Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

manege schreef:ik vind het stom dat jullie zeggen dat ze niet kunnen rijden die meisjes. Ik ken die ponys want ik kom daar zelf ook wel eens met een vriendin mee die er rijd. Die vos is heel vervelend met de les. Je kan het wel lief vragen of hij die kant op wil maar dan gaat hij zijn eigen zin dus moet je hem meer het de teugel zo doen. Nou en die foto is net zo genomen. Ook doet die vos gaat hij stil staan en omkeren of in de hoek stoppen. En elk pony heeft wel zijn ondeugden. Die ook, en als je die niet een keer aanpakt dan blijft hij dat altijd doen. Dus een tik met de zweep als ik iets fout doet is niet verkeerd hoor. Als je het niet doet gaat hij met je spelen. Dus ff corigeren is niet erg moet toch kunnen? een harde tik en hij doet niets meer. Dat deed het meisje ook. En manege ponys willen ook wel eens achter elkaar door lopen en dan trekken ze je gewoon mee dus als je de teugel niet goed gebruikt dan blijven ze achter elkaar aan lopen. Dus ik vind het onredelijk wat jullie zeggen. Dat meisje is heel lief voor die pony maar ze moet wel eens steng zijn anders loopt ie onder der vandaan. Dus een tik op zijn plaats kan wel. En die ponys worden goed verzorgt hoor en ik vind maneges goed want iedereen moet toch leren paardrijden. En ik weet dat niet iedereen bepaald goed kan rijden, maar ze moeten het wel leren en dat kan op de manege!.
Luckey schreef:maar zegt de instructeur er niets van dan> bij mij werd altijd geroep geroepen: handen rechtop, hakken uitdrukken, maak je langg. ook werd er uitgelegd hoe je moest sturen e.d Wordt dit dan niet uitgelegd?
Sjonniej schreef:Luckey schreef:maar zegt de instructeur er niets van dan> bij mij werd altijd geroep geroepen: handen rechtop, hakken uitdrukken, maak je langg. ook werd er uitgelegd hoe je moest sturen e.d Wordt dit dan niet uitgelegd?
Helaas niet overal. Hier kom je het ook tegen, de catering is de grootste bron van winst en dat is het belangrijkste... De instructrie, paarden etc. moet zo goedkoop mogelijk en soms zijn ze niet eens gediplomeerd, want dat kost te veel. Heel jammer, maar het gebeurd.
dat is ook de reden waarom ik gestopt ben, en lucky en manege het werd gewoon te duur...Nu lessen we vrolijk verder op luck
) hoog bokken. Daarom heeft ie een goede ruiter nodig. Ook op hem heb ik gereden. Ik vindt hem op zich lekker rijden, en bokken doet ie als ie wilt weten wie de baas is.
Maar voor mijn gevoel proberen de paarden altijd gewoon nog uit wat ze bij jou kunnen maken. Het paard waar ik vaak op rij heeft een hekel aan dressuur en is meestal niet vooruit te branden (de laatste tijd trouwens wel, hoera!!!), als er niet gereageerd wordt op mijn beenhulp, geef ik bij de tweede een extra tikje met de zweep. Heel normaal nog toch. Maar hij kan ook zo zitten klieren , dus helemaal nergens meer naar luisteren, dat ik hem een flinke tik op zn kont geef. Is dat dan zielig? Of moet je gewoon de hele les met je laten sollen. Daar leer je ook niets van! Ik bedoel nu niet dat je elke keer dat je paard dwars doet je hem een tik moet geven, dat is dan weer niet nodig. Maar als hij spontaan vol op de rem gaat omdat zijn vriendje dat ook doet en dan samen niet meer vooruit willen, tja dan kan hij nog weleens een tik verwachten. Maar is dit nou zo raar dan?? Devica schreef:ok nu mijn reactie.
