Teugels te lang?!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Re: Teugels te lang?!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 23:01

missrosa schreef:

Heb zoiezo inderdaad moeite met op mijn kont blijven zitten. Heb de neiging te veel op mijn benen te steunen in plaats van op mijn kont.
De pony trekt eigenlijk zelden, àls hij het doet ben ik altijd vrij snel met mijn been.
Heb donderdag weer les, dus dan is er weer iemand die me er constant op wijst.
Nadeel van les vind ik alleen dat hij dan per se naar beneden moet lopen, waardoor ik met mijn hoofd vrij veel van voor bezig ben, i.p.v. van achteren.

Je zult zien als je je lang maakt en voor je goevoel iets achterover gaat zitten en omhoog kijkt dan gaat het echt beter.
Heb hetzelfde probleem gehad en nu heb ik het nog bij de galopwissels springen Knipoog Maar gelukkig staat er bij mij nu ook iedere dag een in de bak die bij het wissels springen zegt omhoog kijken kijk naar de lampen en automatisch gaat het beter echt.
En als je de instructeur uitlegt dat je even met jezelf bezig wilt en je houding dan begrijpt die dat echt wel.
Suc6

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:16

Kafue schreef:
Je zult zien als je je lang maakt en voor je goevoel iets achterover gaat zitten en omhoog kijkt dan gaat het echt beter.
Heb hetzelfde probleem gehad en nu heb ik het nog bij de galopwissels springen Knipoog Maar gelukkig staat er bij mij nu ook iedere dag een in de bak die bij het wissels springen zegt omhoog kijken kijk naar de lampen en automatisch gaat het beter echt.
En als je de instructeur uitlegt dat je even met jezelf bezig wilt en je houding dan begrijpt die dat echt wel.
Suc6

Ik ga er morgen gewoon nog beter op letten. Gewoon consequent er op letten en kilometers maken om het te internaliseren.

Dat is wel lekker, iedere dag hulp!

Het probleem met mijn instructrice is dat het haar pony is. Zij vindt dat hij meer over de rug moet lopen (dat is natuurlijk ook beter voor hem) en dus vindt ze dat ik hem naar beneden moet rijden. Probleem bij mij is dan echter dat ik me te veel op die handen ga concentreren en dus te veel met de voorkant bezig ben. Ik vind het ook erg moeilijk om mijn handen naar voren te doen. Ik hou ze liever dicht bij mijn buik.
Het grootste probleem met rijden bij mij is eigenlijk gewoon dat ik zo erg bezig ben met nadenken over hoe het zou moeten, dat ik geen ruimte meer over heb om te voelen wat mijn paard eigenlijk doet onder me. Ik let dan wel heel veel op mijn houding, enzo, maar meer vanuit wat ik weet dan wat ik voel dat juist is/lekker zit.
Moeilijk, hoor paardrijden! Haha!

Thanks! Jij ook succes met je wissels! Knipoog

Wietske87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:46

Die van die duimen vind ik wel een hele goede!!! Ja
Mijn teugels glijden ook altijd door mijn handen, maar op mijn duimen heb ik nog nooit gelet! En als ik er zo eens over nadenk, volgens mij heb ik mijn duimen dus ook helemaal niet "gesloten" Bloos

Dat wordt even uitproberen dus!!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:52

missrosa schreef:

Ik ga er morgen gewoon nog beter op letten. Gewoon consequent er op letten en kilometers maken om het te internaliseren.

Dat is wel lekker, iedere dag hulp!

Het probleem met mijn instructrice is dat het haar pony is. Zij vindt dat hij meer over de rug moet lopen (dat is natuurlijk ook beter voor hem) en dus vindt ze dat ik hem naar beneden moet rijden. Probleem bij mij is dan echter dat ik me te veel op die handen ga concentreren en dus te veel met de voorkant bezig ben. Ik vind het ook erg moeilijk om mijn handen naar voren te doen. Ik hou ze liever dicht bij mijn buik.
Het grootste probleem met rijden bij mij is eigenlijk gewoon dat ik zo erg bezig ben met nadenken over hoe het zou moeten, dat ik geen ruimte meer over heb om te voelen wat mijn paard eigenlijk doet onder me. Ik let dan wel heel veel op mijn houding, enzo, maar meer vanuit wat ik weet dan wat ik voel dat juist is/lekker zit.
Moeilijk, hoor paardrijden! Haha!

Thanks! Jij ook succes met je wissels! Knipoog
[/quote]

Wie zij dat paardrijden makkelijk was? Ha ha paardrijden is super moeilijk, en vraagt heel veel dicipline en volhardendheid voor jezelf.
Te leren is het voor iedereen. Persoonlijk vind ik de houding in het begin belangrijker dan de rest. Dus niet aan voor denken. Handen op de plaats, bovenarm moet loodrecht vanf je lichaam naar beneden en dan de elleboog buigen zodat de onderarm naar voren gaat. Ook niet teveel denken wat perfect is, gaan voelen waar je makkelijk zit, en die makkelijke ontspannen zit dus laat je spieren los en ga achter op je kont zitten die ontspannen zit is vaak heel goed. Soms kun je zonder beugels nog beter voelen. Vraag of ze je anders eens een uur aan de longeerlijn wil nemen.
Het lukt je wel hoor ben ik van overtuigd.

missrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:25

Kafue schreef:
Wie zij dat paardrijden makkelijk was? Ha ha paardrijden is super moeilijk, en vraagt heel veel dicipline en volhardendheid voor jezelf.
Te leren is het voor iedereen. Persoonlijk vind ik de houding in het begin belangrijker dan de rest. Dus niet aan voor denken. Handen op de plaats, bovenarm moet loodrecht vanf je lichaam naar beneden en dan de elleboog buigen zodat de onderarm naar voren gaat. Ook niet teveel denken wat perfect is, gaan voelen waar je makkelijk zit, en die makkelijke ontspannen zit dus laat je spieren los en ga achter op je kont zitten die ontspannen zit is vaak heel goed. Soms kun je zonder beugels nog beter voelen. Vraag of ze je anders eens een uur aan de longeerlijn wil nemen.
Het lukt je wel hoor ben ik van overtuigd.

Hihihihi, och, ik heb het er allemaal graag voor over.
Ik vind dus eigenlijk mijn houding ook het belangrijkst, maar mijn instructrice vindt de houding van mijn paard het belangrijkst. Ergens staat dat natuurlijk ook wel in verhouding met elkaar. Zodra hij beter gaat lopen, kàn ik ook makkelijker zitten en als ik dat gevoel leer vasthouden en weer opzoeken, kom je ook al een heel eind. Maar toch, dat is in beginsel rijden op goed geluk, hopen dat het een keertje goed gaat en hij je lekker laat zitten Verward Longelessen heb ik in het begin vrij regelmatig om gevraagd, maar ik geloof niet dat ze daar zin in heeft.. :/
Zelf zonder beugels rijden doe ik pas als hij enigzins rond loopt, anders wil ik nog wel eens gaan hobbelen en dat vind ik sneu voor hem Bloos
Lachen Stiekem weet ik wel dat ik het ook kan. Gelukkig heb ik zo heel af en toe ook nog wel van die 'yes, dit is het' momenten.

Chippp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 22:20

Ik heb vandaag wel gelet op mn duimen op de teugels en dat scheelt echt!!
Haha, t ging sowieso wel lekker.

Allemaal bedankt hè Knipoog