voor het eerst zadeltje op!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Priscilla_xx

Re: voor het eerst zadeltje op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:21

leuk paard.. ziet er goed uit voor de 1e keer.
alleen misschien is het beter om volgende keer wel de beugels op te steken Knipoog

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 21:46

rakkertje13 schreef:
Mijn paardje is nu net 1,5 en heeft ook al een zadeltje opgehad, puur voor het gevoel. Hij vind het niet eng, dus ach, waarom niet. Jong geleerd is oud gedaan toch (nog een kunstofzadel ook Clown mega-licht Tong uitsteken ). Hoofdstel heeft ie ook wel in. Lachen

Lips are sealed Gestoord

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:54

Wat goed dat ie het zo goed oppakt!
Die van mij word ook in april 3! (de 16e)
vraagje: waarom rij je je paard in met bit, terwijl je het nu voor het zeggen hebt en ook met neusdruk kan gaan inrijden... (beginnende aan de lange lijnen) Nerd

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:52

rakkertje13 schreef:
Mijn paardje is nu net 1,5 en heeft ook al een zadeltje opgehad, puur voor het gevoel. Hij vind het niet eng, dus ach, waarom niet. Jong geleerd is oud gedaan toch (nog een kunstofzadel ook Clown mega-licht Tong uitsteken ). Hoofdstel heeft ie ook wel in. Lachen

Maar ziet er goed uit Ja !

[edit: Ik longeer hem ook niet dagelijks met zadel ofzo, ik longeer hem hooguit 1x per 2/3 maand. Gewoon om het bij te houden. Conditie heeft ie wel Knipoog [/edit] .

Sorry hoor maar dit vind ik echt belachelijk, 1.5 en dan een hoofdstel in, een zadel op en longeren Lips are sealed Laat dat beest op de wei met z'n vriendjes Scheve mond Daar kan hij beter z'n energie kwijt dan dat jij hem longeert + dat je hem zo nog ontzettend kan verpesten ook.

Op de TS heb ik verder geen commentaar, de neusriem zit niet aangesnoert dus dat kan geen kwaad, en die beugels snap ik ook heel goed.
Vind het een mooi paardje Lachen

lindavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 10:09

smiley schreef:
Het is echt een leuke merrie Linda, ze pakte het dus wel goed op?
Als je er straks op kan gaan we nog wel een keertje rijden hé

gaan we zeker doen. als ze zo ver is. ze is idd wel een leuk ding ja.
ben ok helemaal weg van haar.

ditchie schreef:
Hey toevallig wij hadden vandaag een paard bij ons op stal ook voor het eerst het zadel opgedaan.
Maar idd je beleerd toch niet een paard met een mex. neusriem?

lees eerst ff wat er over wordt verteld.

casjuh schreef:
vraagje: waarom rij je je paard in met bit, terwijl je het nu voor het zeggen hebt en ook met neusdruk kan gaan inrijden... (beginnende aan de lange lijnen)

ik doe gewoon zoals ik het altijd doe. het kan geen kwaad hoor met bidje beleren. ze kent het bidje al heel goed en het is nie zo dat ik haar in der mond ga staan trekken. ze is heel braaf en ik hoop dat ze dat ook is als ik er voor het eerst op ga zitte. maar dat duurt nog ff.
ik zie vanzelf wel hoe ze reageert.

verder bedankt voor de complimentjes en voor de mensen die ook bezig zijn met het zadelmak maken van een paardje veel succes.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:25

casjuh schreef:
vraagje: waarom rij je je paard in met bit, terwijl je het nu voor het zeggen hebt en ook met neusdruk kan gaan inrijden... (beginnende aan de lange lijnen) Nerd

Waarom zou je je paard niet met bit in mogen rijden? Vreemd Verward
Verder zijn de foto's wat aan de donkere kant maar dat kan ook aan mijn scherm liggen, dat is vrij donker ingesteld. Ik vind het er goed uitzien Ja

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 14:20

Leuk paardje, en idd...hoppa zadel erop en longeren met die handel idd beugels los helemaal mee eens Haha! Haha!
Ze lijkt t goed aan te pakken...knap dat je foto's kan maken terwijl je voor t eerst zadel erop hebt...heeft ze helemaal niet gebokt???
nou gaaf man succes ermee Haha!

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 18:57

Rinske schreef:
casjuh schreef:

Waarom zou je je paard niet met bit in mogen rijden? Vreemd Verward
Verder zijn de foto's wat aan de donkere kant maar dat kan ook aan mijn scherm liggen, dat is vrij donker ingesteld. Ik vind het er goed uitzien Ja

Tuurlijk kan je je paard wel inrijden met bit, maar als je hem ook al in kan rijden met neusdruk scheelt het je een hoop gezeik en problemen ín de paardenmond...
Hoe vaker je een bit indoet hoe strenger je moet worden (de mond en tong enz. worden er minder gevoelig voor). Tjah, iedereen moet natuurlijk zelf weten hoe hij/zij hun paard inrijd, want er zijn zoveel mogelijkheden! (heb me echt in alles verdiept Dromen ) Maar ik heb heel veel gelezen dat je je paard het beste met neusdruk kan inrijden zodat je hem al goed kan inrijden op je been en zit enz. Was laatst geloof ik ook een artikel over in de BIT?! of een ander blad... iig kán het zonder bit en waarom zou je dat niet doen, zodat je de mond van het paard in z'n waarde kan laten... Daarnaast schrikt een paard sneller van een bit wat in z'n mond trekt dan een touwtje wat op z'n neus duwt.
Wat ik eigenlijk wel heel erg jammer vind is dat er geen dressuurwedstrijden georganiseerd worden op neusdruk ipv een bit terwijl het springen weer wel zonder bit mag...

nemesis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:36

hey linda, het gaat goed zo te zien OK dan!
heel veel succes met inrijden, ik hoor het allemaal wel.

waarom zou je een paard zonder bit in moeten rijden Verward

een hele fijne caraval trouwens Party!!

nemesis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:38

nemesis schreef:
hey linda, het gaat goed zo te zien OK dan!
heel veel succes met inrijden, ik hoor het allemaal wel.

waarom zou je een paard zonder bit in moeten rijden Verward

een hele fijne caraval trouwens Party!!

carnaval bedoel ik (foutje Tong uitsteken)

Mirie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:58

hoihoi..

Heele leuke fotos

En wat een gezeur over de mexicaanse neusriem en die beugels, mensen die daar over beginnen denken dat ze altijd zelf beter kunnen.
Doe maar gewoon wat je zelf wilt. ik vind het juist goed dat je met lange beugels gaat longeren, want dan kan het paard mooi wenen daaraan.

Groet mij.......