Thomas aan het springen 4 jaar.....[peter pan*formateur]

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

samoth

Re: Thomas aan het springen 4 jaar.....[peter pan*formateur]

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:22

wauw daar is mijn lieverd Kwijl Thomas ziet idd veel beter uit Ja en ik ben wel blij om dit te zien.
ik kan absobluut niet wachten met rijd op zaterdag Tong uitsteken Tong uitsteken

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:24

Heej super leuk paardje.

Ben het wel eens met mis petit, Voordat je de hoogte in gaat eerst zorgen dat je de balans voor boven en na de sprong onder controle te houden, Caffaletties, in uitje, lijntjes noem maar op maar zou zeker nog niet hoger gaan dan 50 cm. Zorg dat die zich goed ontwikkeld.

Verder vind ik het echt een leuk paard.

loverambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:56

ben er zelf niet zon voor stander van om met een paard van 4 te springen maar hij zoef er we ruim over heen en als je denk dat hij er al klaar voor is en hij heeft er plesier in ik zou zeggen wat let je!!!
1 ding weet zijn grens maar ik denk dat je die meestal wel weet van je pony/paard

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 22:08

nog even over dat 80 cm gebeuren. op dat moment voelde het super aan. eerst was het 50 cm en het voelde zo goed, dat ik op dat moment besloot hoger te gaan... Margon zij ook dat dit geen kwaad kon.... maar goed dit was gewoon mijn gevoel op dat moment... is misschien te hoog maar hij deed het. en over die techniek van hem, dat moet die nog allemaal leren, ikzelf ben daar niet zo`n ster in maar ga proberen onder begeleiding van bijvoorbeeld mijn moeder van de zomer daarmee te oefenen. dit was gewoon omdat ik al meerdere keren los heb laten springen en nu is 2x onder het zadel wou doen....

Ik wil hem nu ook eerst goed laten lopen op 4 benen, hij is jong staat nog niet zo stevig op z`n benen en ik laat hem nog eerst ervaring opdoen in de dressuur. ik ga denk ik zo rond april mei weer beginnen met springen en dan wil ik beetje om de week echt gaan springen met hem onder begeleiding dan he....

Maar dit was gewoon ook even omdat de eerste keer zo goed ging dat ik het nog 1x wou proberen en daar een paar fototjes van te maken. en misschien was dit wel een momentopname... dat weet ik niet want ik heb het niet gezien ik zat er alleen maar op....

Maar goed, dus dit was dan gewoon ff dat die het wel al kan.....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:18

loverambo schreef:
ben er zelf niet zon voor stander van om met een paard van 4 te springen maar hij zoef er we ruim over heen en als je denk dat hij er al klaar voor is en hij heeft er plesier in ik zou zeggen wat let je!!!
1 ding weet zijn grens maar ik denk dat je die meestal wel weet van je pony/paard

Ach kom, dier zal al 5 zijn, dan zijn er zat die al met gemak een L parcours rondspringen.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:59

loverambo schreef:

Probeer eerst de Nederlandse taal voldoende te beheersen voordat je andere mensen gaat verbeteren.Dit komt niet erg geloofwaardig over.

Een paard van 4 kan met gemak een sprongetje maken. Je moet het natuurlijk niet gaan overdrijven maar dit ziet er allemaal erg rustig/verstandig uit.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:31

jongleurtje schreef:
nog even over dat 80 cm gebeuren....het wel al kan.....

Je hoeft niet gelijk te stoppen met springen!

Springen is erg goed voor de afwisseling en als stukje training.

Pak af en toe tijdens je normale training wat draf- en galopbalkjes mee.
Als je de ervaring mist vraag dan iemand om hulp om je af en toe wat lage sprongetjes te maken met een afstandbalkje.

Super voor zijn ontwikkeling Lachen

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 09:42

Miss_Petit schreef:

Je hoeft niet gelijk te stoppen met springen!

Springen is erg goed voor de afwisseling en als stukje training.

