Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ponyzotje schreef:mijn vriendin had net hetzelfde probleem met haar paard, dat makkelijk de 1.20m kon springen. ze heeft het enkele jaren en gaat nu stilaan beginnen met de 1.10m, ze is gestart op 90cm.
je moet inderdaad geduld hebben, leren afstanden lezen, grondbalken gebruiken enzovoorts. het ene paard kan beter zijn afstand bepalen dan het andere, daar moet je zelf aan werken. je paard en jij kunnen beter leren lezen op die manier.
professor, als jouw systeem klopt, waarom landen dan zoveel paarden tussen de balken en zelfs wel eens van ervaren ruiters die niet storen? afstanden kunnen gelezen worden en galopsprongen kunnen worden aangepast.
ponyzotje schreef:moest ik ooit op hoog niveau gaan rijden zou ik zeker meer van die boeken lezen die je aanhaalt maar het lijkt me dat het merendeel van de internationale top dat níet doet. en als ik sommige bezig hoor denk ik dat ze het niet eens zouden begrijpen wat er staat.
ik heb ook nergens gezegd (hoop ik want anders was het zo niet bedoeld) dat ik vind dat mensen die hoog en/of internationaal rijden, góed rijden. hun systeem is mss tot op zekere hoogte geschikt maar ze winnen niet als ze de hele rit in de mond van het paard zitten te trekken. daar verlies je trouwens enorm veel tijd mee.
lezen is trouwens verschillend van lezen he, maar dat wijst de context uit. vandaar een kleine edit
Professor schreef:ponyzotje schreef:moest ik ooit op hoog niveau gaan rijden zou ik zeker meer van die boeken lezen die je aanhaalt maar het lijkt me dat het merendeel van de internationale top dat níet doet. en als ik sommige bezig hoor denk ik dat ze het niet eens zouden begrijpen wat er staat.
ik heb ook nergens gezegd (hoop ik want anders was het zo niet bedoeld) dat ik vind dat mensen die hoog en/of internationaal rijden, góed rijden. hun systeem is mss tot op zekere hoogte geschikt maar ze winnen niet als ze de hele rit in de mond van het paard zitten te trekken. daar verlies je trouwens enorm veel tijd mee.
lezen is trouwens verschillend van lezen he, maar dat wijst de context uit. vandaar een kleine edit
Beste ponyzotje, ik wil juist dat U of beter gezegd alle ruiters juist wel lezen, want dan kunnen ze met veel meer plezier springen op een paard vriendelijke manier, en ik geloof me lees deze boeken, ze zijn heel makkelijk en begrijpelijk te lezen. Juist dat stoort me in de paardenwereld, dat men altijd denkt dat het wiel steeds nieuw uit gevonden moet worden. Het is al uitgevonden!!!!!!!!!!!!!!!! maar lees.
leerzaam wat men van mensen met een andere visie (ben ik weer
) kan leren.
).
daarom lees ik eerst over alles wat ik doe en de reden dat ik die 'gevorderde' basisboeken nog niet gelezen heb is dat ik niet zo hoog spring. maar ik ben de laatste die iets zo verkeerd zou doen, heb er een heilige schrik voor