het paard op proef, reflex

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Noname

Re: het paard op proef, reflex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 19:20

jarrah schreef:
Jeetje zeg, waar begin je aan??
Ik vind het een ontzettend leuk beessie hoor, daar niet van. Maar als hij al vanaf het begin niet goed loopt, dan kan je rekenen op een hoop narigheid. Laat hem AUB ook rontgenologisch keuren zodat je ff iets meer zekerheid hebt. En ga ook AUB verder geen geld enzo in dat dier steken kwa dierenarts enzo want uiteindelijk kan het alleen maar tegen je gebruikt worden als je besluit om hem weer terug te brengen. Suc6 iig met je beslissing, ik zou er nog maar even goed over nadenken als ik jou was Ja

Hey;
bedankt voor je reactie.
We weten een rede waardoor het komt dat hij al niet 100% loopt, dat is al goed en heb hem vandaag al gelongeerd en het gaat al beter.
we wachten af wat de DA zegt, het zou binnen de 3 weken moeten over zijn, nog 2 weken te gaan dus.
Ik rij hem zeker nog niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En heb 1 voordeel ik hoef geen DA kosten te betalen Clown
We zien wel hoe het gaat en hoe hij vorderd.
Als de DA zegt dat hij toch niet volledig goed komt gaat ie toch terug.
Als ik hem zou kopen of als hij dan toch terug gaat laat ik het jullie zeker weten!!

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:40

heey.....

Leuk paardje hoor!
Dat met die lip optrekken dat doet die van mij ook de hele tijd! Heel irritant...weetjij of je daar wat tegen kunt doen of is dat gewoon een eigenschap Verward

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 19:45

Marielle88 schreef:
heey.....

Leuk paardje hoor!
Dat met die lip optrekken dat doet die van mij ook de hele tijd! Heel irritant...weetjij of je daar wat tegen kunt doen of is dat gewoon een eigenschap Verward

hey,
bedankt!
weet niet wat ik daar tegen moet doen het stoort ook niet echt, het is soms wel irritant maar ik kan daar wel mee leven Clown .
Weet iemand of er daar punten worden door afgenomen op wedstrijd??

Daffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:47

Ik vind het een ontzettend leuk beessie hoor, daar niet van. Maar als hij al vanaf het begin niet goed loopt, dan kan je rekenen op een hoop narigheid. Laat hem AUB ook rontgenologisch keuren zodat je ff iets meer zekerheid hebt. En ga ook AUB verder geen geld enzo in dat dier steken kwa dierenarts enzo want uiteindelijk kan het alleen maar tegen je gebruikt worden als je besluit om hem weer terug te brengen. Suc6 iig met je beslissing, ik zou er nog maar even goed over nadenken als ik jou was

daar ben ik het helemaal mee eens laat hem echt goed nakijken en als je twijfelt niet doen er lopen genoeg leuke paarden rond.
s6

Marielle88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:49

Nou bij mij stond dr paar x op de coupon: gespannen of tegen de hand ofzo terwijl die wel heel los loopt........

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 19:54

Een leuk beesje zeg Knipoog Maar ik zou idd goed opletten met die blessure, laat hem goed controleren enz. voordat je hem misschien mocht kopen anders krijg je als je hem hebt misschien weer problemen, maar je bent er zelf ook al mee bezig dus dat komt vast goed Lachen

Veel plezier met hem, ik hoop voor je dat het hem wordt!

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 19:57

Daffie schreef:
Ik vind het een ontzettend leuk beessie hoor, daar niet van. Maar als hij al vanaf het begin niet goed loopt, dan kan je rekenen op een hoop narigheid. Laat hem AUB ook rontgenologisch keuren zodat je ff iets meer zekerheid hebt. En ga ook AUB verder geen geld enzo in dat dier steken kwa dierenarts enzo want uiteindelijk kan het alleen maar tegen je gebruikt worden als je besluit om hem weer terug te brengen. Suc6 iig met je beslissing, ik zou er nog maar even goed over nadenken als ik jou was

daar ben ik het helemaal mee eens laat hem echt goed nakijken en als je twijfelt niet doen er lopen genoeg leuke paarden rond.
s6

We laten hem zeker goed nakijken.
Mijn instructrice die helpt me ook volledig met hem en zij weet wat ze doet en heeft er meer dan verstand van.
De DA komt binnenkort nog wel eens en binnen 2/3 weken nog eens.
ik hou jullie op de hoogte!! Knipoog

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:35

Ik heb het een keer meegemaakt dat handelaar paard liet vallen (ook iets met de trailer) en toen ging het over door rust, maar het bleek achteraf toch al oudere blessure te zijn (het kwam weer terug na paar weken rijden).

Pas aub op, wel leuk paard, maar bekijk alles objectief!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:37

Paard lijkt me zeer onsympathiek in de mond: alle fotos gespannen aan de teugels, met ontblote tanden en open mond.

En dan ook dat verhaal met niet regelmatig lopen.... hmmm.....
zou er nog maar eens goed over nadenken.