Pak af en toe tijdens je normale training wat draf- en galopbalkjes mee.
Als je de ervaring mist vraag dan iemand om hulp om je af en toe wat lage sprongetjes te maken met een afstandbalkje.

Super voor zijn ontwikkeling Lachen

dat was ik ook niet van plan maar ik ga voorlopig niet verder met springen dus niet hoger of wat dan ook... balkjes lopen doet die zo ie zo al veel en ik laat hem 1x in de 2 weken los springen...

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:46

Ik vind wel dat je jezelf regelmatig tegenspreekt...

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:36

Paard van 4 jaar kan makkelijk springen er lopen er al genoeg concoursen het moet alleen met beleid en afwisseling.

Als het de 2de keer is dat hij springt kan ik de voorbenen nog begrijpen dat is een kwestie van trainen en streker maken. Idd veel balken galoperen en tempowisselingen in alle gangen. Dat van die rug heb ik zo mijn twijfels?. Hij moet zich wel goed kunnen ontspannen in zijn rug.

Goede hulp met springen en dressuur rijden is nog veel belangrijker. Met zo'n jong paard zou ik alleen onder begeleiding van een goed instructeur springen.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:47

Springt leuk! Mooi beestje!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:51

Miss_Petit schreef:
Lieve meid, zijn 'springtalent' toont hij op deze foto's niet Haha!

Ongelijk voor en achterbeen, te vroeg te laat, rug eruit.

Ik zou beginnen met veel kruisje, afstandbalkjes, in-uitje...
Leer hem balans te krijgen boven de sprong (met jouw erop), en techniek te ontwikkelen.

Ik sluit me hier geheel bij aan, als je gelijk zulke hoge sprongen gaat maken, verbeter je het paard niet. Je kan haar advies beter opvolgen, zo maak je je paard klaar voor de hogere sprongen. Knipoog

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:10

Leuke foto's hoor Loes! Alleen vind ik dat je wel snel de hoogte in bent gegaan... Zoals Miss_Petit ookal zegt is het veel verstandiger om eerst met lage sprongen en grondbalkjes het balans te verbeteren. Lachen

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:24

Samsam schreef:

loverambo schreef:

Ach kom, dier zal al 5 zijn, dan zijn er zat die al met gemak een L parcours rondspringen.

die paard is in begin oktober ingereden en reed eerst 3x per week en kan nog niet zoveel.

xtvax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 09:30

Let op je zit, niet te snel en te veel naar voren met je lichaam, hierdoor hinder jij je paard om van voren om hoog te kunnen komen. Bij zo'n sprongetje moet je natuurlijk wel wat meekomen met je lichaam, maar niet zó veel.

Verder gewoon blijven oefenen, vind 80cm voor een 4 (het is een T-tje dus neem aan dat hij dit jaar 5 wordt) niet hoog hoor, je merkt zelf wel wat wel en niet kan!

Benen van het paard zijn ongelijk...tja moeilijk oordelen van een paar foto's. Oefen een paar maandjes en maak dan nog eens wat foto's! succes! Knipoog

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 16:10

xtvax schreef:
Let op je zit, niet te snel en te veel naar voren met je lichaam, hierdoor hinder jij je paard om van voren om hoog te kunnen komen. Bij zo'n sprongetje moet je natuurlijk wel wat meekomen met je lichaam, maar niet zó veel.

Verder gewoon blijven oefenen, vind 80cm voor een 4 (het is een T-tje dus neem aan dat hij dit jaar 5 wordt) niet hoog hoor, je merkt zelf wel wat wel en niet kan!

Benen van het paard zijn ongelijk...tja moeilijk oordelen van een paar foto's. Oefen een paar maandjes en maak dan nog eens wat foto's! succes! Knipoog

je hebt gelijk... maar goed daar moet ik nog in begeleid worden aangezien ik nog niet zo vaak zelf gesprongen heb...
dat komt allemaal wel, misschien wil Anne hem ooit nog is goed beleren springen...