Voorop lopen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Re: Voorop lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 19:36

Hermesdeux schreef:
tja...denk het ook! Paard heeft ook al te koop gestaan maar is zo'n schat en heeft groot springvermogen (niet dat dat er nu uitkomt hoor...) Dus als er iemand voor komt wordt die uiteindelijk wel verkocht denk ik, zeker als je werkt met kinderen zijn pony's veel makkelijker...

Bij kinderen zijn ponys makkelijk maar eens worden de kinderen te groot en te zwaar en dan is het paard handig.

Leuk pard trouwens, en volgens mij heel makkelijk en lief. Houden gewoon.
En veel plezier mee maken en beleven.

Als je nu zorgt dat het paard voorop gaat met bijvoorbeeld vijf paardlengtes tussen hem en de pony?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 20:01

ja maar de kinderen rijden vanaf jaar of 13/14 niet meer bij ons. Dus daar valt wel mee en voor die uitzonderingen hebben we nog 2 dikkerds staan dus...maar die 5 lengtes valt te proberen...

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 12:34

Hermesdeux schreef:
ja maar de kinderen rijden vanaf jaar of 13/14 niet meer bij ons. Dus daar valt wel mee en voor die uitzonderingen hebben we nog 2 dikkerds staan dus...maar die 5 lengtes valt te proberen...

Jammer dat ze iets ouder niet meer bij jullie rijden. Ik vind het altijd leuk een combi van begin af aan te begeleidin.

Dat van die 5 lengtes ik hoop dat het lukt. Zo ver rijden ze bij ons vaker uit elkaar, dan leren ze op zichzelf te rijden. Maar mischien dat de pony geen moeite doet om snel voorop te willen. Meestal trekken ze met zon afstand niet meer. Of als pony bij A is zorgen dat paard bijvoorbeeld bij B is.

Maar het kan ook zijn dat pony juist gaat rennen.
In ieder geval sucses. En de eerste keer maar sterk ruitertje erop die goed zwaar kan gaan zitten.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:52

Mijn mening is dat als je les geeft, je moet zorgen voor degelijk materiaal! Pony's of paarden welke zich in die regel misdragen zijn simpelweg niet geschikt voor beginners!

Vooral met beginners moet je oppassen, voor je het weet willen ze niet meer na een nare ervaring, dat is toch zonde...
Ook wel eens eraan gedacht wat er gebeurd als een pony of paard een ruiter raakt met trappen...

Je zult dus voor goed materiaal moeten zorgen en als er eentje bij is welke zich niet gedraagt, zul je een andere moeten nemen!
En werken met hulpteugels brengt meer narigheid dan een oplossing...
Ook daar kan zoveel fout bij gaan... Knipoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 10:44

als je even de rest had gelezen had je gelezen dat deze pony uiterst braaf is voor kinderen anders was die er ook niet geweest. Enig probleem is dus dat die voorop wil lopen...

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 10:52

hoi waar ik vroeger reedt hadden ze daar een andere oplossing voor.
namelijk
zet hem gewoon achter een paard waarvan je zeker weet dat ie niet trapt.

bv ook achter een ouder paard of een makke pony (sommige paarden hebben dr niet zo veel probleemen mee met kontlopers)

ik had namelijk een engelse volbloed en met buitenrijden ging die dr soms vandoor dan zette ik hem in de kont van het paard van mijn zus(tinker)dan werd ze vanzelf weer kalm.

mischien dat je dit gewoon kan probeeren. Ach gut

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 11:07

Hermesdeux schreef:
als je even de rest had gelezen had je gelezen dat deze pony uiterst braaf is voor kinderen anders was die er ook niet geweest. Enig probleem is dus dat die voorop wil lopen...

Als de pony achter een ander loopt, ontstaan er gevaarlijke situaties, dat zijn je eigen woorden!
Pony's en paarden moeten schaapmak zijn in de beginnerslessen!

