pharaon@springwork (confronterend :o)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: pharaon@springwork (confronterend :o)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 15:39

Amethyst schreef:
pharagirlke schreef:
ik houd me aan mijn woord Clown
dankje trouwens Knipoog

Ben benieuwd wat de reacties zullen zijn als je het doet Clown
Jammer genoeg is het nu nog geen weer voor dat soort dingen Nagelbijten / Gniffelen

bwahahah *LOL* dan kom jij wel even helpen he? *LOL* ik kan het nu wel proberen maar dat gaat koud worden niet? Nagelbijten / Gniffelen en noujah...Die look past nu niet echt bij het weer ofwel? Nagelbijten / Gniffelen

oliver: ik denk hetzelfde Knipoog
klopt Scheve mond telkens een landing foto. Vind ik erg jammer...Maar ik overtuig mam nog wel een keer om mee te gaan en dan probeer ik ietsje hoger Tong uitsteken hangt er van af hoe heet hij is. (ga nl niet hoog als hij heet is) en dan hoop ik dat mam ietsje sneller reageert Knipoog

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:09

pharagirlke schreef:
bwahahah *LOL* dan kom jij wel even helpen he? *LOL* ik kan het nu wel proberen maar dat gaat koud worden niet? Nagelbijten / Gniffelen en noujah...Die look past nu niet echt bij het weer ofwel? Nagelbijten / Gniffelen

Ja hoor, ik kom je helpen dan Haha! Om dat nu te doen lijkt me indd niet zo'n goed idee, helemaal nu met die storm (tenminste, hier dan) Haha!.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:11

Leuke fotos! Leuk ponytje zeg!
Foutjes gaf je al aan..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 16:11

ame: hahaha *LOL* denk dat ik van me paard afwaai dan Clown als je iemand ziet vliegen weet je dat k t toch geprobeert heb Knipoog

mandyy: dankje Haha! ik ga hard aan die foutjes werken Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 16:26

Leuk ponytje hoor! Jammer dat de foto's niet zo heel duidelijk zijn enzo maar het ziet er voorzover ik kan zien leuk uit Ja

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:13

is het zo moeilijk om even af te stappen en de balk te verleggen?
en btw er was nog iemand die de foto's maakte, die kon het toch ook wel doen?

wat als je paard met z'n been op de balk komt, de balk rolt verder, ik wil niet weten hoe je pony daarna zal lopen. (je weet het maar nooit, de gekste dingen kunnen gebeuren)

maar je moet het lekker zelf weten wat je doet. Scheve mond

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:17

TongeR schreef:

Lezen Knipoog :

pharagirlke schreef:
moeder was al boos dat ze fotos moest maken Knipoog dus als ze dan ook ngo telkens die balk moet omleggen (op zich geen werk ik weet het, mja sjagerijnige moeders he Knipoog )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 19:56

TongeR schreef:
is het zo moeilijk om even af te stappen en de balk te verleggen?

wat als je paard met z'n been op de balk komt, de balk rolt verder, ik wil niet weten hoe je pony daarna zal lopen. (je weet het maar nooit, de gekste dingen kunnen gebeuren)

maar je moet het lekker zelf weten wat je doet. Scheve mond

tonger brilletje nodig? de kans dat de pony op die balk springt die er zo goed als tegen ligtr is enorm klein. Tenzij hij de hele hindernis overhoop loopt, en alstie dan valt, of mankt zal t niet de schuld van die balk zijn Knipoog Knipoog

en afstappen op zich is niet moeilijk, maar een pony als Pharaon terug vangen die (waarik vrijwel zeker van ben) pleite is als ik met die balk begin. terug vangen is wat anders Tong uitsteken

en idd wat amethyst zegt: lezen. Knipoog
of was t gewoon wat anders zoeken om over te zeuren? Clown die balk ligt er bijna onder. Achja.

roos: dankje

grtzz

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:12

Heej wat een leuke paardjes zeg !! Lachen echt helemaal geweldig Haha! Vingers aflikken

Laat iedereen eens lekker zeuren .. dan zeg je nog van Cap is eigen keus en dan gaat iedereen nog van .. ooh ik zou wle met een cap gaan rijden..!! nee echt .. laat ze lekker zeuren .. het ziet er goed uit Lachen ahah .. maby kan je houding op sommige foto's wat beter..maar dat weetje zelf ook wel !! Lachen

Veeel succes nog Lachen ahah ..

Liefs Jolien Clown

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 20:13

Heej wat een leuke paardjes zeg !! Lachen echt helemaal geweldig Haha! Vingers aflikken

Laat iedereen eens lekker zeuren .. dan zeg je nog van Cap is eigen keus en dan gaat iedereen nog van .. ooh ik zou wle met een cap gaan rijden..!! nee echt .. laat ze lekker zeuren .. het ziet er goed uit Lachen ahah .. maby kan je houding op sommige foto's wat beter..maar dat weetje zelf ook wel !! Lachen

Veeel succes nog Lachen ahah ..

