Eclips (v.Evenaar) @ training

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Douni

Re: Eclips (v.Evenaar) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 14:16

Voor Dressage19 en Zwelgje:

Ik heb een goede instructrice die op Prix St Georges niveau rijd, en ik luister naar haar. Zij is immers mijn instructrice, en dus luister ik naar haar, zij helpt mij om de slof eraf te krijgen.
Misschien hebben jullie paarden die geen slof nodig hebben, maar zolang jullie niet weten wat ik met die pony heb doorgemaakt en hoe ze is, vind ik dat jullie niet veel kunnen zeggen over de slof en hoe Eclips moet gereden worden.
Wat jullie zeggen om met thiedemann of martingaal te rijden, is al geprobeerd als jullie dat niet hebben gelezen en dan is ze nog steeds onhandelbaar.

Ik ben zelf ook geen voorstander van de slof, maar zoals ik al zei, als ik zonder slof rijd, kan ik net zo goed niet rijden, want dan is ze onhandelbaar en er wordt aangewerkt om deze eraf te krijgen zonder dat het voor Eclips te snel gaat.
Hou er rekening mee dat ze een jaar zo is gereden en dus ook is ingereden, dus ik kan niet zomaar de slof eraf halen, want dan snapt zij het niet meer.

Het is niet kwaad bedoeld tegenover jullie, ik snap jullie commentaar heel goed, maar er wordt aangewerkt en meer dan dat kan ik niet doen.
Binnenkort zal ik foto's maken zonder slof, dan zien jullie het verschil.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 14:28

Leuk pony'tje! Ik vind d'r wel een beetje op mijne lijken Knipoog
Ook jammer van de slof ja, maar zoals ik lees kun jij er vrij weinig aan doen, dan het proberen af te bouwen. En daar ben je mee bezig, dus dat vind ik een goeie zaak Knipoog Komt wel goed!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:29

Je pony heeft wel wat weg van Nono van Benneton op bokt Lachen

Leuk beessie hoor Lachen

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 15:40

liberty schreef:
Je pony heeft wel wat weg van Nono van Benneton op bokt Lachen

Leuk beessie hoor Lachen

Hihi, ze hebben ook dezelfde vader Tong uitsteken

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 15:44

Niet banketstaaf bedoeld, maar de enige die niet zonder die slof kan, ben jij.
Een paard kan echt wel zonder slof lopen hoor, dat is echt niet zijn steun en toeverlaat.
Het feit dat ie zonder, de hele bak doorsjeest, heeft imo meer te maken, dat jij zonder slof niets te vertellen hebt, en ze dus aan de haal gaat met jou.
Dus ik zou me niet op de slof richten, maar hem niet meer opdoen, en aan dat weg-ren probleem werken, en dan een martingaaltje opdoen.
En als jij het niet red, laat iemand anders het dan oplossen.
Want de slof op deze manier gebruiken is niet bepaald paardvriendelijk, en je schiet er weinig mee op.
Maar afijn, uiteraard zie ik dit maar van foto's, maar ik vind jouw toelichting op die slof onzin.
Sorry, ik wil je absoluut niet aanvallen oid.

Veel succes met je paardje iig. OK dan!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:06

Douni schreef:
Hihi, ze hebben ook dezelfde vader Tong uitsteken

Daarom zei ik dat ook Knipoog

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:32

Douni schreef:
Ik ben met haar begonnen toen ze 3 jaar was, maar na enkele vallen moest ze weg naar een "proffesionele" trainingsstal.
Daar is ze een heel jaar met slof gereden en daardoor is ze zoekt ze nu zoveel steun aan de slof dat hij er niet afkan.
Rijd ik zonder slof, kan ik net zo goed neit rijden, want dat vliegt ze de hele bak door.
Er wordt aangewerkt om deze eraf te krijgen.

En daarom wil ik geen commentaar op de slof, omdat ik er zelf niet voor heb gekozen om haar met dit te rijden!

Oww wat een vreselijk verhaal zeg, Huilen

Ik krijg medelijden met dat beestje, heb je les?
Misschien kun je met een ervaren persoon de pony min of meer opnieuw inrijden, want dit is geen inrijden wat ze met jou pony gedaan hebben, hier heb ik een totaal andere benaming voor.
Het is fijn dat je inziet dat dit eigenlijk niet zo hoort en dat je er vanaf wilt, zoek hulp van een ervaren en echt proffesioneel persoon om je pony te verlossen van een werktuig wat zn functie in dit geval totaal verloren heeft.

