Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Die travers aan de hand vind ik heel apart, wat doet hij eigenlijk? Drukt hij de schouder naar buiten? Het lijkt mij iig heel lastig!
Don_Marcello schreef:cinv schreef:mag ik je vragen in welke taal hij les geeft? Lijkt me iemand waar ik eens wil les van hebben. En komt hij in belgie soms en wat is zijn prijs..alle niveaus ?
Wat je wil, Engels, Duits, Spaans, Deens. De theorie afhankelijk van de groep in duits of engels.
voor Nederland geeft hij in twee groepen les, Noord (in appelscha) en Zuid (in Nootdorp)
meer informatie www.dekloosterhof.nl
Teigetje schreef:Denk je dat het mogelijk is om hier uit te leggen hoe je die travers aan de hand oefent? Bij schouderbinnenwaarts kan ik me nog iets voorstellen maar voor travers?????
Mijn paard vindt dit erg moeilijk dus misschien is aan de hand oefenen wel een optie, maar dan moet het baasje natuurlijk wel weten waar ze mee bezig is.
Don_Marcello schreef:Druk je voor en achter tegen de muur... krijg je bananenmouse.
Aimee schreef:Whahaha, prachtig omschreven. Rest mij alleen de vraag, wil Bent bananenmouse?
hulpen onder de man (allé vrouw) waren me bekend en gelukkig trainen wij ook met het bit als een "aanhangsel"
Don_Marcello schreef:Aimee schreef:Whahaha, prachtig omschreven. Rest mij alleen de vraag, wil Bent bananenmouse?
![]()
Juist niet. Je wil die buiging vasthouden, ook als je paard "recht" is. Recht is hier het tegenovergestelde van SCHEEF, niet het tegenovergestelde van KROM.
Overigens is in de de dresuurSPORT dus niet de bedoeling de FEI regels zijn dat een paard dezelfde mate van buiging heeft als de wending dus geen wending ook geen buigin.
De Iberische en klassieke school wil juist wel buiging, ook als je rechtuit gaat. Dit om steeds één been, het binnen-achterbeen (in schouder binnenwaarts) of buitenachterbeen (in travers) extra onder te laten treden. Als het paard dat met beide benen apart kan ga je weer rechtrichten (recht als in niet meer scheef maar nog wel krom) en laat je dus beide achtebenen meer ondertreden.
Je paard heeft dus ook 4 achterbenen die je moet trainen, links(gebogen) binnen, links (gebogen) buiten, rechts (gebogen) binnen en rechts (gebogen) buiten.
uit!! Prachtig paard!!fsoudan schreef:Dat ziet er echtuit!! Prachtig paard!!
Waar zijn die andere foto op je site te zien? Ik zie ze namelijk er niet tussen staan....
fsoudan schreef:Dat ziet er echtuit!! Prachtig paard!!
Waar zijn die andere foto op je site te zien? Ik zie ze namelijk er niet tussen staan....