Ja, dat gaan we zeker doen..
Ik ga het vandaag weer ff met de eigenaar het er over hebben !
En dan hoor je vanavond ofzo nog wel van me en idd het is wel frustrerend voor Arie, lijkt mij ook heel saai
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

.)
.) 

Arie is mn bijnaam
kon het niet laten
Devica schreef:Hej arielover,,
Misschien heb je wat aan deze tips:
- Longeer hem eens in de bak. Kijk hoe hij reageerd (smakken, kauwen enzo je kent het wel) En als dit een tijdje goed gaat, vraag iemand die hem wilt longeren, en dat jij er op gaat zonder zadel en geen teugels vast (teugels kan wel, maar niet trekken!) Gaat dit ook goed, probeer het eens zonder longeer lijn. En zo bouw je het steeds meer op! Ook goed voor de zelf vertrouwen.
- wat je ook kan doen is, leuke spelletjes in de bak zetten. Bijv. 3 balken, 1 klein hindernisje, emmer water, en nog meer! maak het zo leuk mogelijk voor arie!
suc6! En heeft arie dit trouwens altijd al gehad?
xxiezz

Alacairion schreef:Heeeeel erg consequent zijn. HIj vind rijden wel leuk, maar het is nog leuker om lekker de baas over je ruiter te spelen zodat je ergens anders mag rijden.
Doorgaan in de bak. loopt hij achteruit, dan geef je hem toch een tik die hij nooit meer zal vergeten!! Streng zijn, want hij probeert je echt uit hoor!
ik kan het weten want mn haf lisa is echt n tut, en die liep bij het rijden vroegr achteruit het prikkeldraad in, waarna ze keihard vooruit gallopeerde en bokken etc. super eng, maar ik ben een keer zó kwaad geworden.. en ik weet zeker dat ze die keer nooit meer vergeten is
Nou is ze hartstikke lief. dus echt streng zijn hoor!

Huisvrouw schreef:Mijn paard gaat staken wanneer ik 7 dagen in de week in de rijbak rijd. Afwisseling was de oplossing. Tussen het dressuurrijden door eens in het bos rijden of een sprongetje wagen hielp helemaal top. Nu wil ze weer wat voor me doen in de rijbak.