Verder is het absoluut wel een mooi paard.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 20:39

jarrah schreef:
Ik vind het een ontzettend leuk beessie hoor, daar niet van. Maar als hij al vanaf het begin niet goed loopt, dan kan je rekenen op een hoop narigheid. Laat hem AUB ook rontgenologisch keuren zodat je ff iets meer zekerheid hebt. En ga ook AUB verder geen geld enzo in dat dier steken kwa dierenarts enzo want uiteindelijk kan het alleen maar tegen je gebruikt worden als je besluit om hem weer terug te brengen. Suc6 iig met je beslissing, ik zou er nog maar even goed over nadenken als ik jou was Ja

sluit ik me geheel bij aan. Er zijn zoveel paarden die wel zuiver lopen.

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 20:47

QuijoSavan schreef:
Ik heb het een keer meegemaakt dat handelaar paard liet vallen (ook iets met de trailer) en toen ging het over door rust, maar het bleek achteraf toch al oudere blessure te zijn (het kwam weer terug na paar weken rijden).

Pas aub op, wel leuk paard, maar bekijk alles objectief!

bij dit paard zie je het duidelijk dat het niet lang is.
en als we hem kopen en later zou er nog iets aan zijn mogen we hem nog steeds terug brengen en krijgen we geld terug.

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-05 20:49

Dees schreef:
Paard lijkt me zeer onsympathiek in de mond: alle fotos gespannen aan de teugels, met ontblote tanden en open mond.

En dan ook dat verhaal met niet regelmatig lopen.... hmmm.....
zou er nog maar eens goed over nadenken.

Verder is het absoluut wel een mooi paard.

Hij trekt z'n lippen op niets erg aan. dat heeft m'n instructrice ook gezien niets erg aan.
Idd dat regelmatig lopen is niet alles maar hij word, zoals al meerdere keren vertelt gekeurd etc dus daar maak ik me niet echt zorgen om maar ik hou het wel in m'n achterhoofd en vergeet dat zeker niet!!

Freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:10

Hallo, dat paard heb ik heel lang gereden!!!! Ik werkte op een stal in riethoven en reed hem daar elke dag en was echt mijn lievelingetje!! Ik had hem ook bijna gekocht maar moest dan mijn andere paard weg doen en wou dat toch ook weer niet. Wat is er met hem gebeurt, al die plekken. Heb je hem ook in riethoven gekocht??of op proef eigenlijk. Please kun je ff wat over hem vertellen mis hem echt! Nou zorg maar goed voor hem want hij is echt een schat. Loopt hij trouwens weer helemaal goed??

Freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 21:59

oja ff een tip om zijn mond wat ondspannender te krijgen (niet banketstaaf ofzo, kun jij natuurlijk ook nog niet weten), maar het help om hem met een dikker bit en mischien zonder sperriem te rijden, klinkt mischien onlogisch maar dan is hij wel rustiger met zijn mond want hij probeerd zich tegen de sperriem en het bit te verzetten.

Freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 22:02

Freke schreef:
oja ff een tip om zijn mond wat ondspannender te krijgen (niet banketstaaf ofzo, kun jij natuurlijk ook nog niet weten), maar het help om hem met een dikker bit en mischien zonder sperriem te rijden, klinkt mischien onlogisch maar dan is hij wel rustiger met zijn mond want hij probeerd zich tegen de sperriem en het bit te verzetten.

hahaha die van "banketstaaf" heb ik niet gescheven hoor! ik gebruikte waarschijnlijk een woord dat ze hier niet zo waarderen

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 13:17

sennerin schreef:
Weet iemand of er daar punten worden door afgenomen op wedstrijd??

Ik denk dat eht idd wel op je coupons komt te staan, het ziet er natuurlijk niet fijn uit en de jury weet natuurlijk niet wat jij er nu bij ons bij verteld.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 15:08

Leuk dier, maar persoonlijk had ik hem direct teruggebracht.

Tenminste, als ik het goed begrijp is er niet bijverteld dat hij kreupelde toen ze hem je brachten.
Waarschijnlijk hoopt die man gewoon dat je niets ziet en het geld ff neerteld.
Sowieso nu heb jij er al kosten meegemaakt door een DA erbij te halen, had ik al nooit gedaan bij een paard dat ik op proef heb.
Hij is immers op proef, dus niet goed, direct terugbrengen.

Mocht je er toch mee door willen gaan zou ik, zoals al meer is gezegd, hem zeker klin+rontg laten keuren.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:16

Ik vind het een leuk paard. Er zit een sprekend koppie op.

Maar zoals er al meer zeiden.. Ik zal hier goed overnadenken, en i.i.g röntgelogisch laten keuren!!

Succes Lachen

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:31

ik zou zeker goed laten nakijken wat er achter schuilt. en zo vanaf de foto's te zien lijkt hij me ook niet een al te sterke rug te hebben. maargoed. succes met je keuze!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:36

siets schreef:
ik zou zeker goed laten nakijken wat er achter schuilt. en zo vanaf de foto's te zien lijkt hij me ook niet een al te sterke rug te hebben. maargoed. succes met je keuze!