Liefs Jolien Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 21:00

leuke foto`s hoor Knipoog ik moest eerst ff kijken hoor dacht echt zo van die eerste 2 foto`s zijn toch van een heel andere pony? Maar met goed lezen kom je ook al een eind Haha!

Tjaah commentaar kan ik verder niet geven ben niet zo van het springgebeuren..

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:05

Ik zeg alleen dat je lef hebt! Ik hou zelf helemaal niet van springen, en cap ben ik ook voor...maar goed, je hebt gelijk, maakt mij niet zoveel uit als je valt, lig ik niet wakker van! Clown
Uhm..Tja, ga zo door? Lekker zelf weten! Doe mij maar een zadel! Veel fijner, voor mij en mijn paard, hele tijd dat gehobbel!

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 23:33

Waarom koop je dan geen goedkoop zadeltje?
Kan je denk ik veel meer doen!

Maar even 1 ding off-topic:

Als iemand op een groot dressuurpaard van 1.80 rijdt zonder cap wordt daar miets over gezegd.

En op deze inimini pony : Ohhhh doe een cap op....

Heel vaag, vindt je niet..? Alsof er niets met de dressuur kan gebeuren Clown

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 00:03

syltje: dat bedoel ik dus!
skitter: geen kwestie van lef maar van vertrouwe
luckey: dankje
tillyfan: dankje Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 10:49

syltje_777 schreef:

Als iemand op een groot dressuurpaard van 1.80 rijdt zonder cap wordt daar miets over gezegd.

Het gaat toch niet om de hoogte van het paard...Je kan veel harder van een pony van 1.30 flikkeren tijdens het springen, dan van een paard van 1.80 tijdens het dressuur. Dat zegt dus niets. En tja, norm,aal is dressuur een rustiger gebeuren, springen gaat snel, met veel galop.
Dus ja mensen, als je op inimini ponys zit, hoef je echt geen cap op! Clown Wat je ook doet. Nou ja, ik vind het ( en nu niet boos worden of aangesproken voelen Bloos ) best dom om bepaalde dingen zonder cap te doen. Zelf zou ik het niet doen, ik hou niet zo van hersenschuddings etc Haha! maar mensen die dit wel doen moeten het idd zelf weten, maakt mij helemaal niets uit. Zelf deed ik het ook wel eens met dressuur op mijn pony (1.40) maar die kende ik door en door met dressuur, dus dat ging verder goed. Springen ging ook goed, maar dan is risico verhoogd DAT er wat gebeurt, en op buitenrit zie je mij helemaal niet zonder cap..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 15:29

Skitter schreef:
syltje_777 schreef:

Het gaat toch niet om de hoogte van het paard...Je kan veel harder van een pony van 1.30 flikkeren tijdens het springen, dan van een paard van 1.80 tijdens het dressuur. Dat zegt dus niets. En tja, norm,aal is dressuur een rustiger gebeuren, springen gaat snel, met veel galop.
Dus ja mensen, als je op inimini ponys zit, hoef je echt geen cap op! Clown Wat je ook doet. Nou ja, ik vind het ( en nu niet boos worden of aangesproken voelen Bloos ) best dom om bepaalde dingen zonder cap te doen. Zelf zou ik het niet doen, ik hou niet zo van hersenschuddings etc Haha! maar mensen die dit wel doen moeten het idd zelf weten, maakt mij helemaal niets uit. Zelf deed ik het ook wel eens met dressuur op mijn pony (1.40) maar die kende ik door en door met dressuur, dus dat ging verder goed. Springen ging ook goed, maar dan is risico verhoogd DAT er wat gebeurt, en op buitenrit zie je mij helemaal niet zonder cap..

zoals jij jou pony door en door kent met dressuur ken ik deze pony door en door met springen. Of is dat niet mogelijk omdat er veel galop enzo bij zit? Scheve mond
met dressuur kan jou pony net zon rare sprong maken als die van mij met springen. Dus op dat gebied is er geen verschil.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 17:58

Skitter ik ben het wel met je eens, maar paardrijden is af en toe, wat je ook doet gevaarlijk, daarom vindt ik dat als iemand 1.80 hoog valt en paard over zich heen krijgt ook gevaarlijk dus daar ook op gezegd moet worden...

Ik heb tegenwoordig toch maar weer mijn veilige cap op Haha!

Maar ik vindt wel dat je het zelf moet beslissen!! Wat je doet, bijna niemand ligt er van wakker dat als iemand (onbekend) van zijn paard afvalt en hersenschudding heeft, TOCH???

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:23

Citaat:
Phar is moeilijk maar niet vals ofzo. Ik rijd hem altijd zonder zadel en meestal zonder cap tenzij ik buiten ga. Met die tuinslang kijk ik wel uit Knipoog die zie ik net zo goed liggen als jij Knipoog

ik hoop dat ik nu iedereen gehad heb.
dankje voor de commentaren. nog even alles op een rijtje:
*ja mijn houding is slecht, maar in de weg zitten? denk ik niet
*klopt, ik heb geen cap op. Maar jij voelt t toch niet als ik val?
*ja ik rijd zonder zadel omdat me zadel niet past, met zadel rijden is in dit geval gevaarlijker dan zonder
*ben ik nog iets vergeten geef me dan een seintje.