Hij kan alleen maar voorop lopen...
Je laat hem dus voorop lopen of je gebruikt hem die les niet!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 11:37

Om zoiets wordt deze pony niet verkocht, dat is 1 ding wat zeker is. Deze pony slaat zelf niet en is ook goed berijdbaar...dan moet die maar voorop maar ik vraag gewoon of iemand wat weet waardoor die achter een andere gaat lopen. Niet dat die niet geschikt is voor beginners... Knipoog

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:13

Hermesdeux schreef:
Om zoiets wordt deze pony niet verkocht, dat is 1 ding wat zeker is. Deze pony slaat zelf niet en is ook goed berijdbaar...dan moet die maar voorop maar ik vraag gewoon of iemand wat weet waardoor die achter een andere gaat lopen. Niet dat die niet geschikt is voor beginners... Knipoog

Ja dat snap ik ook Knipoog , zijn voorganger slaat, maar de situatie blijft hetzelfde toch??
En je kunt het zeker proberen door er zelf mee te rijden of iemand met ervaring! Maar dan komen er weer van die adviezen met hulpteugels e.d. Ik val je niet aan, ik vind sommige adviezen gewoon nergens op slaan! En een gewaarschuwd mens telt voor twee, voor je het weet gebeurd er iets en heb je een claim aan je broek ofzo..!!

Haha! Ook niet de bedoeling toch... Knipoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 14:05

Dat weet ik, maar zijn voorganger is er een die niet accepteert dat hij op zijn hakken wordt getrapt of gebeten wordt...en tuurlijk willen we geen claim maar ik ga niet met mijn 1.82 op een pony van 1.36 rijden. En de kinderen die vaak rijden kunnen hem wel aan maar dan is het ook alleen maar bijhouden en dat veroorzaakt gewoon teveel spanning. Het moet voor die meiden ook blijven om lekker ontspannend te rijden toch? Je kunt niet van ze verwachten dat ze mijn problemen op gaan lossen. En we zijn verzekerd dus daar ben ik niet bang voor, het welzijn van mens en dier staat voorop. En iedereen kan er afvallen, daar heb je geen kontenloper voor nodig maar een onverantwoorde instructeur. want bij maneges komt het vaak genoeg voor dat er kinderen op onbetrouwbare pony's worden gezet...daar gebeuren ongelukken. Van de 25 jaar dat daar les wordt gegeven heeft maar 1 kind een arm gebroken tijdens het vallen...nou dat vind ik nog super netjes...er wordt wel een verantwoordelijk beleid gevoerd bij ons hoor Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:33

Hermesdeux schreef:
Dat weet ik, maar zijn voorganger is er een die niet accepteert dat hij op zijn hakken wordt getrapt of gebeten wordt...en tuurlijk willen we geen claim maar ik ga niet met mijn 1.82 op een pony van 1.36 rijden. En de kinderen die vaak rijden kunnen hem wel aan maar dan is het ook alleen maar bijhouden en dat veroorzaakt gewoon teveel spanning. Het moet voor die meiden ook blijven om lekker ontspannend te rijden toch? Je kunt niet van ze verwachten dat ze mijn problemen op gaan lossen. En we zijn verzekerd dus daar ben ik niet bang voor, het welzijn van mens en dier staat voorop. En iedereen kan er afvallen, daar heb je geen kontenloper voor nodig maar een onverantwoorde instructeur. want bij maneges komt het vaak genoeg voor dat er kinderen op onbetrouwbare pony's worden gezet...daar gebeuren ongelukken. Van de 25 jaar dat daar les wordt gegeven heeft maar 1 kind een arm gebroken tijdens het vallen...nou dat vind ik nog super netjes...er wordt wel een verantwoordelijk beleid gevoerd bij ons hoor Haha!

Goed ik snap je punt! En ja het blijft levende dieren, onberekenbaar!
Maar voor wat je verzekering betreft, zou ik daar niet zo gemakkelijk mee om springen.... Het hardnekkige gerucht van schadeclaims eisen neemt steeds meer toe en de paardenwereld zult zich daarop ook moeten voorbereiden! In de hoefslag staan ook deze week weer indirecte waarschuwingen en een artikel daarover!

Maar los van het feit wat de claims betreft, snap ik dat je om raad vraagt! Mijn ervaring leert dat je deze pony niet zomaar achter een voorganger kunt leren lopen. Het lukt je simpelweg niet, deze pony loopt nu eenmaal graag voorop... Er zijn ook genoeg pony's die dat niet doen/willen! Alsmaar tegenhouden is ook niet prettig rijden, maar ja dat geldt ook voor hulpteugels...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 15:37

Kaja schreef:
Hermesdeux schreef:

Goed ik snap je punt! En ja het blijft levende dieren, onberekenbaar!
Maar voor wat je verzekering betreft, zou ik daar niet zo gemakkelijk mee om springen.... Het hardnekkige gerucht van schadeclaims eisen neemt steeds meer toe en de paardenwereld zult zich daarop ook moeten voorbereiden! In de hoefslag staan ook deze week weer indirecte waarschuwingen en een artikel daarover!

