Tiko, ruim 4 maanden na de verkoop....

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Re: Tiko, ruim 4 maanden na de verkoop....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 21:13

Ik snap dat het moeilijk is, maar je had ook niks anders kunnen verwachten. Het meisje vraagt waarschijnlijk niks van hem, en jij wel. Wees blij dat hij zo goed behandeld wordt, want hij had veel slechter terecht kunnen komen.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 21:14

leuk dat je bent wezen kijken en dat je zelfs mocht rijden.
wel jammer dat hij een mond van beton en dood voor het been was.
leuke foto's

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 22:26

Tja helaas kan iedereen niet even goed rijden en wat verwacht je van een 10-jarige. Eerlijk gezegd vind ik het niet helemaal netjes dat je dit zo hier neer zet. Je moet maar in gedachten houden dat hij het daar goed naar zijn zin heeft.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 22:56

Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vindt dat hij rijtechnisch zo achetruit is gegaan,maar dat viel idd. wel een beetje te verwachten met een meisje van 10. Hem zal het niet zoveel uitmaken denk ik, hij is iig. gelukkig en dat is het belangrijkste toch Knipoog

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 23:09

Tjee..wat een ander paard is het zo zeg... Gelukkig voor jou dat hij er in real live zo goed uit zag.. Van de foto toont hij niet echt nl.. Sorry dat ik het zeg,maar het is de waarheid.. Maar goed,hij heeft het naar zn zin met zn nwe baasje en als zij maar blij met hem is.........Dat is het belangrijkste..

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 08:54

Die tiek..
ik blijf hem leuk vinden Lachen
harstikke goed dat je naar hem toe bent gegaan! super!

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 10:41

Leuke tinker! Hij zag er goed uit bij jou, maar vergeet niet dat jij waarschijnlijk rijtechnischer veel beter rijdt dan zij Lachen

Maar het belangrijkste is dat ze goed voor hem is!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:18

Maar dat rijtechnische komt straks vanzelf wel weer. Dat meisje zal straks ook meer willen kunnen met dit leuke paardje. Als hij maar happy is en dat is hij zo te zien Lachen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 11:57

Jammer da hij rijtechnisch zo cahteruit is gegaan, maar op zich kan je natuurlijk niet verwachten dat een 10 jarige hem super aan het lopen kan krijgen.
Voor de rest ziet hij er gezond en gelukkig uit, dus ook al is het moeilijk, ik denk dat je vooral blij moet zijn dat hij daar gelukkig is en dat die mensen goed voor hem zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:00

mooi paardje.. en ik vind het een leuke combi; zn nieuwe eigenaar en hij..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:05

tja dat heb ik ook...verkocht mijn pony als super sportpony met goede toekomst, komt ie in het handelscircuit terecht en loopt nu ook als een zombie mee als huurpony...je hebt het niet altijd in de hand. Je hebt geluk dat hij bij een vast persoon gekomen is die blij met hem is en nog een tijdje vooruit kan... Knipoog

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 12:50

dat het minder is als bij jezefl krijg je toch! ik had een fjordenmerrie die ik verkocht heb aan een meisje. toen ik een maand of 3 daarna gezellig langskwam en dr ook even opstapte was het mijn paard niet meer. ook minder bespiering, een mond als beton en niet vooruit te branden, maar ze is gelukkig en het meisje heeft er plezier mee. dat heb ik dan liever dan dat mn fjordje er niet gelukkig was.

het kost toch wat moeite maar tis wel het beste.
sterkte ermee!

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 13:44

Tja,dat had je toch kunnen weten toen je hem verkocht? Dit meisje zal natuurlijk niet zo goed of intensief rijden als jij,maar ze is wel nog maar 10 jaar ook hè...Je mag het haar niet kwalijk nemen vind ik,wees blij dat hij zo'n goede thuis heeft... Rolleyes

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 15:40

Hij ziet er goed uit zeg!
En als hij maar gelukkig is toch?
Dat meisje rijdt hem natuurlijk niet mooi aan de teugel, en als je 4 maanden lekker kan lopen sloffen dan is het logisch dat hij nu een beetje stijf aanvoelt Lachen

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:36

Wat zal dat moeilijk voor je geweest zijn! Maar ik vind hem er toch nog leuk uit zien hoor Lachen

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 17:56

Ik vind het niet meer dan logisch dat hij er zo bijloopt.
Midden in de winter.. Klein meisje erop..
Nou ja als ze samen maar lol hebben.

