vind dit een verschrikkelijke foto, maar het filmpje ( wat ik later zag ) maakt een hoop goed!!!!
duidelijk hele slechte moment opnames... het filmpje ziet er wel netjes uit hoor!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Annetje schreef:Rooz, let op je benen en ja aanleuning. Je benen
flubberen een beetje, is vooral op het filmpje goed te zien.

jarrah schreef:
Wat die tweede pony betreft, ik vind het filmpje er erg netjes uitzien. Lijkt een beetje op mijn oude pony, die wilde ook altij graag erachter kruipen, was ook zo'n gevoelig en snel gepiceerd beestje. Denk erom dat je daardoor niet de neiging krijgt om zo min mogelijk aan hem te zitten, maar leg gewoon je been eraan en houd contact met de mond. Op het moment dat hij zo diep gaat geef je iets meer been, dan komt hij op een gegeven moment zelf wel wat omhoog. Je moet iig niet prberen om het met je hand te verhelpen, want dat heeft helemaal geen zin
Suc6 verder
Je moet echt een gigantisch stille hand hebben wil je em een beetje kunnen rijden. Daarom dacht ik misschien haken aan zn kiezen, maar dat zal wel meevallen. Indd, overgangen, en proberen dat ie het been gaat accepteren..
Robin_ schreef:Annetje schreef:Robin: Lijkt me een verschrikkelijk paard om te rijden, kruipt steeds achter de teugel en aanleuning is ver te zoeken.
De aanleuning is wel eens beter geweest, toen had ik er een softbit in, maar met dat bit kwam ze de hele tijd omhoog met haar hoofd als ik een overgang reed. Dit bit leek goed te gaan maar na een korte tijd toch niet. Ik doe nu het andere bit er weer in dan maar het hoofd omhoog, dan loopt ze iig niet zo diep. Zo verschrikkelijk is ze nietZe moet alleen nog veel leren. Ze is supergevoelig en niet zo bot als andere paarden maar daar moet je natuurlijk van houden

Annetje schreef:Rooz, let op je benen en ja aanleuning. Je benen flubberen een beetje, is vooral op het filmpje goed te zien. Bij elke sprong die de pony maakt leg jij je benen heel ver naar achteren en geeft een schop. Laat je benen gewoon op zijn plaats liggen en pas wanneer de pony écht niet reageerd een schopje geven wat verder naar achteren.
Wat ik bedoel met de aanleuning: Op de eerste foto's zijn je teugels te los, hierdoor gaat de pony op de halsverlenger lopen. Wanneer jij contact neemt met de teugels (de rest van de foto's) zie je de halsverlenger ook los hangen.
Robin: Lijkt me een verschrikkelijk paard om te rijden, kruipt steeds achter de teugel en aanleuning is ver te zoeken. Probeer dit allemaal op te lossen met je benen, ook al gaat het paard al hard genoeg, been erbij! Rijdt het paard naar je handen toe. Je steekt nu af en toe je benen af en ook op het filmpje is goed te zien dat je te weinig met je binnenbeen doet. Maak je paardje rond om je binnenbeen, laat heel zijn lichaam inbuigen en probeer hem zo losser te maken. Misschien dat ie dan vanzelf ook wat minder achter de teugels kruipt en jij wat meer gewicht in je handen kunt nemen.
leuke paardjes hoor