Het is een hele leuke pony om te zien en je staat er mooi op, maar het plaatje kan er zoveel mooier en beter uitzien.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:58

Leuk ding zeg, mijn pony heeft drie nakomelingen van Evenaar.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:06

Mooi beestje! Ziet er leuk uit zo, ook al loopt ze op de voorhand!!

Ik hoop dat het je snel lukt, dat ze weer op der eigen benen loopt!

caranthir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:24

Anneke schreef:
Een paard kan echt wel zonder slof lopen hoor, dat is echt niet zijn steun en toeverlaat.
Het feit dat ie zonder, de hele bak doorsjeest, heeft imo meer te maken, dat jij zonder slof niets te vertellen hebt, en ze dus aan de haal gaat met jou.
Dus ik zou me niet op de slof richten, maar hem niet meer opdoen, en aan dat weg-ren probleem werken, en dan een martingaaltje opdoen.
Want de slof op deze manier gebruiken is niet bepaald paardvriendelijk, en je schiet er weinig mee op.
Maar afijn, uiteraard zie ik dit maar van foto's, maar ik vind jouw toelichting op die slof onzin.

Ergens heb je wel gelijk, maar aan de andere kant is deze TS een van de weinige die les heeft en op zich klinkt de instructie niet verkeerd. Daarbij reageert ze normaal en klinkt het alsof ze serieus bezig is. En dat kom je maar weinig tegen op bokt Tong uitsteken.
Verder kunnen paarden best in de slof gaan hangen en is het niet altijd even makkelijk weer zonder te rijden, als zij het rustig met goede hulp wil afbouwen lijkt me dat net zo goed als jouw methode.

spike_trudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:09

heyhey

leuke pony Haha!
egt een poepie
ik heb niks tegen een slof rij er zelf soms ook mee ...
maar zou hem wel wat losser latuh Knipoog
veel plezier met je pony nog ..

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:30

allereerst vind ik dat je een geweldig mooie pony hebt.

ik vind het wel een vreemdverhaal dat je die slof echt nodig hebt, ik weet niet wat er is gebeurd, en hoe jou pony is, maar ik zie ook foto's waar de slot helemaal niet inwerkt.. ik zou het ook in ieder geval proberen af te bouwen, want dit lijkt me geen goede oplossing..

succes!!

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 23:53

caranthir schreef:
Anneke schreef:

Ergens heb je wel gelijk, maar aan de andere kant is deze TS een van de weinige die les heeft en op zich klinkt de instructie niet verkeerd. Daarbij reageert ze normaal en klinkt het alsof ze serieus bezig is. En dat kom je maar weinig tegen op bokt Tong uitsteken.
Verder kunnen paarden best in de slof gaan hangen en is het niet altijd even makkelijk weer zonder te rijden, als zij het rustig met goede hulp wil afbouwen lijkt me dat net zo goed als jouw methode.

Dank je, caranthir! Jij snapt wat ik bedoel!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 00:07

je staat onder training van een GP ruiter, dus wie zijn wij om te zeggen hoe jij van die slof moet afkomen denk ik dan. Het stoort mij persoonlijk meer dat ze zo op de voorhand loopt, dan dat er toevallig een slof aanzit. gewoon lekker doorwerken en doen wat je instructrice zegt, dan komt het vast helemaal goed, en zien we je over een paar maanden de sterren van de hemel rijden. iedereen heeft andere denkwijzes over hoe ze van die slof af zouden moeten komen, maar JIj rijdt ermee, dus jou denkwijze en die van de instructrice telt. ( want ik geloof echt dat je er ontzettend serieus mee bezig bent)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 00:10

Mag ik vragen hoe je instructrice heet?

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 10:19

ThePast03 schreef:
Mag ik vragen hoe je instructrice heet?

Gaelle Hagemann, nog niet lang maar ik ben heel tevreden over haar.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 11:17

Een slof stoort mij niet.
Een slof die strak staat stoort mij wel en dat zie ik helaas toch echt op de laatste drie foto's.

Verder geloof ik nooit dat een paard niet zonder slof te rijden is, hoe slecht deze ook ingereden is.

Je zou zo'n tien minuten voor het rijden kunnen longeren met slof. Daarna slof eraf en dan zonder slof rijden.
Ik neem aan dat jouw instructrice kundig genoeg is. Ze zal je er vast wel mee kunnen helpen, maar laat dan die slof in elk geval los.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 12:53

Douni schreef:

Gaelle Hagemann, nog niet lang maar ik ben heel tevreden over haar.