Mag ik vragen waar je dat aan kan zien?
Vind het wel handig dat soort dingen te weten voor eht geval ik ook ooit op een dag...ahum....nog een paard zou kopen Haha!

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 17:39

Persoonlijk zou ik hem direct weg doen, er zijn genoeg paarden te koop en ik vind dit paard er niet echt gewqeldig verzorgd uitzien, niet vervelend voor jou bedoeld etc, maar meer hoe hij in z'n vacht zit ed, kun jij dus nog niets aan doen!

Hij heeft wel een typisch Gribaldi hoofd, maar wanneer hij nu al kreupel is....... verder vind ik hem er ook niet uitzien als een typisch M1 paard.......

Sorry, wil je niet ontmoedigen, maar kijk idd heel goed uit!!!

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 18:12

Mariek87 schreef:
Leuk dier, maar persoonlijk had ik hem direct teruggebracht.

Tenminste, als ik het goed begrijp is er niet bijverteld dat hij kreupelde toen ze hem je brachten.
Waarschijnlijk hoopt die man gewoon dat je niets ziet en het geld ff neerteld.
Sowieso nu heb jij er al kosten meegemaakt door een DA erbij te halen, had ik al nooit gedaan bij een paard dat ik op proef heb.
Hij is immers op proef, dus niet goed, direct terugbrengen.

Mocht je er toch mee door willen gaan zou ik, zoals al meer is gezegd, hem zeker klin+rontg laten keuren.

Van die man Moet het paard zelf inorde zijn.
We hadden het al gezien toen ik daar een proefrit maakte.
Ik zal je nu al zeggen voor zo'n goed paard is het erg weinig geld -4000 euro en als het niets mankeerd hebben we een super koop gedaan.
Stel dat we hem kopen en er is achter 2/3 maand terug iets aan dat ie weer mankt gaat ie weg, krijgen we geld terug en zoekt die man naar een ander paard. En die DA daar heb ik niet voor moeten betalen Haha!

Nu wil ik de reden niet meer zeggen dit is al 100X gebeurd dan moet je gewoon even het volledig topic lezen!

We weten wel wat we doen..

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-05 18:15

Jaike schreef:
Persoonlijk zou ik hem direct weg doen, er zijn genoeg paarden te koop en ik vind dit paard er niet echt gewqeldig verzorgd uitzien, niet vervelend voor jou bedoeld etc, maar meer hoe hij in z'n vacht zit ed, kun jij dus nog niets aan doen!

Hij heeft wel een typisch Gribaldi hoofd, maar wanneer hij nu al kreupel is....... verder vind ik hem er ook niet uitzien als een typisch M1 paard.......

Sorry, wil je niet ontmoedigen, maar kijk idd heel goed uit!!!

Doen we zeker.
Ik sta er ook niet alleen voor.
M'n instructrice weet er ook veel van en we hebben een goede DA.
Als hij echt nog iets mankeerd binnen 2/3 weken gaat ie toch weg!
Hij is M2 dressuur en kent de wissels(zelf gezien!)

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:03

sennerin schreef:
Van die man Moet het paard zelf inorde zijn.
We hadden het al gezien toen ik daar een proefrit maakte.
Ik zal je nu al zeggen voor zo'n goed paard is het erg weinig geld -4000 euro en als het niets mankeerd hebben we een super koop gedaan.
Stel dat we hem kopen en er is achter 2/3 maand terug iets aan dat ie weer mankt gaat ie weg, krijgen we geld terug en zoekt die man naar een ander paard. En die DA daar heb ik niet voor moeten betalen Haha!

Nu wil ik de reden niet meer zeggen dit is al 100X gebeurd dan moet je gewoon even het volledig topic lezen!

We weten wel wat we doen..

Ja tuurlijk als het niets mankeert doe je een super koop, maar als het wel iets mankeert dan is een paar duizend nog te veel betaald.
En dat je je geld terugkrijgt dat zeggen ze allemaal, maar als het erop aan komt dan zeggen ze in een keer wat anders Rolleyes
Zo'n verkoper kan nog zo aardig en eerlijk lijken, je weet het gewoon nooit zeker voor hetzelfde geld naait die je een oor aan waar je bijstaat.
En ik geloof best dat je weet wat je doet maar het overkomt de besten.
En het staat hier vol met leuke paarden die wél goed zijn, dus ik zou gewoon heel goed over nadenken wat je doet.
Daar komt nog bij dat het op deze korte termijn wel heel goed kan lijken maar dat hij over een paar maand in een keer toch niet goed blijkt te zijn.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 19:26

Sily schreef:
siets schreef:

Mag ik vragen waar je dat aan kan zien?
Vind het wel handig dat soort dingen te weten voor eht geval ik ook ooit op een dag...ahum....nog een paard zou kopen Haha!

Dit is mij laatst nog uitgelegt Tong uitsteken
Dat kan je zien als een paard dus een beetje een holle rug heeft zoals op dit plaatje Tong uitsteken : Afbeelding