rijfoto's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caesar

Re: rijfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:03

Is goed hoor! Kom jij dan ook even mijn paard rijden?? Kijken wie er dan gelijk heeft...en 3 paarden inrijden zegt totaal niets...is de manier waarop je het doet...en 1 paard kan net zo goed zijn als 3...dusseh...hoe lang rijd je erover van Tiel naar jou??? Knipoog

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:55

hoihoi

nou ik heb net les gehad en mijn intsructrische zegt dat ik niks meer van jullie moet aan trekken

ALS JE NIKS BETERS TE MELDEN HEBT MAAK IK ME ER NIET EENS MEER DRUK OMVAN MIJN PART WORD DIT TOPIC GESLOTEN DIT TOPIC IN TERSEERT ME GEEN BALLLLLLLL MEER

IK REAGEER OOK NIET MEER OP DIT TOPIC TENZIJ HET NORMALE REACTIES ZIJN

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:03

ik wil tussne het geruzie door Haha! wel even zeggen dat ik dit echt een ontzettend mooi paardje vind!

ik weet niet waarom er geen aanleuning is,dus zal daar niks over zeggen,maar ik geloof dat dit een paardje is wat echt erg goed kan bewegen!
wat is de afstammeling als ik vragen mag?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:05

hoihoi

afstamming ik zou het niet weten
maar waar ik haar heb gekocht zeiden ze dat ze niet wisten maar dachten engels volbloed x new forest

maar dit soort reacties vind ik wel leuk hier wil ik wel op reageren

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:09

leuk ik heb ook een engels volbloed,zijn lekkere paardjes om mee te werken he Lachen

maar ik denk dat als je lekker rustig op je gemak doet met wat les dat het allemaal wel goed komt hoor,want je hebt echt een heel leuk paardje wat geloof ik best goed kan bewegen.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:10

hoihoi

ik heb net een les gehad een uurtje terug en als ze 1 maal los is gaat het echt lekker !

maar bedankt blij dat er iemand normaal reageerd

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 22:15

Sorry danielle,
Maar je zit nu een beetje mijn topic te vergooien.
Ik wil niet dat je hier ruzie maakt.
Dan had je zelf niet moeten zegen dat ze mocht komen.
En je weet wat ik van desteny en jou houding vind.

1.je benen meer bij je houden
2.je teugeltjes korter.
3.tja ik zelf over je martugal vind ik ook dom maar het is jou paardje je moet doen wat je met der wilt Knipoog veder maak ik er niks over vuil.
4 ja desteny vind ik ook mooier zonder zadel en hoofdstel maar in de toekomst veranderd dat vast wel.
5.ik vind je iets te lang rijden.

Maar goed danielle hou mijn topic wel even leuk oke? Haha!
en veder tja tuurlijk mag je reageren over je eigenpaardje maar op een leuke manier,ik vlieg je nu niet aan hoor Knipoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 09:34

xSuusx schreef:
Sorry danielle,
Maar je zit nu een beetje mijn topic te vergooien.
Ik wil niet dat je hier ruzie maakt.
Dan had je zelf niet moeten zegen dat ze mocht komen.
En je weet wat ik van desteny en jou houding vind.

1.je benen meer bij je houden
2.je teugeltjes korter.
3.tja ik zelf over je martugal vind ik ook dom maar het is jou paardje je moet doen wat je met der wilt Knipoog veder maak ik er niks over vuil.
4 ja desteny vind ik ook mooier zonder zadel en hoofdstel maar in de toekomst veranderd dat vast wel.
5.ik vind je iets te lang rijden.

Maar goed danielle hou mijn topic wel even leuk oke? Haha!
en veder tja tuurlijk mag je reageren over je eigenpaardje maar op een leuke manier,ik vlieg je nu niet aan hoor Knipoog

Van wie is dit paardje dan? Van xSuusx of van Moyra?

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 11:05

Paardje is officieel van Moyra,
Maar ik was met der meegeweest en de foto's had ik gemaakt dus heb ik ze aan jullie laten zien.
Maar ze nam een beetje mijn topic over dus..
Dan had ze even netjes een eigen topic moeten maken Knipoog

xdominiquex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:49

Ik snap niet waarom je zo reageert op het commentaar.
Een martingaal bij een 3-jarige vind ik ook niet kloppen.
Misschien kan je je paardje beter even door laten rijden door iemand anders die er ervaring mee heeft.
Op deze manier gaat het zeker fout en dat is hartsikke zonde want ik vind het een erg leuk paard.
Juist nu ze zo jong is het belangrijk dat alles goed aangeleerd word.
Een juiste aanleuning en dergelijke lijkt me dan ook erg belangrijk.
En dat ze der ahcterhand er niet beter onder kan krijgen is natuurlijk grote onzin want vanaf de foto's kan ik al zien dat ze dat wel kan wanneer ze op de goeie manier gereden word.

