Flanna @ work in de buitenbak

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: Flanna @ work in de buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 14:04

Nagelbijten / Gniffelen gammie in de dop!! gaatje langer is misschien oké maar dat moet ook lekker zitten op je vzh zadel Lachen

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 14:30

Zit ik hier te vertellen dat Mo dat soms ook doet, bewijst ze vandaag het tegenovergestelde.
Gaat ze stokstijf stilstaan op een kruispunt omdat iemand zijn ramen aan het krabben was Rolleyes .
Gelukkig is het een rustig dorp.

Hoe ging het vandaag?
Al wat meer ontspannen?

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 14:42

Volgens mij een typische Tinker off-day. Zo kan Vasthi ook doen terwijl ze een dag later de braafheid zelve is. Misschien had Flan gewoon meer zin in een ritje buiten Haha!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 16:20

Hee mooie foto's ook al gaat het hier en daar niet zo als je wilt.

Bij Connor ken ik dat doordrammen eigenlijk niet zo heel erg alleen soms met halthouden.

ik denk dat je wel beter kunt ontspannen met je beugels 2 gaatjes langer minimaal. Dan kun je je been rustig laten hangen en werk je ook met je kruis beter in.

Of je gaat een tijdje zonder beugels rijden. Sander zat eigenlijk hetzelfde als jij en liep bij Connor tegen dezelfde problemen aan. Nu hij een tijd zonder zadel heeft gereden zit hij beter en loopt Connor ook een stuk ontspannender.

En misschien helpt het bij doordrammen om alleen in je teugel te knijpen en weer los, je zwaar maken in het zadel en desnoods met stemhulp om halt te houden. Dan leg je iets minder druk in de mond en heeft een paard minder neiging tot verzet.

Succes. Haha!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:21

coydog schreef:
Zit ik hier te vertellen dat Mo dat soms ook doet, bewijst ze vandaag het tegenovergestelde.
Gaat ze stokstijf stilstaan op een kruispunt omdat iemand zijn ramen aan het krabben was Rolleyes .
Gelukkig is het een rustig dorp.

Haha, en òf Mo een tinker is Haha!
Sox doet het ook wel eens als we het bos inrijden en dan van die smalle kronkelpaadjes nemen. Dan is er dus echt niks te zien, alleen bomen en struiken. Ze moet dan ook niet piesen of poepen maar wil de rust even op zich laten inwerken denk ik Tong uitsteken Op de terugweg maakt ze meer haast Haha! nou ja, dan staat ze niet meer stil tenzij ze dus wèl moet piesen of poepen Cool
Ik dwaal nu enorm af, solly Bloos

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:24

Jellie schreef:
Bedankt voor jullie reacties.
Danielle, dat is idd in Sliedrecht. Ken je het?

Ja ik ken het!! Toen mijn verzorgpony verkocht werd heb ik zo'n 6x bij maddy gelest, samen met mijn vriendin!! Hadden lekker met zijn tweeen les (wel op mangegepony's). Ik reed op Fabio en mijn vriendin op...ben ff naam kwijt...die tegenover fabio staat....

we hebben ook meegedaan aan pas de deux..heb je volgens mij nog nooit gezien....

Krijg je ook les van Maddy?

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 18:44

Danielle01 schreef:
we hebben ook meegedaan aan pas de deux..heb je volgens mij nog nooit gezien....

Krijg je ook les van Maddy?

Wij hebben de laatste x met de pas de deux gewonnen. Ik had foto's in mijn profiel staan maar die zijn helaas weg omdat het profiel het niet doet.
Ik heb ook les van Maddy. Geinig! Reed je vriendin op Joy? Ik weet niet hoe lang dit geleden is anders op Samson..

Haha, dat in eens stilstaan ken ik ook. Als Flan ergens van onder de indruk is. Wel prettiger dan er op hol vandoor gaan!

Karuna, ik rij minimaal 1x in de week zonder beugels dat zit ook erg fijn vind ik. Ik merk dat ze dan ook beter terugkomt op mijn zit. Heel apart.

Vasthi, zondag is eik ook haar vast e buitenrijdag... Ja Haha!

Lenn, ik heb bewust ook die foto's erop gezet zodat ik wel commentaar krijg. Ik heb ook zat mooie en nette foto's maar ik wil ook graag leren...

Grid, ook duidelijk!