Maar los van het feit wat de claims betreft, snap ik dat je om raad vraagt! Mijn ervaring leert dat je deze pony niet zomaar achter een voorganger kunt leren lopen. Het lukt je simpelweg niet, deze pony loopt nu eenmaal graag voorop... Er zijn ook genoeg pony's die dat niet doen/willen! Alsmaar tegenhouden is ook niet prettig rijden, maar ja dat geldt ook voor hulpteugels...

Heb je gelijk in met verzekeringen. Maar vaak hebben maneges zelf hun zaken niet op orde of zijn onvoldoende verzekerd. We hebben uitvoerige gesprekken gehad met verzekeringsmaatschappijen omdat wij ook in aanmerking kwamen als manege en hierdoor strengere verzekeringeisen kwamen. Maar tussen manege en manege zit groot verschil en ik dat zelfs de verzekering daar naar moet kijken, want het is altijd zo geweest: de goede leiden onder de kwaden...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 16:01

[/quote]

Heb je gelijk in met verzekeringen. Maar vaak hebben maneges zelf hun zaken niet op orde of zijn onvoldoende verzekerd. We hebben uitvoerige gesprekken gehad met verzekeringsmaatschappijen omdat wij ook in aanmerking kwamen als manege en hierdoor strengere verzekeringeisen kwamen. Maar tussen manege en manege zit groot verschil en ik dat zelfs de verzekering daar naar moet kijken, want het is altijd zo geweest: de goede leiden onder de kwaden...[/quote]

Zeker ja... Maar de trend komt overwaaien uit Amerika he??
Daar moet je zelfs op de beschrijving van een magnetron laten zetten dat het geen droger is voor de hond... Knipoog

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 14:26

Kaja schreef:

Heb je gelijk in met verzekeringen. Maar vaak hebben maneges zelf hun zaken niet op orde of zijn onvoldoende verzekerd. We hebben uitvoerige gesprekken gehad met verzekeringsmaatschappijen omdat wij ook in aanmerking kwamen als manege en hierdoor strengere verzekeringeisen kwamen. Maar tussen manege en manege zit groot verschil en ik dat zelfs de verzekering daar naar moet kijken, want het is altijd zo geweest: de goede leiden onder de kwaden...
[/quote]

Zeker ja... Maar de trend komt overwaaien uit Amerika he??
Daar moet je zelfs op de beschrijving van een magnetron laten zetten dat het geen droger is voor de hond... Knipoog
[/quote]

Ja dat klopt ja (late reactie van mij) maar dan nog is het wel erg streng om te eisen dat er een gediplomeerd instructeur in de bak staat les te geven. Het wil niet altijd zeggen dat je met een papiertje meer ervaring hebt om problemen op te lossen. Je kunt net zo weinig met als zonder een diploma als er een pony vandoor gaat met een kindje erop...het is maar hopen dat er dan een kind blijft zitten. En leg dat Den-Haag maar eens uit want af en toe...grrrr

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 16:26

Met of zonder dilpoma het zegt me niks. Op een papiertje kun je niet rijden. Net zoals met paarden met super papieren het is het paard wat het moet doen.
En zo is het ook de instructeur die het uit moet leggen. Ik vind ervaring en de gave om iets goed uit te kunnen leggen op het juiste moment belangrijker dan diploma's.
Ik ken ze wel met super veel diplomas maar uit kunnen leggen ho maar. Dat gaat dan in de hoek van de bak zitten en ratelt een heel uut het zelfde verhaal op, en de volgende week weer. Daar leer je dus niets van.
En ruiters zonder diploma's die gewoon actief lesgeven en veel beter overkomen.