ik val je niet aan, probeer je alleen te waarschuwen!

gr Dominique

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:05

xdominiquex schreef:
Ik snap niet waarom je zo reageert op het commentaar.
Een martingaal bij een 3-jarige vind ik ook niet kloppen.
Misschien kan je je paardje beter even door laten rijden door iemand anders die er ervaring mee heeft.
Op deze manier gaat het zeker fout en dat is hartsikke zonde want ik vind het een erg leuk paard.
Juist nu ze zo jong is het belangrijk dat alles goed aangeleerd word.
Een juiste aanleuning en dergelijke lijkt me dan ook erg belangrijk.
En dat ze der ahcterhand er niet beter onder kan krijgen is natuurlijk grote onzin want vanaf de foto's kan ik al zien dat ze dat wel kan wanneer ze op de goeie manier gereden word.

ik val je niet aan, probeer je alleen te waarschuwen!

gr Dominique

Haha....you go girl!! Knipoog

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:10

ik ga niet super slijmerig reageren omdat ze daarom vraagt sorry hoor ik heb jullie reactie's over gelezen en jullie hebben gewoon gelijk.
tips geven en aanvallen vind ik dus echt 2 totaal andere dingen.

moyra bekijk de reacite's eens positief.. haal er de goede dingen uit en waar je denkt wat aan te hebben de dingen die je irriterren reageer je niet op en laat je zo als het is.. en dat jij het goed kan wil ik best geloven hoor alleen laat het dan ook zien Knipoog

Groetjes Mandy

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 15:32

xSuusx schreef:
En waarom ik met martugal rij omdat ze niet goed loopt zonder martugal.

Sorry ik kan hier heel kwaad om worden het paard is pas 3, weten jullie waar jullie mee bezig zijn nu? Met een jong paard.

Dit is een paard die nog van alles moet leren. dus waarom een martingaal, om hem zo naar beneden te trekken?

Als ik een tip mag geven hoe klote die ook loopt, laat hem eerst fatsoenlijk in zijn balans komen en alles laten onder vinden, dan lig je maar paar keer in de modder, een jong paard is geen speelgoed. Lata hem uit zich zelf je hand op zoeken en in de ontspanning komen want zo maak je het alleen maar erger. Geduld is een schone zaak.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:11

Navidad schreef:
xSuusx schreef:
En waarom ik met martugal rij omdat ze niet goed loopt zonder martugal.

Sorry ik kan hier heel kwaad om worden het paard is pas 3, weten jullie waar jullie mee bezig zijn nu? Met een jong paard.

Dit is een paard die nog van alles moet leren. dus waarom een martingaal, om hem zo naar beneden te trekken?

Als ik een tip mag geven hoe stinkmodder die ook loopt, laat hem eerst fatsoenlijk in zijn balans komen en alles laten onder vinden, dan lig je maar paar keer in de modder, een jong paard is geen speelgoed. Lata hem uit zich zelf je hand op zoeken en in de ontspanning komen want zo maak je het alleen maar erger. Geduld is een schone zaak.

helemaal mee eens! Pling

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:13

Goh...vooral blijven luisteren naar wat je instructrice zegt...zoek je even na nog wat martingaal betekend...wil graag weten of ik ongelijk had betreffende de werking? Zou je doen toch? En mijn paard staat klaar hoor, PB me maar, hij heeft 2 dagen stil moeten staan vanwege prive-omstandigheden...komt mooi uit...jonge paarden springen ook weleens weg... Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:19

moyra schreef:

en aan mijn rijtechiek nigt het niet en dur achterhand Clown die kan er niet beter onder

Dit meen je toch niet he":D Haha! Haha!.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:20

xSuusx schreef:
Maar voor straf had ze geen exstra muslie gehad }>
Gr

Gelukkig begrijpt ze dat ook Haha! Haha! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:23

moyra schreef:
jullie denken dat jullie het allemaal zo goed weten maar kunnen jullie het allemaal in praktijk brengen Boos!
ik geen ervaring met jonge paarden sorry maar dit is me 3e paard dat ik in rijd en jullie zien het alleen op foto ! Boos!
martegaal rijden onverstandig volgens mij wten jullie niks over de paarden hoor
en allees beter ja hoor doe niks goed !
kom een xtje langs zal ik haar exspres ff geen beweging geven kijken of jullie allemaal zo goed weten !
dan zal ik de hele stal ff uit nodige een man die al zun hele leven in de paarden zit die nu 78 is dus kom maar !

ik hoor wel wanner jullie komen

Sorrie hoor, maar jullie kramen zo ontzettend veel onzin uit........ dit kan nooit goed gaan.

