gezellig dagje naar de paarden :)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wie is leuker?

sam
47 (57%)
mogli
35 (42%)

Totaal aantal stemmen: 82

loveramona

Re: gezellig dagje naar de paarden :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 13:39

haha
ik vind dat maanoog een beetje raar maar sam is een drukke pony
maar ze gaat in de zomer proberen zonder hulpteugel te rijden en ook proberen buiten te rijden Knipoog

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:42

VOOR DE 100000000000000000 KEER LOVERAMONA (CHARLOTTE) RIJD NIET OP DIE FOTO'S DAT IS IEMAND ANDERS..

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 13:44

jepz kirsten Knipoog
jeee mensen stemmen meer op MOGLI *o/*
jeeeh goedzo mensen Haha!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:49

Ik vind Mogli errug snoezig, maar Sam ook erg mooi Haha!

Alleen zoals gezegt *en ik weet dat jij hem niet berijdt* ziet het er erg gespannen uit.
Het is op sommige foto's net een bommetje die geen kant op kan.
Ook lijkt het mij dat als er zoveel protest is er toch iets aan de hand zou moeten zijn, of dat het gebrek aan beweging *alleen stappen* of pijn ergens is weet ik natuurlijk niet, maar ik zou in plaats van een bijzet er aan hangen eerst even verder zoeken naar de oorzaak.

Mogli heb ik geen commentaar op, die is gewoon sweet Haha!

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 13:51

ja maar sam schrikt gewoon snel overal van en er was zo'n hooibaal geval in plastic en een stukje daarvan zat los en faldderde en daar schrok die telkens van

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 13:55

loveramona schreef:
ja maar sam schrikt gewoon snel overal van en er was zo'n hooibaal geval in plastic en een stukje daarvan zat los en faldderde en daar schrok die telkens van

Snap ik, maar dat doet die van mij ook, van de gekste dingen meerdere keren achter elkaar, maar dan zitten er nog relaxte stukken tussen, en die lijken er op deze foto's althans alleen bij te zijn als ze even stil staan om lief te poseren.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 13:56

ik had ook veel foto's gemaakt van dat die normaal stapt maar sommige waren niet zo mooi dus had ik er niet opgezet

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:14

Leest degene die op de pony rijdt dit ook? Ik denk dat ze er wel wat aan zal hebben (ookal is somige commentaar niet zo aardig Nagelbijten / Gniffelen).

Het is idd zo dat de pony er gewoon niet lekker bijloopt en ik denk dat dit zonder hulpteugel een stuk minder zou zijn. Ik vind dat je zo'n ding niet mag gebruiken om een pony in bedwang te houden. Meer om hem nog lekkerder te laten lopen en lekker te laten ontspannen. En dan moet je er zelf ook mee om kunnen gaan. Oke, iedereen doet weleens iets wat eigenlijk niet goed is maar als ze dit leest kan ze er misschien anders over gaan denken en eens meet haar lesgever(ster) overleggen of het niet beter zonder kan en of het ook niet beter is om hem eerst even lekker te longeren. Een pony is dan ff uitgeraast en kan zijn aandacht er meer bij houden.

Succes Lachen

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:46

nee ik denk niet dat ze dit leest want ze zit niet op bokt..
Sam is bijna net zo leuk als jip en suzy Haha! Clown Clown
hihihihihi......

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:54

mowgli is lief zeg
sam is wel een ongelofelijk leuk paardje helemaal mijn type.
commentaar is wel genoeg gegeven.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:57

leuk paardje die sam.

Ff een vraagje..Heet dat paardje echt sam of is het een afkorting? Een vriendin van mij had een paardje die heel veel op deze sam leek.. Enkel die heette samatario. En hij is een tijd geleden verkocht.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:58

Ik hoef toch niet meer te zeggen hoop ik. Haal eerst die handel maar eens van die beesten af en als je dan een rondtje kan sturen, plaats je poll dan nog maar een keer.

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 20:59

hoihoi
ja kan misschien wel volgens mij heet die in het echt samaritano

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 20:59

hoe bedoel jje dat?????

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:00

ja hij heet samaritano
het is een welsh-arabier

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:05

waarom heb je ins hemelsnaam zo strak de hulpteugel eraan??
die eerste gaat er enorm tegenin... mischien volgende keer gewoon longeren en dan op een rustige pony gaan zitten,

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 21:06

heb je het over mogli (shet) of sam ??????

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:11

Bertus_Suzy schreef:
ja hij heet samaritano
het is een welsh-arabier

hmm dan is sam erg veranderd.

