Eerste wedstrijd op lusitano hengst...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Eerste wedstrijd op lusitano hengst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 00:02

meiske16 schreef:
daar zat ik ook al over te denken,waarom ze die hoofden vervaagd had!!
en hengst...die gedragen zich wel anders!!
en kom niet met een smoes aan dat je hier 8 bent op die fotos,want je lijkt wel 10!! of ouder,maar zoals gezegd het zal wel zon penny zijn...of iemand met schaduwaccount...

dat zou ik niet zeggen, Explosion gedraagd zich ook keurig. Anders zou ik hem niet aan kunnen denk ik. Dus niet te snel oordelen, en je hebt nou eenmaal mensen die er ouder uit zien

(nee ik geloof ook niet veel van die pasage en piaffe maar dit kán wel.)

ik kan mijn bericht hier boven niet meer wijzigen vandaar dat ik op korte tijd 2 berichten achter elkaar plaats. Sorry!

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 09:02

ik geloof er ook niet veel van. (van dat piaffe en zo).
Maar toen al met sporen rijden??

xBijou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 09:38

Helen88 schreef:
Nou ik geloof het meeste van dit verhaal op zich wel, het enige wat denk ik lichtelijk ( ) overdreven is, is dat piaffe/passage deel (hoewel dat niet onmogelijk is, maar ik twijfel er gewoon over). En de kankeraanval, maar dat kan ze gezien haar leeftijd ook verkeerd begrepen hebben.

Maar mij lijkt het in elk geval een erg braaf en lief paard waar je daar op rijd! En heel vervelend natuurlijk dat je hem hebt moeten verkopen.
Pegasus4ever schreef:
ik geloof er ook niet veel van. (van dat piaffe en zo).
Maar toen al met sporen rijden??

Dat van dat piaffe en passage, toen was ik al 9, en ik kon dat al echt op hem. Natuurlijk moest ik het ook leren, en was het natuurlijk niet perfect... In de piaffe schoot hij ook wel eens een stuk naar voren, de passage was ook maar een metertje... De vliegende galopwissels waren ook pas na het bereik van de hoefslag...
En kankeraanval, vind het juiste woord gewoon niet, maar hij kreeg er opeens veel last van.
Groetjes.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 10:30

Ik geloof het verhaal wel in grote lijnen. Ik denk dat dit meisje, dit paard een beetje kon laten hupsen door hem been te geven en aan de voorkant tegen te houden. Op die manier kon mijn 3 jarige pony ook passage toen ik 13 was Knipoog en dat voelt natuurlijk machtig, DUS is zei aan het passageren Knipoog Knipoog
En een accute kanker aanval bestaat idd niet, maar dat hij er accuut last van kreeg kan natuurlijk wel (die kanker heeft er dan al langer gezeten, maar net als bij mensen kan het dan van de ene op de andere dag ineens afgelopen zijn Verdrietig )
Ik vind dat iedreen zich hier gewoon wat meer moet inleven in een meisje van 9 en sommige dingen gewoon met een korreltje zout moet nemen.

Ziet er iig braaf uit, zonde van zijn staart Ach gut

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 10:53

Idd Jarah, zoals jij het gezegd zie ik er de logica van in! Knipoog

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 11:00

Ik snap best dat mensen twijfelen aan het verhaal, maar het kan natuurlijk heel goed dat haar ouders of iemand anders heeft geholpen met typen en dat ze daarom zo goed schrijft. En dat ze het gezicht weghaalt doen heel veel mensen om niet herkent te worden op internet.

Ik vind het een gaaf paard en een maf gezicht zo zonder staart. Of het verhaal verder waar is interesseert me niet. Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 11:14

Er staat toch ook dat het oude foto's zijn?! En dat het al langer geleden is dat het paard is verkocht?

Ik heb zelf in Spanje gewerkt op een fok- en handelsstal, daar zetten ze 5 jarige jochies op de oudere brave hengsten. Een 11-jarige reed in zijn eentje pi/pa op dezelfde hengsten. Een 8 jarige deed het met behulp van de baas van de paarden, er naast. Deze paarden zijn gewoon zo ongelovelijk goed getrained dat ze aan de hand ook pi/pa laten zien, dus als er een wurmpje op hun rug zit, en er staat iemand naast die voor het paard de juiste hulpen geeft, zal hij het echt wel doen.

Over de kanker: veel veel schimmel anda's en lusi's hebben last van melanomen, dit zijn kankergezwellen die onder de huid zitten. Dit kan doorslaan naar organen en als de melanomen zich ineens explosief vermeerderen en op plaatsen zitten waar ze een gvaar voor het paard zijn, kun je daar best een paard voor moeten laten inslapen.

Ik zeg niet dat dit verhaal waar is maar het is toch wel weer typisch bokt om zo snel een oordeel te vellen over iets of iemand wat je niet kent Boos!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 13:51

DinkeyGirl schreef:
Ik zeg niet dat dit verhaal waar is maar het is toch wel weer typisch bokt om zo snel een oordeel te vellen over iets of iemand wat je niet kent Boos!

precies, dat is idd waar, ik geloof het verhaal wel, dat meidje heeft gewoon wat rond lopen hupsen, een betje een pennymeisje (waarom draag je anders sporen als je het paard niet eens nagevelijk kunt rijden)

Maar wel sneu voor het paard!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 14:07

Mag er iets minder snel geoordeeld worden? Knipoog
Ik heb de topicstarter gevraagd om zich nog even te 'melden', ze kan dan nog wat antwoorden op de vragen geven.
Een beetje vriendelijker en wat minder achterdochtig mag best hoor........

