 verticale lijn te hebben. De groene lijn is zoals het zou moeten de rode zie je hoe je zit.
Verder heeft je paardje een leuk koppie vind ik!
Succes met je rijden.

Afbeelding

ik rij ook een zwarte welsh cob, met dezelfde spoortjes Clown
en mijn benen steken ook heel gauw naar voren.
kan dus misschien aan de bouw liggen, of zit dat er niet in? Knipoog

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:49

milo schreef:
ditchie schreef:
kijk ik heb de foto even voor je bewerkt. je hoort schouders, heup en hak op 1 verticale lijn te hebben. De groene lijn is zoals het zou moeten de rode zie je hoe je zit.
Verder heeft je paardje een leuk koppie vind ik!
Succes met je rijden.

Afbeelding

ik rij ook een zwarte welsh cob, met dezelfde spoortjes Clown
en mijn benen steken ook heel gauw naar voren.
kan dus misschien aan de bouw liggen, of zit dat er niet in? Knipoog

dat heeft niets met de bouw te maken, maar met de concentratie en motivatie om je benen naar achter te leggen. denk er eens aan tijdens het rijden, als je het jezelf aanleert om je benen op dezelfde lijn te hebben als je heup en schouder, kost het je minder moeite als je les hebt Knipoog

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:04

Heej brennie!!

Nou meiss idd zoals de helft hier al zegt: niet druk maken om die sporen, zeker niet omdat ik weet dat je ze niet zult misbruiken.

En wat betreft die foto waar die mooie lijnen in gezet zijn, als je goed kijkt waar haar kniwrongen zitten en waar haar been volgens het plaatje moet liggen kun je je hopelijk zelf wel indenken hoe verneukt je in dat zadel moet gaan zitten wil je 'loodrecht' zitten.
Dat zou betekenen dat je de helft van je zadel niet zou gebruiken.
Kijk, een gaatje of wat langer scheelt al een hoop (spreekt uit ervaring) maar kantel je bekken ook eens wat naar achter en ga was meer op je 'doos' zitten Tong uitsteken Wel opletten want in het begin lijkt het of je naar voren kiept. Laat iemand (bijv je moeder) opletten dat je wel rechtop bijft.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt Bren!

En verder: jij en Sun zijn echt een supercombi, gewoon lekker doorgaan! Zolang je je ervan bewust bent dat er altijd verbeterpunten blijven,en daar ook aan gaat werken is altijd goed!

kuzzie

djoon

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 21:46

AnneMieKe_89 schreef:

Kwam het zo hard over? Bloos

Nja, anyway...zo bedoelde ik het dus niet. Ik meende het echter wel. Inprincipe hoeft je paard niet nageeflijk te lopen in het bos, zolang je er niet om vraagt. Ik krijg alleen het idee dat je wat in die teugels hangt. Dat is ook niet eens zo erg, als je pony daarop reageert en dat gebeurt duidelijk niet. Dus dan rijd je OF met losse teugel, of je vraagt door en houd goed je been eraan tot ze nageeft.

Ik vind het trouwens wel een erg leuke pony, leuk gebouwd!

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 13:24

XoNo schreef:
AnneMieKe_89 schreef:

Kwam het zo hard over? Bloos

Nja, anyway...zo bedoelde ik het dus niet. Ik meende het echter wel. Inprincipe hoeft je paard niet nageeflijk te lopen in het bos, zolang je er niet om vraagt. Ik krijg alleen het idee dat je wat in die teugels hangt. Dat is ook niet eens zo erg, als je pony daarop reageert en dat gebeurt duidelijk niet. Dus dan rijd je OF met losse teugel, of je vraagt door en houd goed je been eraan tot ze nageeft.

Ik vind het trouwens wel een erg leuke pony, leuk gebouwd!

sunny is qua bouw aan de achterkant hoog ( wat je altijd ziet bij welshcobs ) Mijn zadel is geen dressurzadel maar een veelzijdigheid richting springen - ik ben zelf ook geen dressuurfan maar meer van het crossen en springen enzo. Ik ben altijd bezig mezelf te verbeteren, maar let dan teveel op het een waardoor eht ander weer minder wordt. Hoe dan ook, eind april begin ik met dressuurlessen in de buitenbak van mijn ex-instructrice.

en: dat hangen in de teugels is dus echt niet zo - ik houd contact met haar mond maar zal haar daar nooit hinderen ( dan draait ze accuut om en bokt je eraf ) Wat meer op mijn kont zitten is denk ik ook een punt ja.. Nagelbijten / Gniffelen
*op naar de les

Ik zal er ook nog even wat andere foto's opzetten, gezien mijn houding amper iets veranderd is - dan kunnen jullie misschien beter beoordelen
(springen)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

('gewoon')
Afbeelding

Afbeelding
boktmeeting, mei 2004

Afbeelding
september / oktober in het bos

Ik had ook nog foto's van een jaar geleden, maar die kan ik even niet vinden... Verward

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:07

hey,

Ziet er netjes uit. Je zit redelijk netjes, je beenligging mag iets naar achter maar met zo'n zadel weet ik uit ervaring dat dat heel moeilijk is.
Op de foto waarin je in middendraf zit/ aan het aanrijden naar de middendraf bent lijkt het alsof je even je evenwicht verliest. Ik zit ook niet altijd even stabiel alleen met een paard wat wel eens wat dwars wil zijn ( en wat jij netjes wilt rijden ) zou ik hier nog wat aan werken.
Ondanks mijn 10 jaar rijervaring moet ik dit ook nog geregeld doen (oren aanraken, staart aanraken, tenen aanraken enz.enz. Haha! )

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 16:49

ik vidn het helemaal geweldig, die van mij lijkt zo veel op die van jou, qua bouw!!!!

Afbeelding
zie je, die billen? Lachen lekker kondje hebben welshjes Tong uitsteken

Afbeelding
en die benen en zo

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 19:41

Inderdaad dat kontje, helaas ook al meer als te vaak omhoog zien gaan Haha!
Is jouwe ook zo vreselijk koppig en irritant ? Ik weet meteen wanneer ik iets niet genoeg aangesloten houd - ze knijpt er meteen tussenuit of gaat bokken / op haar achterbenen staan..

en toch wil ik later een welsh kopen Nagelbijten / Gniffelen