Carmen en ik op Tirana

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Re: Carmen en ik op Tirana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 14:15

wat een gaaf paard, en wat heb je haar mooi aan het lopen liselot!!! die strekfoto is heel stoer! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 15:04

Bij de eerste foto's bij het eerste meisje, vind ik hem vaak zijn hoofd kantelen. De foto's van het andere meisje, vind ik er dan net iets beter uit zien kwa houding, kwa ontspanning niet, maar dat is uiteraard het belangerijkste!

Leuk paard, ik heb het rugprobleem ook meegemaakt helaas!

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 15:19

Tjha schreef:
... ik zet me handen uit elkaar omdat tirana dat beter door de rug gaat lopen,, zo kan ik eerder op concour en heeft ze niet zo veel last van haar rug Haha! Tong uitsteken

echt broederliefde onie carlijn Extreme duivel

Dat begrijp ik niet echt Verward waarom zouden je handen uiteen moeten om het paard beter over de rug te laten lopen, is toch helemaal niet nodig, je kan je handen net zo goed bijeen houden. Je moet gewoon werken met je benen dan! Dat is echt één van de raarste dingen ooit gehoord Clown ! Ni slecht bedoeld want kvind er netjes uitzien, alleen klopt je uitleg niet Haha!

xxx

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-05 15:41

Belli schreef:
Tjha schreef:
... ik zet me handen uit elkaar omdat tirana dat beter door de rug gaat lopen,, zo kan ik eerder op concour en heeft ze niet zo veel last van haar rug Haha! Tong uitsteken

echt broederliefde onie carlijn Extreme duivel

Dat begrijp ik niet echt Verward waarom zouden je handen uiteen moeten om het paard beter over de rug te laten lopen, is toch helemaal niet nodig, je kan je handen net zo goed bijeen houden. Je moet gewoon werken met je benen dan! Dat is echt één van de raarste dingen ooit gehoord Clown ! Ni slecht bedoeld want kvind er netjes uitzien, alleen klopt je uitleg niet Haha!

xxx

nou dat kan ik ook uitleggen. tirana trekt telkens haar hoofd eruit, ik ben nog niet alte handig met mijn vingers dus moest ik mijn handen breed neer zetten. dan kon ik haar sneller corrigeren. maar met het been er bij gaan werken kkomt nog.. daar zijn we mee bezig. want als ik dat nu doe gaat ze stil staan en doet ze geen stap verder, ja in de lucht maar verder ook niet. Tong uitsteken . maar ik krijg les van iemand ide der gewoon heel veel verstand van heeft. en als zij er is rij ik haar meer met het been. zij weet gewoon hoe je die dingen moet oplossen enzo. maar als ik bij haar ook niet met het been rij, krijg ik er ook van langs
Bloos

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 18:17

Sorrie maar iemand die zegt, trek die voorkant maar naar beneden die achterkant doen we later wel.......... heeft er niet echt verstand van

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-05 21:56

Een paard moet ten allertijden van achteren naar voren gereden worden! De motor zit aan de achterkant, en niet aan de voorkant...

Beter een paard netjes aan het been, en met de kop in de lucht, dan andersom...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 12:40

waar zie jij een achterhand die slecht meekomt dan?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 16:03

LiSSy schreef:
waar zie jij een achterhand die slecht meekomt dan?

2 posts boven mij wordt gezegt dat ze nu met het hoofd bezig is, en dat haar been er later bijkomt. Lijkt mij niet de manier waarop het paardrijden gaat.

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 19:55

nee,, jullie hebbeb gelijk. maar ze kan haar door haar rug de achterhand er onder zetten. ik vind dat ze eerst gewoon lekker door het lijf moet lopen voordat ze meteen de zwaar moet werken en die achterhand er onder. en ik vind dat ze de achterhand er genoeg onder heeft. ze heeft wel even 2 en een halve week stil gestaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:04

als jij nou even het boekje basispaardrijkunde gaat lezen............

bladzijde EEN staat dat EERST het moturtje van ACHTEREN moet werken VOORDAT je aan de voorkant wat kan willen.