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:26

gijsenkim schreef:

Sorrie hoor, maar jullie kramen zo ontzettend veel onzin uit........ dit kan nooit goed gaan.

dat vraag ik mij ook af Verdrietig arm beestje

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:30

tinkerliefde schreef:
gijsenkim schreef:

dat vraag ik mij ook af Verdrietig arm beestje

Ja, maar op stal en haar instructrice zeggen dat dit de juiste manier is...pas op hoor, wij bokkers hebben totaal geen verstand...maar dame, besef wel dat je echt wel een paardje met kwaliteiten onder je ä.r.o. kont hebt!! Verpest het nu niet door eigenwijs te zijn en ga ff goed na waar je mee bezig bent, we willen dit topic niet verpesten, haal die martingaal eraf, leer je paard op 4 benen en ontspannen lopen en gooi er niet zoveel aan...en gewoon doorgaan, want zo onder de modder zat je niet eens...en het was een zijsprong...dus bovenbenen aanknijpen en met je paard meegaan...modder afkloppen en opstappen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:45

Ik begrijp er zowizo niks van hoe dat nou zit met inrijden en beleren.......... Clown

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:51

Ik ga met G&K mee... moyra als jij net zo'n darm als Selina over wil houden moet je erg vaak advies van susanne aannemen.
Suus weet het wel daarom is selina zo braaf en steigert en bokt ze nooit Clown

Lekker droog weer je onderschrift Kim... typisch Sanne Haha!

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 17:04

Ow Moyra ik kom wel eens kijken en rijden hoor... zonder martINgaal!

Ik woon dichtbij en dan kan ik zeggen wie er gelijk heeft.....

Wanneer kan je?

Serval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:04

Nou ten 1ste leuk paard en grappige foto's ! Ik heb er het laatste half jaar gelukkig niet meer zoveel naast gezeten als voorheen Bloos maar leef met je mee wat de blubber betreft Haha! neemt niet weg dat iedereen gelijk had dat je gewoon weer op had moeten stappen, dat je dat niet deed is nu niet meer te veranderen. Hoe de mensen reageren is wat aan de scherpe en sarcastische kant (daar zou je doorheen moeten kijken is moeilijk maar gewoon proberen). Ze bedoelen het allemaal goed, zowel voor jou als voor je paard !

Een jong dier met martingaal/slof/tiededinges of wat dan ook gaan beginnen te rijden is idd niet zo'n strak plan tenzij je een zeer goede begeleiding krijgt van een zeer ervaren ruiter/amazone met jarenlange ervaring in het in- en doorrijden van (jonge) paarden. Wat je zei met dat je al 3 paarden hebt beleerd wil nog niet zeggen dat je er ervaring mee hebt, het ene paard is het andere niet. Zie dit niet alsof ik je onderuit haal want dat is absoluut niet het geval. (je hebt afbrekende kritiek en opbouwende kritiek ik hoop dat ik het laatste gaf). Verder vind ik het nogal onzin dat mensen vanaf een paar foto's kunnen opmaken dat het achterbeen gebruik meer zou kunnen een foto is een moment opname dat zou duidelijk moeten zijn en dan ook nog het gaat over een 3 jarige die hebben nog niet zo'n ondertredend achterbeen als een volwassen paard. Zelfs bij Z-paarden kan je van een foto vaak niet afzien of het been wel of niet goed ondertreed dat hangt van het moment van de foto af.

Ik wens je iig veel succes met het verdere doorrijden van je paard en laat zeker nog eens wat foto's zien !!!!

meisjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:07

heyhey mensies

ff vraagje wrm zijn jullie moyra zo aant afkrake want ik heb ook een paard van 3 namelijk en mijn paard heb ook een martigaal om maar dat heb mijn instructeur mij aangeraden (ed van der mey) hij rijd jonge paarden in voor andere mensen dus een martigaal is helemaal niet slecht, en ik heb moyra aangeraden om die martigaal te gaan gebreuke omdat die heel erg met ze kop gooid en moyra geen zin heb om iederex haar kop tege haar kop aan te krijge.
ik heb mij paard ook zelf ingereden dus please doe ff normaar tege moyra wand het paard word wel goed gereden dus nou gewoon iedereen ze mond houde ik ga jullie tog ook niet afzitte krake dus kap er nou gewoon mee iedereen doet wel is wat fout dus hou als je blieft op.