Ushi eindelijk nog eens @ dressuurwerk (vooruitgang!!)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Farjen

Re: Ushi eindelijk nog eens @ dressuurwerk (vooruitgang!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:02

Ik zie inderdaad ook verbetering Ja
En je houding, was het vroeger niet erger? Verward

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 13:03

Dookie schreef:
En je houding, was het vroeger niet erger? Verward

Jawel, ik zit nu wel al minder naar voor, maar het is nog altijd niet echt zoals het moet hè. Tong uitsteken

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 13:18

Is dit dat paard dat eerst altijd zo eng liep? Alsof het leek dat ie in zn borst wilde bijten zegmaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 14:16

Ah daar hebben we Ushi weer, een van de allerleukste paarden van bokt. *LOL*

Ik kan niet veel meer zeggen dan; Wat ís ze toch mooi. Lovers

Haha!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 18:46

ushi schreef:
Is dit dat paard dat eerst altijd zo eng liep? Alsof het leek dat ie in zn borst wilde bijten zegmaar.

Ja, dat is deze. Clown Ze doet dat wel nog altijd af en toe, maar al veel minder dan eerst. *LOL*

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:02

Oke ok eover je houding ga ik ook niiks zeggen... eerst die van mezelf stukken verbeteren! Bloos

Fijn he? springgefokt Tong uitsteken heb precies hetzelfde Tong uitsteken Stijle beentjes en plaate kont.

En die bles! Kwijl Kwijl Kwijl Helemaal jaloers hierzo!

Veel plezier nog met Ushi! De vooruitgang zie je duidelijk! Haha!

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:25

Ziet er netjes uit hoor, lekker ontspannen Lachen
Ushi is echt zo'n leuk paard!

PS: Gefeliciteerd met Ushi's 7e plaats in de verkiezing Vork

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:52

Ushimonster!!!! Haha!

Anja, het ziet er stukken beter uit dan in de zomer, jullie komen er vast!!

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 00:20

Heeej daar hebben we die leuke Ushi weer (paardje dat ik ooit nog eens moet meeten Haha!), ik ga ook geen conmentaar geven op je houding ed want je weet het zelf wel en het is al vaak genoeg gezegd, na 1x zeggen weet je het ook wel dat je niet netjes zit Tong uitsteken
Wat Ushi betreft ze loopt al een stuk lekkerder dan eerst (heb de vorige fotos ook welleens gezien maar nooit gereageerd).
Wat die kont betreft, die gek van mij is ook springgefokt en die begint ook al netter te lopen van achter hoor, gewoon dooroefenen en met je les en het trainen gaat het vanzelf beter!
Rome is ook niet in 1 dag gebouwen dus van een springgefokt paard, kun je niet binnen 1 dg een dressuurtopper van maken Tong uitsteken

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:54

Heb de foto's nog eens goed bekeken en er zitten er inderdaad erg goeie tussen, dit vind ik persoonlijk de beste Haha!

Afbeelding
Deze is bergaf getrokken daarom dat het zo niet lijkt, maar hier zie ik ze graag op lopen

Afbeelding
Hier komt ze mooi met het achterbeen eerst aan de grond.

Afbeelding
oren zijn niet het hoogste punt maar wel heel ontspannen in de onderhals, mooie bovenhals en weer achterbeen eerst
Afbeelding
achterbeen inderdaad mooi onder maar nog vrij stijf (dus weinig plooi in de gewrichten), het andere achterbeen wordt niet te ver achteruit gezet en is nog mooi onder de staart. Ze komt wel tegen de hand maar volgens mij door onevenwicht van jou kant want als je goed kijkt, zie je dat ze met haar oortje en haar ogen op jou gericht is, zo van baas wat doe je nu Haha!

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 16:36

Mooi commentaar van hierboven, ga ermee eens Haha!
Hele leuke fotos en die laaste is super mooi met de zon .
Ik ken je vooruitgang niet, heb niet gevolg maar je komt er wel , het klikt blijkbaar wel tussen jullie. Heb je haar al lang?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 16:53

ik vind het er netjes uitzien, alleen idd je houding, maar ik vind je benen heel erg meevallen hoor! Ga eens zonder beugels rijden, doe ik ook, ga je egt beter van zitten!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 17:51

Bedankt voor de uitleg bij elke foto Anja, hier heb ik echt iets aan. Haha! In de galop ben ik zelf nog heel onzeker en span me heel erg op, maar dat heeft natuurlijk alleen maar averechts effect zoals jij opmerkte. In de zomer was mijn galop echt super, weet niet hoe het komt dat ik ineens zo onzeker ben. Denk dat ik gewoon terug wat meer moet gaan wandelen, misschien dat ik daar makkelijker kan ontspannen in de galop en dat het dan ook beter gaat lukken in de piste... Verward

cinv schreef:
Ik ken je vooruitgang niet, heb niet gevolg maar je komt er wel , het klikt blijkbaar wel tussen jullie. Heb je haar al lang?

Ik heb haar van 31 oktober 2003, nu dus ongeveer een jaar en 3 maanden. Lachen Maar we hebben het in het begin heel moeilijk gehad, zelfs in zo een maten dat ik een tijd serieus overwogen heb om haar te verkopen. Maar in mei 2004 ben ik dan van stal veranderd (van altijd op stal staan naar altijd op de wei) en sindsdien begint het steeds beter te gaan. Zeker de laatste maand zijn we echt enorm naar elkaar gegroeid en beginnen stilletjesaan eindelijk een team te worden. Ik word met de dag weer verliefder op haar. Lovers

trowing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:04

ik vind het wel een geinige bles. ik zou alleen wel proberen zelf wat rechterop te gaàn zitten en het paard meer bijelkaar te rijden en proberen haar op de achter hand te krijgen.