Als jij het paard eerst aan de voorkant naar beneden rijd dan zal het paard meer dan de natuurlijke 3/5de deel van haar gewicht op de voorhand gooien, terwijl wij rijtechnisch het omgekeerde willen dus minimaal 3/5 de deel op de achterhand en 2/5de deel op de voorhand.

Dit krijg je alleen voor elkaar dmv Impuls ( een voorwaardse drang opgewekt en gecontroleerd door de ruitern)

Dat in samenwerking met aanleuning ( een zachte constante verbinding tussen de ruiterhand en de paardenmond die van het paard uitgaat, als gevolg van de voorwaartse inwerking van de ruiter) zorg er voor dat het paard aan de teugel loopt.

ALs het paard het gewicht op de voorhand blijft houden dan kunnen er ernstige beengebreken onstaan......

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:22

tirana_nr1 schreef:
Belli schreef:

xxx

nou dat kan ik ook uitleggen.
tirana trekt telkens haar hoofd eruit, ik ben nog niet alte handig met mijn vingers dus moest ik mijn handen breed neer zetten. dan kon ik haar sneller corrigeren. maar met het been er bij gaan werken kkomt nog.. daar zijn we mee bezig. want als ik dat nu doe gaat ze stil staan en doet ze geen stap verder, ja in de lucht maar verder ook niet. Tong uitsteken . maar ik krijg les van iemand ide der gewoon heel veel verstand van heeft.
en als zij er is rij ik haar meer met het been. zij weet gewoon hoe je die dingen moet oplossen enzo. maar als ik bij haar ook niet met het been rij, krijg ik er ook van langs
Bloos

even ter verduidelijking, het gaat mij voornamelijk om deze post.

Het paard zet op de foto's goed genoeg zn benen weg Haha!
[/quote]

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:24

Wat betreft die volgorde (eerst achter, dan voor) ben ik het met je eens
Maar ik vind hem toch niet bijzonder op de voorhand lopen en het achterbeen komt ook heel goed mee.

Wat voor nieuwe laarzen zijn dat, anky's? Pling

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:26

Dat zeg ik ook Haha!

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:27

Lenn schreef:
Maar ik vind hem toch niet bijzonder op de voorhand lopen en het achterbeen komt ook heel goed mee.

ik weet het niet.. zou je aan lissy moeten vragen Tong uitsteken

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 20:28

Leuk paard zeg!
Eerlijk koppie Knipoog
Ik ben het heel erg met je rijlstijl eens ,
eerst laag rond en dan langzaam oprichten.
Ga zo door Haha!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-05 22:04

Lenn schreef:

jups, de kalfsleren variant

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-05 23:24

Hay, wat een kritiek zeg! Ik vind het een leuk paard. Ze loopt niet zo zeer te diep, maar wel teveel achter de loodlijn, maar dat zie je zelf ook wel. Probeer je paard wel met je been wat meer op lengte te rijden, zodat ze zelf aanleuning zoekt en dus haar neusje eruit gaat drukken.Ik en mijn paard hadden op die leeftijd dezelfde probleempjes en dat is nu ook goed, dus... veel schakelen op je zit; dat helpt ook.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 05:38

ik vind de foto's er niet lekker uitzien, ik zie geen ontspannen paardje. op geen enkele rij foto... zien jullie dit zelf ook? of is dit toevallig de paar foto's die geplaatst zijn?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 10:35

ik vind het paard wel ontspannen, hoe kun jij zien dat ze niet ontspannend loopt dan??
Zoals al verteld is is dit ook een erg heet paard, dus ze was al lang blij dat hij zo rustig liep Ja

LYSANNO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-05 11:15

mooi foto`s
ziet er mooi uit!