In het probleem met deze pony is het toch weer de ervaring die telt en niet het diploma want in probleem gevallen voorziet de lesstof neit. En als een pony of paard zegt joehoee bok bok bok en de ruiter ligt er naast waar blijf je dan met je diploma.
Daarom vind ik het ook kortzichtig van verzekeringen om te stellen dat je alleen met diploma verzekerd bent. Men zou actief maneges moeten bezoeken en dan kijken waar is het veilig en waar niet.
Bovendien toch maar weer de paardrijcap verplicht stellen en mischien de bodyprotector.
Ach maar het kindje kan net zo gemakkelijk van de fiets vallen dan van de pony.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 18:37

Kafue schreef:
.
Daarom vind ik het ook kortzichtig van verzekeringen om te stellen dat je alleen met diploma verzekerd bent. Men zou actief maneges moeten bezoeken en dan kijken waar is het veilig en waar niet.
Bovendien toch maar weer de paardrijcap verplicht stellen.

Bloos Ahum... wat denk je dat ze aan het doen zijn Bloos ?????????

En verzekeringen moeten wel alert reageren omdat juist de trend vanuit Amerika aan komt waaien dat je iedereen en alles OM ALLES aan kunt klagen...

Dat heeft verder niets met diploma's te maken...
En diploma's zijn er niet voor niets, ze zijn niet voor niets uitgevonden, toch??? Ja ik heb er een hele rits van, maar die heb ik ook op mijn sloffen behaald, omdat ik de kennis al beheersde vanuit de praktijk!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 23:00

Kaja schreef:

En verzekeringen moeten wel alert reageren omdat juist de trend vanuit Amerika aan komt waaien dat je iedereen en alles OM ALLES aan kunt klagen...

En diploma's zijn er niet voor niets, ze zijn niet voor niets uitgevonden, toch??? Ja ik heb er een hele rits van, maar die heb ik ook op mijn sloffen behaald, omdat ik de kennis al beheersde vanuit de praktijk!

Gelukkig gaat onze rechterlijke macht niet overal in mee en bestaat er ook nog zoiets als eigen nadenkend vermogen. Induitsland is het nog veel erger trouwens stapt een ander op jouw paard en breekt een arm dan ben jij aansprakelijk. Maar dat weet iedereen hier, daar kun je je voor verzekeren of gewoon geen ander op je paard laten.

Verder zeggen diplomas nog steeds weinig er zijn mensen die makkelijk leren en die halen die zelfde dilplomas maar bakken er niets van.
Het gaat in het paardrijden erom of je het geleerde in de praktijk op het juiste moment kunt overbrengen. Of je allert bent en op het momtent van falen direct kunt zeggen wat er fout ging in de hulpgeving dat is belangrijk. En bovendien moet het altijd tussen lesgever en klant klikken.
Diplomas vraag ik dus niet naar. Mijn instructeur heeft ze wel hoor alles wat er te behalen valt heb ik hem gevraagd maar gij heeft ook bergen rijervaring en levenservaring en kan het gevat overbrengen. Mischien niet altijd even tactvol en vriendelijk, maar de les is om af te zien en om te drillen grundlich arbeiten en na de les is er weer tijd voor lol.

In beroepen als hoefsmid, dierenarts, ondernemer, automonteur en dergelijke ja diplomas belangrijk. Met paardrijden nee ervaring is veel belangrijker.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 08:14

Ik ben nu het bewuste papiertje aan het halen omdat ik het lesgeven in mijn boeken op ga nemen............ theorie vind ik best lastig, praktijk is appeltje eitje

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 09:43

Kafue schreef:
Kaja schreef:

Gelukkig gaat onze rechterlijke macht niet overal in mee en bestaat er ook nog zoiets als eigen nadenkend vermogen.

Mag ik je hierbij verwijzen naar het artikel over de skatebond, waarbij een skeeler-instructeur is aangeklaagd voor dood door schuld, in de Hoefslag van afgelopen week???
Het is niet de eerste keer dat de media in de paardenwereld ondernemers waarschuwd voor dergelijke! Een bordje met rijden op eigen risico is niet meer afdoende!!!

Induitsland is het nog veel erger trouwens stapt een ander op jouw paard en breekt een arm dan ben jij aansprakelijk. Maar dat weet iedereen hier, daar kun je je voor verzekeren of gewoon geen ander op je paard laten.

