Netjes rechtop zitten, tips?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MelodyT

Re: Netjes rechtop zitten, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 12:39

Als de zon schijnt is de schaduw heel fijn om te kijken of je recht zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:59

MelodyT schreef:
Als de zon schijnt is de schaduw heel fijn om te kijken of je recht zit.

Dat is ook een goeie idd, dat ik daar niet eerder op ben gekomen Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 16:52

ik heb het vandaag met een zweep geprobeerd achter mijn rug wow. Voel het nog steeds. Sorry heb het niet langer als 10 minuten volgehouden Bloos Ik moet wel zeggen dat het helpt! Zat alleeen in de overgang naar stap naar vorn (en dan hoor je je juist naar achter te zitten Knipoog )

schaduw heb ik ook geprobeerd alleen was die op een gegeven moment voor mij dat was niet zo`n succes, op een zijde lukt dat maar Knipoog

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 16:56

probeer met 1 hand je bh vast te maken Clown
( lees: houd met 1 hand je rug vast op de hoogte van waar je je bh vast maakt Lachen )

Whateverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:10

hey,

Ik heb nooit echt problemen met mijn houding gehad, wel werd er elke les heel erg op gelet en al ging ik een klein beetje naar achteren, voren of opzij, dan kreeg ik meteen te horen dat ik niet goed zat.

Wat de instructeur vaak zei is je buikspieren aan spannen en dan naar achteren gaan zitten (voor je geveol heel erg ver!), je schouders zijn dan los en je armen en handen ook maar je zit wel met een rechte rug en zo zit je heel stabiel op het paard, verder is min 1 keer in de week aan de longe zonder zadel rijden erg goed, hier heb je niet echt een cursus voor nodig hoor alleen iemand die heel consuquent is!
Ga het ook niet helemaal alleen doen tenzij je tegen jezelf heel consequent kan zijn en je jezelf kan zien rijden door spiegels. Anders is iemand anders wel erg prettig.

suc6 ermee!;)

xx Alice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:50

ik ben nooit alleen met rijden, dat durf ik niet eens Bloos

Corazon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 10:54

Ik heb zelf precies hetzelfde probleem hoor.
Ik zit verre van netjes op mijn paard altijd iets te ver naar voren.
Ik heb het met het zweepje geprobeer maar dat ging niet egt goed.
Het paard schrok zich het lazerus.
Hahhaha probeer dat zweepje maar goed te houden als je in de middengallop door de bak vliegt.
Maja.
Zonder beugels rijden werkt wel goed ik ziot zonde rbeugels keurig recht op maar...........
Met beugels ga ka dna weer de mist in Verward

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 12:18

Ik heb aan het boek van Anne Muller : Basis rijkunst dressuur, wat beweegt de ruiter. Een heleboel gehad om mijn zit te verbeteren. Ook staan er oefeningen in om je meer te ontspannen en ik denk dat daar bij jou een groot probleem zit. Ik ben ook geen held en in angstige situaties ga ik mij snel spannen waardoor ik voorover ga zitten. Nadeel is alleen dat je er zo nog veel gemakkelijker afstuitert Bloos
Ik rijd mijn paard altijd met een halstertouwtje om de hals, als ik in een angstige situatie kom (mijn paard is nog wel eens een beetje fris en vrolijk in de winter) of als hij wil bokken pak ik dit touwtje met een hand vast. Zo trek ik mijzelf rechtop in het zadel in plaats dat ik voorover ga zitten en ga zitten spannen. Je blijft zo veel makkelijker zitten en trekt niet in de mond van je paard als hij iets doet wat jij eng vindt. Haha! Dit heeft mij veel meer zelfvertrouwen gegeven waardoor het rijen ook veel beter gaat en ik beter rechtop ben gaan zitten.

Joolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 16:20

Heb zelf ook dit probleem dat ik heel snel naar voren zit en probeer als ik aan het rijden ben er zelf aan te denken om naar achter te zitten. Als me instructrice dan komt zegt ze je moet nog meer naar achter zitten, heb dan egt het idee dat ik veel te ver naar achteren zit. Heb sinds kort een nieuwe verzorgpony en die reageert heel erg op als ik naar voren ga zitten, ze gaat dan steeds harder, hier moet ik dus wel naar achter zitten voor mij een goede oefening. Merk zelf dat als ik ontspannender aan het rijden ben dat ik dan vanzelf als meer naar achter zit.