Rechtergalop: Verkeerd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

byrklint

Re: Rechtergalop: Verkeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:06

Héééél bekend probleem Haha! Mijn ouwe paard vertikte het in de rechtergalop!!! Grrr als ik eraan terug denk.
Er zijn best veel manieren om je paard wel goed te laten aanspringen, je moet alleen net uitvinden welke goed bij je paard past Knipoog

* In draf voordat je gaat aanspringen op het verkeerde been lichtrijden en dan aanspringen.
* Een balk op de grond leggen, zeg maar schuin dat je hem in de bocht kan nemen, dan op het moment dat je over de balk heen gaan aanspringen
*In draf stelling naar buiten nemen dan aanspringen, wil ook nog we eens helpen bij sommige paarden klinkt raar ik heb het zelf meegemaakt.
* Midden-darf rijden en hem een beetje per ongeluk in galop laat vallen.
* Zweep in je buitenhand en z'n kont naar binnen zetten/aantikken en stelling naar binnen op de volte of in een hoek.
* Als je paard links aanspringt op de rechterhand kun je hem ook laten over springen, zweep in de buitenhand en een paar flinkte meppen geven.

Pff tsja en zo kan ik nog wel even doorgaan je hebt zoveel mogelijk heden.

Maar als hij dan eindelijk in de rechtergalop zit, doe dit dan geen 100 rondjes om hem maar in die rechtergalop te houden. Twee rondje en een volte is dan meer als zat! En steeds maar weer langer proberen net zolang tot hij het vanzelf doet.
Nou veel succes ermee!

eef1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 18:33

Vanmiddag heb ik [lincy] met bijzet teugels gereden en toen deed ze het wel 2 keer in 1 keer goed :S beetje raar maarja
ik bedank jullie voor de tips!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:31

byrklint schreef:
Héééél bekend probleem Haha! Mijn ouwe paard vertikte het in de rechtergalop!!! Grrr als ik eraan terug denk.
Er zijn best veel manieren om je paard wel goed te laten aanspringen, je moet alleen net uitvinden welke goed bij je paard past Knipoog

* In draf voordat je gaat aanspringen op het verkeerde been lichtrijden en dan aanspringen.
* Een balk op de grond leggen, zeg maar schuin dat je hem in de bocht kan nemen, dan op het moment dat je over de balk heen gaan aanspringen
*In draf stelling naar buiten nemen dan aanspringen, wil ook nog we eens helpen bij sommige paarden klinkt raar ik heb het zelf meegemaakt.
* Midden-darf rijden en hem een beetje per ongeluk in galop laat vallen.
* Zweep in je buitenhand en z'n kont naar binnen zetten/aantikken en stelling naar binnen op de volte of in een hoek.
* Als je paard links aanspringt op de rechterhand kun je hem ook laten over springen, zweep in de buitenhand en een paar flinkte meppen geven.

Pff tsja en zo kan ik nog wel even doorgaan je hebt zoveel mogelijk heden.

Maar als hij dan eindelijk in de rechtergalop zit, doe dit dan geen 100 rondjes om hem maar in die rechtergalop te houden. Twee rondje en een volte is dan meer als zat! En steeds maar weer langer proberen net zolang tot hij het vanzelf doet.
Nou veel succes ermee!

Ehm...mooie samenvatting van de reply's! Haha!

eef1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 18:01

We hebben heel veel al geprobeert, en me (Eefje) instructrise heeft er ook al een paar keer op gereden, maar bij haar springt ze ook niet goed aan... maarja ze zegt dat ik elke dag gewoon moet oefenen totdat ze 1x goed is aangesprongen en dan heel goed belonen en dan gelijk wat anders doen...
Als jullie nog meer tips hebben, graag!

Eefje en Kusjes van Noussiej

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 14:02

Ik rijd een jonge pony in en zij springt ook moeilijk aan in de rechter galop. Nu blijkt dat ik met aanspringen heel vaak mijn linker hand te strak hield en dat ze dus wel linksom moest aangalopperen. als ik nu flink naaar voren rijd met mijn buiten hand ontspannen galloppert ze zo goed aan.
Gelukkig lag de fout bij mij!