Wat ik me ook afvraag: Op EA ben je op zoek naar iemand die Eclips op wedstrijden wil uitbrengen. Diegene zal dan toch echt zonder slof moeten gaan rijden.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 13:03

Ja, daarom ben ik ook elke dag aan het werk met haar om die slof eraf te krijgen.
Sorry hoor, maar dat vind ik echt een domme opmerking. Ik heb geloof al drie keer verteld dat ik ermee bezig ben.
Maar wie paarden traint, snapt ook wel dat je een paard geen dingen binnen een week kan leren, dat je daar heel wat langer over doet.

En aangezien ik al 18 ben, kan ik niet meer bij de pony's rijden, maar omdat Eclips talent heeft, wil ik dat ze in de wedstrijdsport word uitgebracht. En ik heb met Eclips' moeder wedstrijden gereden en ik snap heel goed dat je daar geen slof bij mag gebruiken. Dus dat hoef je me niet te vertellen.

Dank je

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:05

Sorry, ik bedoelde het niet gemeen hoor. Ik vroeg het mezelf gewoon af.
En je mag wel bij de pony's starten maar dat wil je liever niet Knipoog

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 13:09

Oke, maar ik ben het een beetje beu dat iedereen over die slof bezig zit, ik weet dat hij op sommige foto's strak zit, maar die slof is niet mijn keuze en denk niet dat ik er zo blij mee ben, ik zou het liefst die slof verbranden!

Maar ik ben 18, dus ik mag niet meer bij de pony's. Oke, ik mag dit jaar nog, maar ik wil haar eerst beter trainen en wedstrijdklaar maken, dus denk ik dat we daar nog een jaartje over doen om haar helemaal klaar te krijgen. Als ik nu wedstrijden met haar zou gaan rijden, zet ik mij en Eclips alleen voor banketstaaf en dat vind ik ook niet leuk.
Dus vandaar dat ik iemand zoek, die met veel geduld en regelmaat, haar wil trainen en uitbrengen op wedstrijden.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:28

leuke pony
je rijd hem echt leuk !! Lachen ziet er mooi uit
glanst ook super Tong uitsteken

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 13:36

Blijf kalm............ Knipoog

Zolang jou instructrice en jij proberen om je pony van de slof te laten 'afkicken' zo noem ik het maar even ben je toch goed bezig op dit punt.

Ik heb ook al gereageerd op de slof en het hele verhaal eromheen, dat je daar reacties op krijgt is natuurlijk niet zo gek, ik krijg de indruk dat je ook echt serieus bezig bent met je pony en dat je niet blij met de slof bent, fijn dat jullie nu bezig zijn om de pony vanuit een goede basis (daar ga ik dan vanuit) trainen.

Hoe heeft het zover kunnen komen dat de pony bij die beruchte stal 1 jaar zo gereden is, waar was jij dan al tijd?
Niet op een nare bedoeld bedoeld mijn vraag, ik snap dat stukje alleen niet.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-05 17:03

cissie schreef:
Hoe heeft het zover kunnen komen dat de pony bij die beruchte stal 1 jaar zo gereden is, waar was jij dan al tijd?
Niet op een nare bedoeld bedoeld mijn vraag, ik snap dat stukje alleen niet.

Ik reed eerst altijd op haar moeder, ook wedstrijden etc. Toen Eclips 3/4 jaar was, ging ik haar inrijden. Maar dit ging niet goed, omdat ik van haar was gevallen en 3 vingers gebroken en de rest gekneusd eraan overhield. Ook had zetijdens het rijden gesteigerd en daarbij het stroomdraad om de bak losgerukt had, wat zo hard snapte, dat veerle met een brandwondsnee liep. Ze had geen last van ofzo, maar toen vond de eigenaar dat ze te gevaarlijk was, en dat Eclips naar een trainingstal moest.
Dus Eclips naar brabant en ik in zeeland verder met de moeder. Ik ging ervan uit dat Eclips dat goed werd beleerd, wat mijn fout was.
Ik moest in verband met omstandigheden stoppen met het rijden van de moeder(Cinderella), toen is Eclips teruggekomen en rijd ik haar.

*Beetje lang antwoord op de vraag Vork *

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 18:07

ik vind het een leuk diertje..
ga me verder niet bemoeien met de discussie over slof of niet..

vind het alleen wel heel netjes hoe je iedereen te woord staat..
hier mag half bokt een voorbeeld aan nemen!!!