Apache @ work in het winterzonnetje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Apache @ work in het winterzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:42

angelke schreef:
Heeft er iemand *slaakt diepe verdrietige zucht* misschien tips voor mijn schouders en rug ontspannen te krijgen? Door "gewoon te ontspannen" gaat dat dus écht niet bij mij. Ik word er echt gek van, maar het is niet iets zoals het "dieper in je zadel zitten" en het "rechtop zitten" dat als ze er iets van zeggen ik er weer aan denk en ik direct terug recht zit...

Ik span mijn rug en schouders ook nogal eens aan, dit vooral wanneer ik bang ben, of teveel bezig ben met het paard inplaats van jezelf.
Misschien dat je een keertje (een paar rondjes) 'gewoon' het paard moet vergeten, teugels wat losser en zelf alleen maar denken om te ontspannen. Steeds weer ontspannen en zelf verder nergens aan denken. Dit doe je meerdere keren (elke keer dat je gaat rijden een paar rondjes) en dan zal het vanzelf makkelijker gaan.
Ook ontspanningsoefeningen zonder paard kunnen helpen. Ik weet er maar een die ik van iemand anders heb, maar op internet zijn er vast nog meer te vinden. Je spant je rug voelbaar voor jezelf heel even flink aan en dan laat je het weer helemaal los, hetzelfde doe je met je andere gespannen lichaamsdelen. Op deze manier leer je te ontspannen en leer je hoe het voelt wanneer je wél ontspannen bent. Wanneer je op je paard zit kun je deze oefening ook doen.

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 21:44

Bedankt Annetje, ik denk dat ik aan deze tips veel ga hebben Lachen.
Ook ponyzotje bedankt voor de lange uitleg, ik heb graag dat "buitenstaanders" via foto's ofzo commentaar geven, die hebben er een nieuwe en misschien ook wel andere kijk op.

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 11:56

Apache kan mooi draven.
Die springfoto is gaaf.
En Apache zelf is natuurlijjk ook mooi. Knipoog

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:14

Oh wat een ontzettend leuk paardje!!
Ik ben erg gecharmeerd van z'n hoofdje Kwijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 21:37

Wat een onwijs leuk paard zeg, hele aparte aftekeningen!

Jammer van het bruine tuig, dat vind ik toch altijd wat minder op een bruin paard..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 22:37

ow hij blijft leuk! Leuk nu eens rijfoto's te zijn Lachen

Ik heb verder geen commentaar technisch gezien.

Wel een hele gave springfoto!

iknicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 15:59

Echt een mooi paardje:j

Je kan proberen als je rechtop wilt gaan zitten, een paar keer zonder beugels gaan rijden en als je dat liever niet doet (omdat hij volgens mij best druk is) misschien iemand vragen om mee tegaan en dat hij/zij de longeerlijn vasthoud...suuces ermee!

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 16:05

ik zie kruisjes

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-05 19:50

Hmm Moes, zie je ook kruisjes als je rechts erop klikt en dan "Afbeelding weergeven"? Of als je de link(rechtermuisknop, eigenschappen) kopiert in de adresbalk?

Nicky, zonder beugels rijd ik regelmatig, maar dat heeft niet zo enorm veel nut ivm het rechtop zitten. Of toch niet bij mij Knipoog.

Het ging vandaag trouwens al een pak beter, enorm op de commentaar van Heinekengirl gelet(ivm mijn binnenhand) en ook met mijn les woensdag hebben we er enorm op gelet. Ik had eindelijk nog eens dressuurles met hem(door omstandigheden had ik of dressuur/spring met Esprit, of spring met Apache, of mijn lesgever op vakantie enz).

Aan zo'n commentaar(bv heinekengirl) heb ik echt veel. Nog eens bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:44

nog een tipje om je schouders ed te laten ontspannen, als je ademd adem dan denkbeeldig uit naar je handen toe, wordt je vanzelf losser en ontspannener van!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 20:47

Mooi paardje Ja en het ziet er ook leuk uit! Haha!