Wil niet altijd aan de teugel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

March

Re: Wil niet altijd aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:12

thibeaulover schreef:
Ik neem een scherper bit omdat mijn paard heel erg racet!!!
Dus niet omdat ik hem aan de teugel wil laten lopen!!!
En als je nu nog commentaar hebt dan hoor ik dat graag nadat je dit mailtje gelezen hebt!!

En wat ben je aan het doen met dat scherpere bit. Vet hard trekken en scheuren? Als je paard racet dan doet ie dat niet voor de leuk maar omdat ie last ergens van heeft, dus ofwel van jou, ofwel iets lichamelijks maar echt niet om leuk te wezen. Wat jij nu doet is je paard straffen voor iets waar hij hoogst waarschijnlijk niks aan kan doen. Van scherpere bitten word je paard alleen maar vreselijk veel harder in de mond dus over een paar weken zal je nog een scherpere nodig hebben en dan nog een scherpere etc etc, totdat je gewoon niks meer kan en de mond van je paard en je paard verkloot zijn. Denk niet dat je daarop zit te wachten of wel?
Een scherper bit is GEEN oplossing.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 17:15

thibeaulover schreef:

Hier je eigen quote in je begin berichtje....

Citaat:
Ik heb een KWPN ruin van 11 jaar.
In stap loopt hij heel netjes aan de teugel maar zodra ik harder begin te stappen of begin te draven gaat hij gelijk met zn hoofd naar boven.

En waarom noem je dan je topic dat je paard niet altijd aan de teugel wil lopen?

sorry van het extra berichtje maar heb even geen tijd om moeilijk te gaan doen en berichten te gaan wijzigen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 22:59

Sjonniej schreef:
Kafue; Je verhaal is heel goed, maar 1x is genoeg Knipoog

Ik heb hem er ook maar een maal opgezet maar bokt vond het zo goed en behulpzaam dat het er twee maal op kwam Cool Cool Cool Cool Cool Cool

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:06

thibeaulover schreef:
En als je nu nog commentaar hebt dan hoor ik dat graag nadat je dit mailtje gelezen hebt!!

En dat van dat hij nu ineens wel aan de teugel komt, komt doordat ik een betere instructeur heb gevonden.

Dus...!!!

Maar het gaat nu dus wel idd beter omdat ik een andere instructeur heb gevonden namelijk: Ilyo de Loos en die geeft super springles maar ook dressuurles aan mij.

xxx Carmen

Ik kan mij niet voorstellen dat die super instructeur jou een scherper bit adviseert. Als je paard racet is een scherper bit NIET de oplossing.

De oplossing is dat jij beter leert rijden maar het is me wel heel erg duidelijk dat je er nog verschrikkelijk weinig kaas van gegeten hebt.
En die Ilyo de Loos moet een schop onder zijn K*nt hebben om toe te staan dat jij een scherper bit neemt omdat je paard toevallig racet./

Dus ja ik heb nog heel veel commentaar op je. Maar goed aan de andere kant ben je wel heel erg eerlijk dat om zo open en bloot toe te geven dat je absoluut niet kunt rijden en er wederom niet in geslaagd bent een fatsoenlijke en ter zake kundig instructeur te vinden.

Het advies zoek een goede instructeur en begin weer bij de basis met leren rijden.
Arm paard ik heb echt medelijden met hem of haar.

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-05 23:25

he kinderen geen ruzie maken, je hebt je vraag gesteld een ander heeft advies gegeven,mee eens of niet mee eens laathet er dan bij en ga ""goed"" met je eigen paard verder. Ach gut Je kan het in de impuls zoeken maar als je paard onder je wegloopt kom je daar niet verder mee rij veel wendingen om zijn tempo onder controle te krijgen Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 14:24

gezien de sfeer in dit topic èn het feit dat er in de sticky al een heleboel informatie staat over het aan de teugel rijden volgt hier een slotje