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 18:40

trowing schreef:
ik vind het wel een geinige bles. ik zou alleen wel proberen zelf wat rechterop te gaàn zitten en het paard meer bijelkaar te rijden en proberen haar op de achter hand te krijgen.

Lees in het vervolg eerst een keer de commentaar bij de foto's en heel het topic door, dan had je kunnen lezen dat we hier hard aan aan het werken zijn, maar dat het allemaal niet zo makkelijk is, rome is ook niet op 1 dag gebouwd hè. Knipoog

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 22:25

Top hoor! Ik vind het er echt netjes uit zien, en al helemaal omdat het eerst zo slecht ging. Verder moet er wel wat aan je houding gebeuren hier en daar, maar die is zo slecht nog niet eens! Ik hoop dat 't ook zo goed blijft gaan.

Ushi is mooi Lovers Ze heeft ookal zo'n lief baardje Haha!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:38

leuk paard, gekke bles! Lopen kan hij wel volgens mij...

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:46

Jij vind haar hier: http://img223.exs.cx/img223/9647/dressuur0514ef.jpg wat te diep lopen, maar ik vind dat dat best mag.
Ze loopt niet op de voorhand dus er is verder geen probleem.

Eerst zorgen dat je die ontspanning hebt, die heb je hier gevonden. Wel zou ze van mij nog wat meer impuls mogen hebben van uit de achterhand, maar dat komt allemaal van zelf wel.

Eerst goed over de rug laten lopen, dat ze zo mooi rond komt zo als daar boven. Zo lang ze lengte in de hals heeft en niet op de voorhand kukelt is er geen probleem.
Van uit daar kun je gaan werken aan de oprichting.

Het komt allemaal van zelf, ook je houding.
Als Ushi straks wat beter loopt is het voor jou makkelijker om te blijven zitten. Gewoon lekker door blijven oefenen.

Ziet er goed uit hoor Anja, ik zie inderdaad vooruitgang!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 11:01

Anjatjeuh schreef:
Bedankt voor de commentaar en complimentjes iedereen. Ik ben heel hard aan mn houding aan het werken, maar het is heel moeilijk om al die slechte gewoontes af te leren... Scheve mond Mijn zadel maakt het ook allemaal niet makkelijker aangezien ik een vzh richting spring zadel heb, ik ben nu aan het sparen voor een dressuurzadel, denk dat dat vooral zou helpen om mn benen niet meer zo hard naar voor te steken.

Ik heb JAREN op een paard gereden die een vzh zadel richting spring had, en ik zat 9 van de 10 keer hetzelfde als jou. Voorover en vooral die benen afstekend. Probeer er aan te werken en zo, maar vreet jezelf niet helemaal op als het niet lukt, Recht kun je inderdaad wel zitten denk ik... maar die benen. Dat lukt gewoon NIET als je niet de steun van het zweedblad van een dressuur zadel hebt. Je hebt geen steun, en het is voor het zadel niet de natuurlijke plaats om je been neer te leggen, vind je het gek, het is richting spring, en daar heb je je beugels veel korter.

Ik zou zeggen, spaar hard door voor dat dressuur zadel, want dat scheelt een hoop. Verder vind ik het er hartstikke leuk uitzien, jullie zijn een leuke combi, en oefen lekker door met lessen en zo.. gaat echt wel goedkomen!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:01

Leuke foto's en prachtig paardje natuurlijk Knipoog En wat ik ook even wou zeggen: je bent niet de enige dat zo rijd hoor! Dat naar voor hangen is ook 1 van mijn grote problemen Knipoog

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:41

Zo!
Dat is wel even een verschil, met je andere topic vergeleken!
Je houding is hier echt slecht, sorry Clown

Maar in je andere topic ziet het er wél heel netjes uit!

Plucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:03

ik vind dat je een heel leuk beestje, aan je houding kan gewerkt worden Haha!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 18:07

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:44

Bloos Kep trouwens nog wel een leuke tip voor het vooroverzitten en je benen, ga eens een kwartie per dag zonder beugels rijden, wedden dat je dan op kont gaat zitten Knipoog Clown

Mijn instructeur kwam er vandaag mee, omdat ik ook voorover ga zitten bij het aanspringen naar galop, en omdat ik bij alles (wat ik ook doe, draf stap galop wijken ect ect) mijn buiten been afsteek!!!

Hij zei dus doe je beugels maar eens uit, en ik merkte meteen verschil, kging meteen achterover zitten enz. Haha!

En ik merk nu nog verschil want dit is de eerste keer zinds JAREN dat ik weer spierpijn heb!

Veel plezier nog met Ushi!

loveramona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-05 20:48

hoi,
gave bles heeft je paardje Haha!
je zit wel een beetje verkrampt op je paard
maar het lijkt ook alsof je je armen naar je toetrekt
waardoor je naar voren zit
als ik jou was zou ik de teugels iets korter nemen
maar wel echt een megaleuk paardje
k heb nog nooit eerder zo'n bles gezien Tong uitsteken