Bedankt voor jullie tips. Ik ga nu lekker na mijn Fantje Ja

Danielle01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:48

Jellie schreef:
Wij hebben de laatste x met de pas de deux gewonnen. Ik heb ook les van Maddy. Geinig! Reed je vriendin op Joy? Ik weet niet hoe lang dit geleden is anders op Samson..

aaah, dan was jij met dat laatste paard met babaloo toch? Die op het laatst boog toch?? Of was dat voor de orginaliteit..weet niet meer..

Maar ze reed idd op Joy, was ook de laatste pas de deux.... Doe maddy maar de groetjes van mij!!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:24

Als zondag haar vaste buitenritdag is was ze gewoon dwars Clown Ik weet het zeker, zou Vasthi ook kunnen doen zoiets.

senorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:00

waT een .. flitsende cap h3b je zeg!! *LOL* Tong uitsteken zeer c0ewl!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:02

Citaat:
Ik merk dat ze dan ook beter terugkomt op mijn zit. Heel apart.

Als je beugels te kort zijn heb je vaak de neiging je benen op te trekken. Hierdoor vermindert het contact tussen je bevenbenen en kruis met je paard. En komen je zithulpen minder goed door.

Zonder beugels zit je automatisch met meer contact en kun je iegenlijk met en subtielere hulp uit.

Gewoon een kwestie van heel erg lang oefenen denk ik. Haha!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 21:44

Danielle01 schreef:
aaah, dan was jij met dat laatste paard met babaloo toch? Die op het laatst boog toch?? Of was dat voor de orginaliteit..weet niet meer..
Maar ze reed idd op Joy, was ook de laatste pas de deux.... Doe maddy maar de groetjes van mij!!

Nee, dat is waren Fenno en fugitivo die hadden de orignaliteitsprijs. Met Fenno spring ik ieder woensdag in de les.
Ik deed mee met mijn eigen paard Flanna en die andere tinker en wij hadden de 1e prijs voor de dressuur.. Knipoog Zal de groeten doen Ja

Haha Vashti, dat zou kunnen. Vandaag was ze weer superbraaf.

Senorita, en fijn dat die cap zit echt een aanrader!!!

Karuna, net met langer beugels gereden en ik vond het super lekker gaan. Ik zal een donderdag eens kijken wat mijn instructrice zegt.
Jan zei dat het vandaag er een stuk beter uit zag maar of dat nou komt omdat Flanna braver was ofzo.... Verward Gestoord
Ik hoop iig nog heel veel en erg lang tekunnen oefenen met Flannie Knipoog

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:32

Wat heb jij een aparte cap hihi Tong uitsteken

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 22:45

ditchie schreef:
Wat heb jij een aparte cap hihi Tong uitsteken

Het is gewoon een casco new master. Alleen weer eens wat anders dan een zwarte Knipoog Hij zit echt super fijn!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:00

he leuke tinker hoor lekker groot zo te zien.

ziet er op zich prima uit oke het halt houden gaat erg moeilijk en je zit daar aardig gespannen maar ik ken het hoor die van mij heeft het ook gehad gewicht in de strijd en gewoon doorlopen.
Maar de tips die hier gegeven worden zijn prima en het komt vanzelf wel goed.

hoe lang heb je flanna nu?

volgende foto`s weer met laarzen he Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 22:06

hihi ja dat kun je wel zeggen Haha!

sox, gam doet het ook vaak... soms luistert hij.. soms ziet hij wat.... en héél soms komt er een hinnik achterweg... alsof ie zich ff eenzaam voelt... wuhuhuhuh Ach gut

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 09:17

Dobbel, Flanna is 1.60 Ja en ik heb haar zo'n 1,5 jaar. Lachen

Gelukkig gaat het halthouden over het algemeen genomen niet echt moeilijk maar zo gaat het als ze het in haar kop heeft om niet te willen... Nagelbijten / Gniffelen
Dan wil mevr. lekker doorlopen. Met het longeren wil ze dat ook wel eens doen dan staat ze 1 seconde stil en gooit ze gelijk haar borst naar voren en wil weg denderen. Dat laat ik haar wel een paar passen terug gaan tot ze staat op de plek waar ze moest staan...

Ik zal dolgelukkig zijn om weer met mijn gewone laarzen te kunnen rijden. Die thermolaarzen zijn toch wel erg dik. Haha! en mijn chaps met rubberen schoentjes weer zo koud Bloos Haha!