Als je geen reacties wilt moet je geen foto's plaatsen. Iedereen die iets van kritiek geeft wordt meteen afgekat door jou.

En die kritiek kan ik met bij deze foto's ook nog eens goed voorstellen.
* Je houding is idd erg slecht. Dat zeg je zelf al dus waarom is het verkeerd als anderen daar iets van zeggen??
*dat jij er geen cap is eigen keus neerzet wil niet zeggen dat anderen er dus niets meer over mogen zeggen. Zonder cap rijden is altijd gevaarlijk op grote en kleine pony's en ook bij dressuur. Bij springen is er nog een groter risico. En jij zegt je pony goed te kennen?? Als je weet dat hij wel eens moeilijk doet ga je zeker niet zonder cap en zadel rijden.
*Eerst zeg je altijd zonder zadel te rijden maar naar buiten kan je wel met een slecht zittend zadel?? beetje tegenstrijdig. Kijk eens rond voor een goedkoop 2e handszadel. Dat hoeft echt niet duur te zijn.
* en dan nog die balken die verkeerd liggen en een tuinslang? Vraag me af wat die daar doet je kunt je pony toch wel recht houden? Zo'n slang is niet nodig en ligt alleen maar in de weg.

Mijn reactie is misschien wat fel maar deze foto's zien er ook niet uit als serieus paardrijden maar gewoon een beetje rondscheuren op een pony. Wel wat voor in de penny. Heb zelf een tijd geleden een ongeluk zien gebeuren met iemand die net zo reed als jij (geen zadel of cap eigen gemaakte hindernissen) Dat ging flink verkeerd! Dat het tot nu toe altijd goed gaat wil niet zeggen dat het niet eens verkeerd kan gaan. De hindernissen zijn voor jou niet hoog maar voor zo'n kleine pony wel!

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:32

Whaaa die manen van die 1e pony Lovers Geweldig Haha!

Gave fotos de rest, lieve pony Lachen

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 18:39

En ik ga lekker al het commentaar negeren Haha!

Leuke pony, lief hoofdje ook!!

Alleen kun je beter niet het commentaar negeren, maar positief bekijken en er iets mee doen Lachen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-05 18:45

flower mag ik jou er op wijzen dat ik niet buiten ga met een slecht zittend zadel? ik snap tevens niet vanwaar je dat haalt maar en fin Clown
en afkatten? ik blijf er vrij rustig onder, kom ik kattend over is dat niet de bedoeling in elk geval. Lachen kattend duid ik aan met de smileys
':(' '-:(-' enz enz

met deze pony rijd ik inderdaad niet serieus Knipoog je kan het inderdaad gewoon wat 'rondscheuren' noemen. En als dat voor de penny is zal ik even mailen en hebben we ook nog een leuke strip op onze naam staan Clown

ik weet dat hij wel eens moeilijk doet maar zoals ik al zei nooit vals ofzo. Hij blijft eerlijk. Daarbij weet ik ondertussen hoe ik dat moeilijk doen moet oplossen.
tuurlijk mogen ze er wat van zeggen. Maar ze moeten alleen niet verwachten dat ik dan ook nog ga luisteren ook, op die witte rijd ik áltijd met cap want hem ken ik niet zo goed gelijk Phar, Phar heb ik al van af mijn 6 jaar...Kheb hem zien opgeleert worden (en zelfs wat geholpen ofjah geholpen, toen hij ingereden was benk ik steeds wat verder gegaan met m! kzal t zo maar zeggen) dus ik ken hem door en door. Tuurlijk is springen gevaarlijk, dat ontken ik niet. Maar ik denk dat die hindernis nog geen 50 cm is. mijn houding is slecht maar ik zit paardlief niet in de weg. Want dan weigert ie gewoon. Das Phar Lachen

en jou reactie is niet feller dan ik verwacht had na die laatste reactie van mij Knipoog voor die pony is het idd wel hoog. Maar misschien niet als je weet dat deze pony tot 90 cm gaat. Dus dit springt ie echt met gemak. Lachen

en zoals gezegd: wat kan jou t schelen of een voor jou totaal onbekende een hersenschudding heeft? Lachen maar ik zal beloven dat ik int vervolg als ik ga springen een cap zal opzetten Vork (bij andere paarden doe ik dat ook wel hoor alleen bij Phara niet)

natasja: dankje Lachen

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 19:18

Ik vind een cap is eigen keuze.. Ik heb al zo vaak naar mn hoofd gekregen waarom rijd je niet zonder cap?? In de zomer rijd ik vaak zonder cap omdat ik het dan te warm vind, maar dat ligt ook aan het paard.. Als ik weet dat het paard niet veek zal doen in de buitenbak dan zet ik hem niet op..Maar als ik weet dat het paard nogal flink kan bokken dan zeg ik hem wel op.. Maar het is en blijft je eigen keuze..