Kaja schreef: 
Ahum... wat denk je dat ze aan het doen zijn

?????????
En verzekeringen moeten wel alert reageren omdat juist de trend vanuit Amerika aan komt waaien dat je iedereen en alles OM ALLES aan kunt klagen...
Dat heeft verder niets met diploma's te maken...
En diploma's zijn er niet voor niets, ze zijn niet voor niets uitgevonden, toch??? Ja ik heb er een hele rits van, maar die heb ik ook op mijn sloffen behaald, omdat ik de kennis al beheersde vanuit de praktijk!
Gelukkig gaat onze rechterlijke macht niet overal in mee en bestaat er ook nog zoiets als eigen nadenkend vermogen.
Mag ik je hierbij verwijzen naar het artikel over de skatebond, waarbij een skeeler-instructeur is aangeklaagd voor dood door schuld, in de Hoefslag van afgelopen week???
Het is niet de eerste keer dat de media in de paardenwereld ondernemers waarschuwd voor dergelijke! Een bordje met rijden op eigen risico is niet meer afdoende!!!Induitsland is het nog veel erger trouwens stapt een ander op jouw paard en breekt een arm dan ben jij aansprakelijk. Maar dat weet iedereen hier, daar kun je je voor verzekeren of gewoon geen ander op je paard laten.
Nogmaals ik zeg dit niet voor de lol, ik probeer zoveel mogelijk mensen erop te attenderen dat je voordat je er erg in hebt je een proces aan je broek hebt. Wij kennen allemaal de risico's van het paardrijden en als je niet wilt vallen, moet je niet rijden, maar helaas denken sommige daar anders over! Ik probeer enkel en alleen mensen erop te wijzen!Verder zeggen diplomas nog steeds weinig er zijn mensen die makkelijk leren en die halen die zelfde dilplomas maar bakken er niets van.
Het gaat in het paardrijden erom of je het geleerde in de praktijk op het juiste moment kunt overbrengen. Of je allert bent en op het momtent van falen direct kunt zeggen wat er fout ging in de hulpgeving dat is belangrijk. En bovendien moet het altijd tussen lesgever en klant klikken.
Maar dat "klikken" heeft verder niets met een diploma te maken!
Soms "klikt" het ook weleens niet tussen ruiter en lespaard of pony!Diplomas vraag ik dus niet naar. Mijn instructeur heeft ze wel hoor alles wat er te behalen valt heb ik hem gevraagd
????????????????? Wat insinueer je nou eigenlijk???????????????maar gij heeft ook bergen rijervaring en levenservaring en kan het gevat overbrengen. Mischien niet altijd even tactvol en vriendelijk, maar de les is om af te zien en om te drillen grundlich arbeiten en na de les is er weer tijd voor lol.
In beroepen als hoefsmid, dierenarts, ondernemer, automonteur en dergelijke ja diplomas belangrijk. Met paardrijden nee ervaring is veel belangrijker
Nou we merken allemaal dat we de diploma-cultuur nog niet voorbij zijn, en dat geldt ook voor de paardensport! Je moet tegenwoordig als ruiter al een diploma hebben, het zogenaamde paspoort om te mogen rijden! Ik vind het belangrijk, je leert genoeg, de theorie zoals G&K schrijft is niet gemakkelijk, maar in de praktijk bewijs je jezelf mét ervaring dubbel zo hard! Je slaagt niet zomaar hoor!!.