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 17:11

pharagirlke schreef:
maxxie schreef:
Moet je niet 18 zijn om een hengst uittebrenge op wedstrijd?? wel leuk paardje hoor

neen. Ik ben 14 en breng ook een hengst uit (pony wel. Weet niet of het bij paarden hetzelfde is)
leuk paardje! was wel even raar dat die staart weg was Bloos

Het is toch zo dat je pas een hengst officieel mag uitbrengen als je zelf al L2 bent.....

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 17:18

Danielle01 schreef:
Het is toch zo dat je pas een hengst officieel mag uitbrengen als je zelf al L2 bent.....

Je kunt toch zien dat het niet officieel is?!

Verder vind ik het belachelijk dat er mensen zijn die zo moeten afkatten!!
De paarden worden in spanje met kannonen veel respect bereden, 1 stap verkeerd en ze krijgen meteen op hun donder, Daarom zijn de hengsten zo braaf en daarom gooien ze de oefeningen er zo uit!
Meisje van 8 die geholpen wordt kan echt wel een pasje piaffe!
Ik kreeg mijn pony toen ik 8 was en toen kon ik ook al redelijk rijden (moest wel; pony hoofd tussen benen en bokken maar tot ik viel).

Beetje weer rotboktactie.

Dressage19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 17:20

Achterdochtig of niet.. het lijkt wel een moeder die zich voordoet als haar kind ofzo :S

Helen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 17:23

Nou, nou nou... Het valt toch wel mee? Mensen zijn nou eenmaal vaak wantrouwend, misschien wat te, maar ik heb wel eens ergere dingen gezien hoor. Knipoog

Het grootste gedeelte van dit verhaal geloof ik gewoon hoor, volgens mij is het geen penny-meisjes verhaal. Lachen Maar over dat pi/pa had ik een beetje twijfels, dat wil niet zeggen dat ik het absoluut niet geloof want het zou inderdaad best kunnen. Lachen

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 17:42

Een beetje een raar verhaal... Vooral dat van een " kankeraanval", daar heb ik nou nog nooit van gehoord...

Misschien dat daarom de gezichten weggevaagd zijn?? Cool

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 17:44

Ik wist niet dat de Spaanse Rijschool in Wenen op Lusitano paarden reed?

Ik dacht ze aleen met Lippizaners reden...... Knipoog

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 18:56

Waarom heb je je gezicht dan vervaagd...?

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:05

Leke foto's zeg, mooi Lachen

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:18

Het kan best dat dit een meisje van 8 is, zo reed ik ook ong. op die leeftijd. Ik geloof ook niet echt dat van de piaffe, passage en vliegende galopwissels, maar verder kan het best kloppen. Je moet nog veel leren, maar je bent ook nog jong, dus veel succes met je pony!

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:22

Danielle01 schreef:

1 winstpunt in het L1 toch ?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:23

Een mooi paard, maarre... met 8 jaar al met sporen rijden en er de piaffe en zo met rijden vind ik nou ook wel weer wat overdreven Clown Het zou best kunnen maar dit is wat ik ervan vind Knipoog

Wat ik ook niet begrijp is dat een paard met kanker in levensgevaar gewoon weer terug naar huis mag met 2 tabletjes per dag Verward Of heb ik dat verkeerd gelezen Schijnheilig

Maar verder is het een leuk paard en veel plezier ermee OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:26

Jemig zeg, Bokt weer in de bocht?
Zo moeilijk zijn die oefeningen echt niet hoor voor een hengst die van een spaanse rijschool af komt. Ze zal hier heus wel begeleiding mee gehad hebben.

Hebben jullie nou echt niks beters te doen Koe

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:30

Danielle01 schreef:

In België is het volgens mij anders... daar kan het ook zo geloof ik.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:32

Volgens mij mag je in Belgie gewoon hengsten uitbrengen..
*zie reactie van pharagirlke Knipoog

echt weer typisch bokt.. Rolleyes
zoals QuijoSavan ook al zei, die beesten zijn echt ZO gehoorzaam als ze daar wegkomen, zelfs met een 8 jarig meisje zou dat best mogelijk zijn, al heb ik zelf ook mn twijfels Knipoog

@ jolliegirl: sommige mensen maken zich liever niet bekend Lachen
mag toch zeker ook wel?
ik meen me trouwens te herinneren dat ze ooit al eens eerder foto's heeft geplaatst met haar hoofd ook weggevaagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:35

Jolliegirl schreef:
Waarom heb je je gezicht dan vervaagd...?

Waarom niet?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:42

Ziet er netjes uit hoor!
Wel sneu verhaal zeg Ach gut

Over dat pi/pa gebeuren, wat is daar nou weer zo raar aan...
Als jij een paard hebt die dat allemaal beheerst en je geeft de juiste hulpen en je paard werkt mee dan doen ze dat zo voor je! Misschien niet helemaal hoe het hoort (niet goed nagevelijk, ondertredend enz.)

Een vrouw bij ons op stal heeft een grand prix paard en rijdt alleen maar passage zowat, dat paardje heeft ook erg veel moeite met de gewone basis..

En over sporen, wat is daar nou zo raar aan.. Of je nou 8 bent en je rijdt bijv. al 3 jaar en hebt een rustige beenligging enz. of 20 bent..
Ik ken zat kinderen van die leeftijd die met sporen rijden (niet allemaal op de juiste manier, maar een hoop ook wel) die hebben les dus een goede begeleiding erbij gebruiken het gewoon zoals ieder ander voor verfijning.

Dat van dat gezicht vervagen kan ik me ook goed voorstellen ik ken ook een meisje die niet herkenbaar op i-net mag van haar ouders, dat hebben ze liever niet..