Naar beneden kijken bij het rijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

piepelotje

Re: Naar beneden kijken bij het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:11

En wil je zeker sexy op je paardje zitten Haha! Haha!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:19

Vreselijk probleem is t he Haha!
Mij wordt t ook 1000 keer gezegd, ik denk er nu wel vaker aan, als k bijvoorbeeld n figuur rijd kijk ik precies waar ik heen wil.
Aan t einde van de lange zijdes in onze bak hangen spiegels, daar kijk ik altijd in, en als ik de andere kant op ga kijk ik naar de mensen langs de kant of naar de kantine..

Misschien rare oplossingen, en "kijken"" kan ik t ook niet echt noemen, het gaat er gewoon om dat ik iets heb waardoor ik eraan herinnerd word, en dit helpt best moet ik zeggen Ja

* Dat van die jongen vind ik overigens ook geen slecht idee Haha! *

Manowar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 23:12

Bedankt voor alle tips!

Ik geef toe dat het 'loslaten' van de controle soms een rol speelt. Het paard dat ik rijd is heel onvoorspelbaar. Hij schijnt ook al de enige ongelukken te hebben veroorzaakt. Onschuldige maar ook ernstige. Dat is ook de reden dat dit behoorlijk kostbare paard 'lager' is gezakt.

Ik rijd er nog maar kort op. Tot nu toe geen problemen. Je mag je aandacht echter geen seconde verliezen. Vandaar dat ik nog wel eens naar de oortjes wil koekeloeren.

Het zal wel beteren zodra ik het paard beter ken. Ik zal er alvast extra op letten.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 10:29

Ik doe het ook af en toe, nog lang niet zo vaak als een tijdje geleden. Ik heb niet echt afgeleerd, maar doe het gewoon niet meer.
Toen ik les had, ze mijn instructriese nooit wat over, want tje thuis kun je zo rijden als je het maar niet bij wedstrijden doet...

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 12:57

Yep ook ik ben een "even kijken of ik niet een oor verlies" naar beneden kijker. En ook alles valt me op daar beneden, een tongetje uit de mond van het paard..: is dat ernstig Haha! ??

Dus bij mij helpt denk ik het steeds opmerken van die dingen door degene die lesgeeft en door de altijd behulpzame bakrand hangers Clown .

Dus in een les bij mij hoor je regelmatig: Kijk eens waar je heen gaat, de oortjes vallen er niet zomaar af etc.

De tips van arrogant rijden etc komen mij ook bekent voor al werd er tegen mij gezegd: ga eens zitten als de koningin! Dat heeft bij mij in ieder geval in de galop erg geholpen.

Ik ga vanavond weer proberen om rechtop te zitten, voor me te kijken, te voelen wat er onder me gebeurt en ook nog proberen om mijn handen in de juiste positie te houden... Nagelbijten / Gniffelen

hmmmmm zou ik spierpijn hebben morgen?? Gestoord

ilonajoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 20:07

Manowar schreef:
Ik denk dat ik met een 'probleem' te maken heb waar meer mensen last van hebben.

Ik heb vaak de neiging om naar beneden te kijken tijdens het rijden...erg lelijk en oh zo moeilijk om af te leren. Raar genoeg wordt het ook lang niet zo vaak opgemerkt door anderen als ik wel zou willen.

Als ik me er echt op focus lukt het allemaal wel, maar dan komen de hogere oefeningen en hopla! Door de concentratie zakt die blik weer naar de oren. Frusty

Ik geef toe dat ik een uitzonderlijk groot hoofd heb dat moeite heeft de zwaartekracht te overwinnen, maar zijn er misschien handige tips? Of toch maar die cursus 'nekspieren' volgen? Slim

Het is overigens al heel wat verbeterd ten opzichte van vroeger, maar ik ben er nog lang niet.

Hoi,

Als je rijd, denk dan je de beste ruiter bent van de hele wereld en maak jezelf verschrikkelijk groot. Je moet de andere mensen laten zien wat je kan. Denk eraan: als je naar beneden kijkt dan zie je niet waar je rijdt, en dan gaan de figuren ook al helemaal niet. Je houding zal er ook niet mooier op worden. Dus schouders naar achter en de borst naar voren. Je zal zien dat het beter gaat!

groetjes en succes.
Pling