Nogmaals ik zeg dit niet voor de lol, ik probeer zoveel mogelijk mensen erop te attenderen dat je voordat je er erg in hebt je een proces aan je broek hebt. Wij kennen allemaal de risico's van het paardrijden en als je niet wilt vallen, moet je niet rijden, maar helaas denken sommige daar anders over! Ik probeer enkel en alleen mensen erop te wijzen!

Verder zeggen diplomas nog steeds weinig er zijn mensen die makkelijk leren en die halen die zelfde dilplomas maar bakken er niets van.
Het gaat in het paardrijden erom of je het geleerde in de praktijk op het juiste moment kunt overbrengen. Of je allert bent en op het momtent van falen direct kunt zeggen wat er fout ging in de hulpgeving dat is belangrijk. En bovendien moet het altijd tussen lesgever en klant klikken.

Maar dat "klikken" heeft verder niets met een diploma te maken!
Soms "klikt" het ook weleens niet tussen ruiter en lespaard of pony!

Diplomas vraag ik dus niet naar. Mijn instructeur heeft ze wel hoor alles wat er te behalen valt heb ik hem gevraagd

????????????????? Wat insinueer je nou eigenlijk???????????????

maar gij heeft ook bergen rijervaring en levenservaring en kan het gevat overbrengen. Mischien niet altijd even tactvol en vriendelijk, maar de les is om af te zien en om te drillen grundlich arbeiten en na de les is er weer tijd voor lol.

In beroepen als hoefsmid, dierenarts, ondernemer, automonteur en dergelijke ja diplomas belangrijk. Met paardrijden nee ervaring is veel belangrijker

Nou we merken allemaal dat we de diploma-cultuur nog niet voorbij zijn, en dat geldt ook voor de paardensport! Je moet tegenwoordig als ruiter al een diploma hebben, het zogenaamde paspoort om te mogen rijden! Ik vind het belangrijk, je leert genoeg, de theorie zoals G&K schrijft is niet gemakkelijk, maar in de praktijk bewijs je jezelf mét ervaring dubbel zo hard! Je slaagt niet zomaar hoor!!

.

De dikgetypte tekst komt van mij! Het is geen aanval, als sommige zich weer aangesproken voelen enkel een antwoord op wat vragen c.q. reply's Bloos !

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 10:36

ehm...dat hele stuk tekst volg ik niet helemaal. bedoel je dat iedere manege/ of instructeur een diploma moet halen om aan een proces te ontkomen?

Ik werk dus met kinderen zoals hier staat en heb telefonisch contact gehad met verzekeringsmaatschappij. Die adviseur zei: Je bent aansprakelijk als je een onervaren kind op een onbetrouwbare pony zet (dit weet je van tevoren) maar wanneer een kind je pony een tik geeft met de zweep en de pony bokt het kind eraf dan is het kind zelf aansprakelijk want het kind sloeg de pony...en aangezien ik daar niet voor gezorgd zou hebben ben ik dus hier niet schuldig aan...?! Heel apart maar het gaat in mijn ogen om kennis, ervaring en inzicht. Een diploma is een bewijs dat je er wat van weet, maar heb je ook inzicht in de ruiterervaringen? Dat vind ik het hele kromme eraan, en degene die het hardst roepen dat het niet nodig is, die zijn de hoogste schreeuwers om een proces als ze letsel oplopen. Wij laten de ouders van de kinderen gewoon tekenen dat ze op eigen risico meedoen. Cap e.d. zijn altijd al verplicht en rij-ervaring gaan we ook verplicht stellen.

Hoewel dit niets zegt want heel veel maneges lopen jaren voor op andere. Zo kan een meisje wat 3 jaar rijervaring heeft qua houding en kennis op hetzelfde niveau als een meisje met 1 jaar ervaring zitten...laat ze dan maar eens die maneges onder de loep nemen....want wat leer je van achter elkaar hobbelen...krijg kinderen die niet weten wat stelling en buiging is, nooit van een S van hand veranderen gehoord of laat staan afwenden of voltes...dit kan toch ook niet?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:22

De dikgetypte tekst is van mij en is een reply op die van Kafue!

Ik snap heel goed wat jij bedoeld, hermesdeux!
En ik ga daarin zeker met je mee...

