Kaja schreef:Hier ben ik het niet helemaal mee eens...
Mag een jong paard geen fouten maken???
Komt toch ook wel eens voor wanneer je bezig bent met de wissels, je paard vervolgens in de contragalop zich vergist?
Natuurlijk is goed aan de hulpen staan een pre, maar ook een paard kan zich vergissen...
Bij jonge paarden geven wij altijd overdreven galop hulpen, je been verder naar achter om duidelijk te wezen, er komen nog zoveel hulpen bij...
Maar naar mate de africhting vordert, des te minder (duidelijk) worden de hulpen... Natuurlijk zul je ook je buitenbeen aan moeten houden met aangaloperen (met het oog op de wissels, maar ook met het oog op de controle, de balans), maar op den duur leren ze hier toch echt aan te springen op het binnenbeen....
Ik ben het zeker eens met wat Zep hier eerder heeft gezegd, maar goed, als je zelf ook aan het leren bent kan ik mij voorstellen dat TS en haar paard in de war raken.
Geeft niets, stapje terug en probeer ook zelf het verschil te onderscheiden. Verplaats jezelf in je paard....
Tuurlijk kan je paard zich altijd vergissen. Dit is ook helemaal niet erg maar als jouw paard daadwerkelijk goed aan de hulpen staat, zal jouw paard zich steeds minder vaak 'vergissen'.
Hoe vaak zie je wel niet dat er in de M2 contragalop wordt gevraagd en de paarden halverwegen uit de galop vallen of even leuk overspringen. Deze paarden staan dan niet goed aan de hulpen.
...
!
....