appuyeren achterhand meenemen.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: appuyeren achterhand meenemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 16:59

Kafue schreef:
Dat is maar net hoe je daar het wijken rijd. Het is nuttig voor het soepel maken van de schouders en de achterhand van het paard. De oefening hoef je ook niet 100% in lengtebuiging uit te voeren.

Hoezo LB in het wijken Verward
sterker nog: het wijken behoort niet eens tot de zijgangen! Nagelbijten / Gniffelen

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:05

Jippie schreef:
Kafue schreef:
Dat is maar net hoe je daar het wijken rijd. Het is nuttig voor het soepel maken van de schouders en de achterhand van het paard. De oefening hoef je ook niet 100% in lengtebuiging uit te voeren.

sterker nog: het wijken behoort niet eens tot de zijgangen! Nagelbijten / Gniffelen

Haha! Ja dat heb ik geloof ik al 400x (beetje overdreven Bloos ) gezegd, maar komt niet echt aan, geloof ik Knipoog !!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 17:18

Jippie schreef:
Kafue schreef:

Jippie dat lengtebuiging heb ik daar een beetje ongelukkig neer gezet. Maar het wijken op de volte afwisselen met renvers, travers, volte sluiten en openen vind ik altijd handige oefeningen om een paard soepel en sterk te maken. Dat soepele sterke paard is weer beter in staat om de travers en de appuyementen gedragen eruit te rijden.
Het klopt dat een paard recht moet blijven voorhand iets voor en kijkt in tegengestelde richting waarin het gaat. Ik weet wel hoe je het wijken moet rijden ik vind het alleen handig om het paard soepel te maken. Enals het paard soepel en sterk is ook in de achterhand dan kun je de achterhand ook beter meenemen tijdens de appuyementen dat bedoel ik eigelijk te zeggen.
HDe TS heeft daar problemen mee en vraagt of er tips zijn om dat beter voor elkaar te krijgen. Nou dit is een tip maakt het paard achter soepel en sterk.

Bij ons in Duitsland is wijken geen eens een oefening op de wedstrijden. De meesten kennen en kunnen het niet eens rijden. Die staan echt verbaasd te kijken als wij dat rijden. Die vinden het al helemaal komisch als je ze verteld dat je in de L1 moet lichtrijden erbij. Maar dit even of-topic.