Hij is altijd al een druk beesje geweest. Ik ken hem nog als hengstje. En heb hem een deel meegemaakt toen hij geruint was. Helaas kon het meisje hem niet houden en moest ze hem verkopen.

Enkel hij kan niet echt zijn energie kwijt als hij vast gebonde word met een bijzet en enkel maar mag stappen. Niet echt eerlijk tegenover het beesje.

Hij toont ook veel verzet

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:22

(*mijn 1000ste post posten* Clown *feliciteert zichzelf*)

Vertel je het meisje wel over de commentaren hier? Ik denk echt dat ze er wat aan zal hebben hoor Ja. Ik bedoel, sommige dingen kunnen wel heel vervelend overkomen. (en ik kan het weten want op mijn foto's is ook wel eens behoorlijk kritiek geleverd). Maar ik merk dat ik er ontzettend van leer. Je moet het even op je in laten werken altijd.

Dit paardje is gewoon "opgesloten" heb ik het idee. Hij moet kunnen razen. Ik heb ook zo'n drammertje en soms ga ik na het warmwerken eerst lekker hard galloperen. Misschien dat mensen het slecht vinden, maar anders ben ik hem een heel uur aan het inhouden en dat is voor beiden (paard en ruiter) niet fijn.

Dus vertel haar alsjeblieft over het commentaar hier. Ze kan er zoveel aan hebben OK dan!

thijs1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:29

ja, het zijn geen leuke foto's om naar te kijken. (die van het vosje tm)
Natuurlijk gaat het niet altijd goed, maar dit lijkt regelrecht op een oneerlijk gevecht wat alleen maar erger wordt als er zo doorgegaan wordt met deze pony. Laat hem eens meer zichzelf zijn, er zal heus wel een reden en oplossing zijn over de 'drukte' van deze pony. Geef hem een kans doe die bijzet af, of laat er een ervaren iemand op rijden dan kan het best goedkomen maar dit..nee vind het zielig sorry. Succes ermee verder

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:37

loveramona schreef:
ik had ook veel foto's gemaakt van dat die normaal stapt maar sommige waren niet zo mooi dus had ik er niet opgezet

wil ik wel zien eigenlijk Knipoog. Ookal zijn ze nog zo'n baggerkwaliteit....het gaat om wat erop staat Haha! .

Dus posten die hap Vork

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 21:43

waar die pony staat de eigenaar van die stal rijd op hem ze kunnen z dressuur rijden maar hij rijd ook met die bijzet en ook bij hem vliegt die pony er weleens vandoor maar die man rijd ook altijd met bijzet en hij heeft hem sinds die pony 3 was en nu is die 5 ofzo

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:46

Maar dat hij wel goed erop kan rijden met een bijzet heeft er toch niks mee te maken? Het gaat er voor een groot deel om hoe je er mee omgaat en in dit geval is dat naar mijn idee niet op de juiste manier.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:23

loveramona schreef:
waar die pony staat de eigenaar van die stal rijd op hem ze kunnen z dressuur rijden maar hij rijd ook met die bijzet en ook bij hem vliegt die pony er weleens vandoor maar die man rijd ook altijd met bijzet en hij heeft hem sinds die pony 3 was en nu is die 5 ofzo

maar waarom moet hij een bijzet om dan.
hij gaat nu puur in verzet en kan geen kant op daardoor.

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 23:40

loveramona schreef:

Zoals mn zus al zij.. wij kennen dit paardje van af enter of twenter hengstje.. makkelijk is die nooit geweest en zal die ook nooit worden..

Die vriendin van mij heeft hem ingereden zonder hulpteugels of gare dingen.. toen was nog wel 5x moeilijker dan dat jullie hem ooit hebben meegemaakt.. Hij vloog de eerste 10 min standaard op zn achterbenen door de bak omdat die dat zo leuk vond.. Door zijn vertrouwen te winnen en rechtvaardig en conseqent te zijn heeft ze dit beestje onwijs goed beleerd..

Ik ken het paardje als druk, lief, harder werken en onwijs snelle leerling.. ik geloof echt als jullie mij vertellen dat ze hier een Z proef mee rijden.. maar ik geloof niet dat die altijd die hulpteugel om heeft gehad en nodig zal hebben..

Jullie zijn de gene die dat je zelf wijs maken.. jullie zijn de gene die de hulpteugels nodig heb.. vind het heel erg oneerlijk en grof eruit ziet..!!