GoldStar schreef:Een paard dat niet aan het been is, heb je, als je redelijk kan rijden, zo aan het been. Een paard dat angst heeft voor de zweep, leer je de angst van de zweep zo af. Het paard moet de ruiter en de zweep vertrouwen. Een knal met de zweep op het hoofd van het paard is onverstandig en er zijn mensen die het normaal vinden. De meest afgestopte paarden heb je met 2 rondjes door de bak aan het been. Sporen gebruiken om het paard aan het been te krijgen ? Sporen heb je daarvoor echt niet nodig. Het zweepje heb je waarschijnlijk wel achter de kuit nodig. Als je redelijk rijdt, kun je de goede reactie op het zweepje krijgen. Als het paard gevaarlijk reageert en er situaties kunnen ontstaan die voor jou en het paard gevaarlijk zijn, zou ik niet op het paard gaan en geen plannen maken om L te gaan rijden. Het paard moet eerst normaal reageren op een aantal basis dingen. Dat is op dit moment niet zo, dus zou ik er nu niet aan beginnen.
Ben ik nou zo
of staat er echt dat dit paard "gek" wordt van een zweep! Of moet je alle paarden die i.v.m een zweep zeer gevaarlijk zijn maar laten staan???
Sorry, maar dat vind ik flauwe kul! Deze paarden hebben echte angst voor een zweep en geloof me dat hebben ze niet van hun moeder meegekregen! Deze paarden zijn "verziekt" omdat er op een verkeerde wijze mee om is gegaan, dat betekent niet dat ze aan het einde van hun latijn zijn omdat ze panisch op een zweep reageren!
Je kunt heel goed met zulke paarden aan het werk, maar je moet wel verstand van zaken hebben!