Ik rijd al 5 jaar op deze manege. Ik heb juist een hele goede houding dor gekregen, en weet nu hoe je netjes moet rijden, het verschild wel van wie je les hebt, maar ook hoe de ruiter is!En het meisje op Tommy (de vos) kan echt niet goed rijden! Vind ik hoor!
we krijgen allebij les van de zelfde les gever. Hij geeft echt goed les! En als jje het niet begrijpt, dan legt hij het cht goed uit!
Maar! over dat meisje op de vos, zij rijd er elke week op. Ze rijd bijna nooit op een ander. Daardoor leerd ze ook niet meer bij in mijn ogen. Daarom trekt ze enzo denk ik.
Tommy is een super lieve (7 jaar!) pony, soms eigenwijs, maar wel makkelijk te rijden! Ik heb op hem niet vaak gereden, maar wel de laatste keer zonder zadel. Hij was echt super braaf, goed op tempo enzo. Hij wilt soms in de hoeken gaan draaien.
Anton (haf) is een super stoere, maar sterke haflinger en ook dat meisje ken ik. Dat is een meisje van : Zie mij rijden op een pony die aan de teugel (is getrokken! of met touwtjes) staan! Zij rijd dan misschien iets beter wat laila zegt, dan renee, maar dat wilt niet zeggen, dat ook zij "nettjes rijd".
Anton is een haflinger, die soms wel een goede ruiter nodig heeft. (hij kan soms eigenwijs doen, en in het midden stil staan, en enorm (mooi) hoog bokken. Daarom heeft ie een goede ruiter nodig. Ook op hem heb ik gereden. Ik vindt hem op zich lekker rijden, en bokken doet ie als ie wilt weten wie de baas is.
Maar voor sommige bokkers! wat reageren jullie fel! "uuh die kan niet rijden!". Hallo? Niet iedereen rijd Z dresuur, en ze zitten op les om te leren! Maar om goed te kunnen leren, moet je ook op andere paarden en ponys rijden!
xxiezz
ps die manege is echt super verzorgt! Echt waar!

blieb01 schreef:Even een kleine uitleg, dat vosje wat zo ruw word behandeld is een staker. Ik heb hem al een keer een minuut of 15 op het midden zien staan terwijl de ruiter op een nette manier probeerde het dier weer in beweging te krijgen, het enigste wat hielp was een flinke pets op zijn kont met een zweepje. De tinker is ook zo een staker, kan erg leuk lopen en spontaan (vanuit elke gang) stil staan. Het ziet er niet zo leuk uit op de foto (in het echt ook niet) maar zeg nou zelf iedere manege heeft er wel een aantal pony's tussen die links gaan als jij rechts wilt en die altijd proberen om niet te hoeven lopen ongeacht het aantal uur dat ze lopen en op deze manege lopen ze maximaal 3 uur over een dag verdeelt . Ik weet dat de manege waar deze foto's zijn gemaakt erg goed voor de dieren zorgt. Ze gaan zomers lekker het land op en s'winters mogen ze los in de bak als ze een dag vrij zijn.
Citaat:Ik ken die meisje ook maar zo zijn ze echt niet. Dat meisje dat altijd op Tommy rijd is vaak vroeger op Tommy gezet dat ze nu niet op een andere meer wil omdat ze helemaal gek is van Tommy en sorry hoor van Tommy kan je ook leren hoor!!!! en dat meisje op Anton is niet zo'n typetje ze kan heel goed op Fellow rijden heb ik een keer gezien en ze is niet zo ik vind het onterecht en
volgens mij heb ik je een keer gezien devica ofzo en toen reed je op Precious ofzo en je kon helemaal niet op hem rijden vind ik persoonlijk hoor! maarja ik vind de manege goed en wat zou jij doen als een pony met je vandoor ging en niet op je hulpen reageerde en de andere kant op wouw dan zou je ook hem ff de andere kant wijzen!!!!!
[/color]
maarja hier de hele pagina het is de 3e van onderen!
Wat je nu allemaal zit te doen, krijg ik toch het idee dat je devica persoonlijk door het sleik wil halen en dat vind ik niet erg netje.