Maar het is gewoon een feit dat de media in/van de paardenwereld herhaaldelijk en met nadruk wijst op het feit om een goede (rechtsbijstand) verzekering af te sluiten! Op het moment dat jij aangeklaagd wordt en de verzekering kan er onder uit komen dan zullen ze dat zeker doen. Verzekeringsmaatschappijen hebben geen juiste kijk vanachter hun bureau.

Bij ons rijdt ook iedereen met een cap en dat is verplicht!
Op ons erf mag niemand op een pony of paard rijden, niet eens zitten, zonder cap! En ook ik rijdt altijd met cap!
Bordjes, verklaringen etc. zijn niet meer afdoende om mensen op de risico's te wijzen! Je zult je gewoon goed in moeten dekken bij een verzekeringsmaatschappij en het zekere voor het onzekere moeten nemen! Als mijn kind van het paard valt dan weet ik dat dat de risico's zijn. Mensen, welke onwetend of kwaadwillend zijn, of door een tragisch ongeval hun kind kwijt raken kijken niet meer naar de risico's, die willen iemand laten boeten!

Maneges worden ook strenger gecontroleerd en beunhazen worden in elk vak aangepakt! Alleen lopen mensen in de paardensport gewoon meer risico dan blokfluitles of tennis!
Elke diploma is verkregen door je kennis aan te tonen, je krijgt hem niet gratis en ze worden ook niet verloot tijdens een loterij!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:24

Bloos Beetje off topic, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee Knipoog !

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 11:26

Ja dat is zeker zo...maar dan nog...ze mogen bij mij alleen maar op de pony in de bak, buiten de bak worden ze niet opgezadeld o.i.d. Maar ehm...bij tennis heb je ook kans op blessures...soms nog langer dan met paardrijden...ik voetbal zelf en zit nu ook met mijn been dat dik is omdat ik hard-op-hard ging...en het paard wordt weer de dupe... Knipoog

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 11:51

Hermesdeux schreef:
Ja dat is zeker zo...maar dan nog...ze mogen bij mij alleen maar op de pony in de bak, buiten de bak worden ze niet opgezadeld o.i.d. Maar ehm...bij tennis heb je ook kans op blessures...soms nog langer dan met paardrijden...ik voetbal zelf en zit nu ook met mijn been dat dik is omdat ik hard-op-hard ging...en het paard wordt weer de dupe... Knipoog

Knipoog Tja paard is levende have, dus grotere kans op verwondingen etc.
Neemt de aanklacht op de skeeler-instructeur, dood door schuld, niet weg! Zoals ik al zei in Amerika moet je zelfs op een beschrijving van een magnetron zetten dat het geen droger is voor de hond! Je wasmachine geen bad is voor een kind! En normaal denkend mens haalt het niet in zijn hoofd, maar......

Ook bij blokfluitles kun je blokfluit afbreken als je erop bijt, de fabrikant zijt gewaarschuwd Bloos en idd bij tennis/voetbal zijn er ook risico's!

Neemt niet weg dat je op je hoede moet zijn als eigenaar/instructrice!
En paarden zijn simpelweg een "voorwerp"!! Je zegt bij het skeeler incident ook niet dat de skeelers schuld hebben... kan wel overigens... Haha!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 12:28

Wat heb je dat toch weer mooi verwoord! Zie je de skeelers al de schuld krijgen? Het ene wieltje ging ineens rechts en de andere luisterden wel... Haha! Ik ben als instructrice zeker wel verantwoordelijk en ik weet ook hoeveel verantwoordelijkheid en vertrouwen er nodig is van beide kanten. Maar omdat ik regelmatig met dezelfde kinderen werk weten ik en hun wat we aan elkaar hebben. Nieuwe kinderen komen altijd standaard op de makkelijk te rijden pony's....maar ze luisteren echt geweldig de kinderen...heb vorig jaar wat problemen gehad met mijn baas omdat ze een toppony had verkocht voor 400 euries en toen die later weer te koop zag staan voor 2250...beetje verschil maar ze was blij dat ze hem kwijt was...terwijl ze wist dat ik hem toen wel voor 1000 wilde kopen maar het toen als geintje zag...dat heeft echt een domper gegeven op mijn werk, evenals het moeten verkopen van een jonge pony die ik samen met een meisje had beleerd en precies deed wat ik wilde en alleen naar mij en dat meisje luisterde....snik snik...het is niet anders...zal altijd dilemma's bliven geven