Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Flutterby schreef:Ik weet dat mijn houding niet optimaal is, maar het gaat er meer om dat ik haar niet hinder door de sporen maar juist hélp.
Ik weet dat mijn handen hoger moeten, en ik denk dat ik mijn hakken af en toe te ver uitdruk (al zie ik niets op de foto's)
OPBOUWEND COMMENTAAR ALTIJD WELKOM

XoNo schreef:Flutterby schreef:Ik weet dat mijn houding niet optimaal is, maar het gaat er meer om dat ik haar niet hinder door de sporen maar juist hélp.
Ik weet dat mijn handen hoger moeten, en ik denk dat ik mijn hakken af en toe te ver uitdruk (al zie ik niets op de foto's)
OPBOUWEND COMMENTAAR ALTIJD WELKOM
Ga je eens wat minder druk maken om je handen, hakken en al die andere onzin. Ik lees veel te vaak op dit forum van die onzin. Ondertussen loopt je paard totaal niet nageeflijk. Ga daar eerst eens aan werken.
)
Citaat:En daarbij moet je dus ook geen middendraf rijden als ze niet nageeflijk is en al heel hard is in de mond.
Ik vind het er keurig uitzien
Dat spoortje is bijna niks ja
Kan echt geen kwaad hoor, zoals jij hem gebruikt, je moet je niet zoveel van anderen aantrekken, die weten ook niet alles
Tinka15 schreef:maar ik vind sproren met van die wieletjes die je bij westernrijden
ditchie schreef:kijk ik heb de foto even voor je bewerkt. je hoort schouders, heup en hak op 1 verticale lijn te hebben. De groene lijn is zoals het zou moeten de rode zie je hoe je zit.
Verder heeft je paardje een leuk koppie vind ik!
Succes met je rijden.
milo schreef:ditchie schreef:kijk ik heb de foto even voor je bewerkt. je hoort schouders, heup en hak op 1 verticale lijn te hebben. De groene lijn is zoals het zou moeten de rode zie je hoe je zit.
Verder heeft je paardje een leuk koppie vind ik!
Succes met je rijden.
ik rij ook een zwarte welsh cob, met dezelfde spoortjes![]()
en mijn benen steken ook heel gauw naar voren.
kan dus misschien aan de bouw liggen, of zit dat er niet in?
Wel opletten want in het begin lijkt het of je naar voren kiept. Laat iemand (bijv je moeder) opletten dat je wel rechtop bijft.AnneMieKe_89 schreef:dat vind ik wel goed gezegd XoNo!
zelf wilde ik het zo hard niet zeggen maar je hebt wel gelijk.
XoNo schreef:AnneMieKe_89 schreef:dat vind ik wel goed gezegd XoNo!
zelf wilde ik het zo hard niet zeggen maar je hebt wel gelijk.
Kwam het zo hard over?![]()
Nja, anyway...zo bedoelde ik het dus niet. Ik meende het echter wel. Inprincipe hoeft je paard niet nageeflijk te lopen in het bos, zolang je er niet om vraagt. Ik krijg alleen het idee dat je wat in die teugels hangt. Dat is ook niet eens zo erg, als je pony daarop reageert en dat gebeurt duidelijk niet. Dus dan rijd je OF met losse teugel, of je vraagt door en houd goed je been eraan tot ze nageeft.
Ik vind het trouwens wel een erg leuke pony, leuk gebouwd!

) 
lekker kondje hebben welshjes