Haha!

En nauurlijk is het moeilijk. Verdrietig

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:05

mocht je hem nog rijden? dat vind ik wel heel aardig zeg!
lijkt me ook heel vreemd ja.. jouw paardje ergens anders. want je ben helamal vertouwd met hem en toch 'hoort'hij niet meer bij jou

Jills

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:11

Hoi,
Dit is niet beledigend bedoeld maar ik vind dat Tiko en malou(nieuwe ruiter) het samen hartstikke leuk doen, ze gaan in de lessen hartstikke vooruit maar doordat ze twee!! pony's heeft kan ze na school tijd in de winter dus niet meer rijden!!! Ik heb hem eerst in de zomer maanden wat met de andere kleindochter gereden en het komt omdat ik veel aan school moet doen en die haflinger nog dat het nu wat minder is.

Wij proberen ook zeker het beste uit Tiko te halen en vind het een beetje stom dat je Malou zo na beneden haalt, want ze heeft twee pony's te rijden en dat is voor een 10 jarige toch veel.
Hij was voor de oudste kleindochter bedoelt en die wou op eens niet meer dus moest Malou het maar doen. Wees blij dat ie niet zo door verhandelt is maar heb respect voor de liefde en aandacht van hun.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:24

wauw leuk beesie man! mooi getekent! Party!! Vingers aflikken

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:34

Lijkt me moeilijk om te zien dat je paard rijtechnisch zo achteruit is gegaan, maar verder ziet hij er wel lekker gezond en vrolijk uit en daar gaat het uiteindelijk om.

Zoals iedereen al zegt heeft de leeftijd van het meisje ook met deze dingen te maken. Rijtechnisch zal ze het ook nog niet hebben, maar met les en in de loop van de jaren zou dat wel kunnen komen. Ze zal ook wel veel liefde aan Tiko geven want zo'n kind is natuurlijk mega blij met een paardje, maar het weer enz werkt nu ook niet echt mee. Je kan jezelf en de band die je met Tiek hebt gehad niet echt vergelijken met wat dat meisje komt. Zolang ze nog blij zijn met hem en hij is ook gelukkig komt dat allemaal wel goed.

Ondanks deze gedachte snap ik dat het moeilijk is. Hij zag er bij jou qua uiterlijk (in de haren enz) ook een stuk beter uit, maar ja het weer en de wintervacht werken nu ook niet mee. Gewoon regelmatig gaan kijken en als je ziet dat zijn nieuwe baasje blij is met hem en andersom komt dat vast wel goed.

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 19:42

Snap dat t wel moeilijk is, maar verder ziet hij er heel goed uit en das toch t belangrijkste! Beter dan dat hij ergenst verwaarloosd wordt!

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 19:46

Jills schreef:
Hoi,
Dit is niet beledigend bedoeld maar ik vind dat Tiko en malou(nieuwe ruiter) het samen hartstikke leuk doen, ze gaan in de lessen hartstikke vooruit maar doordat ze twee!! pony's heeft kan ze na school tijd in de winter dus niet meer rijden!!! Ik heb hem eerst in de zomer maanden wat met de andere kleindochter gereden en het komt omdat ik veel aan school moet doen en die haflinger nog dat het nu wat minder is.

Wij proberen ook zeker het beste uit Tiko te halen en vind het een beetje stom dat je Malou zo na beneden haalt, want ze heeft twee pony's te rijden en dat is voor een 10 jarige toch veel.
Hij was voor de oudste kleindochter bedoelt en die wou op eens niet meer dus moest Malou het maar doen. Wees blij dat ie niet zo door verhandelt is maar heb respect voor de liefde en aandacht van hun.

Hij is gelukkig, dat staat bij mij absoluut bovenaan! En daar ben ik echt heel blij om. Ik haal haar absoluut niet omlaag (of zo heb ik het niet bedoelt), maar snap je niet wt ik bedoel? Toen ik Tiko kocht was ie onbeleerd, en ik heb met moeite, bloed, zweet en tranen Tiek naar een bepaald niveau gereden. En is het is gewoon ergens jammer, als ik er dan op rijd, en het wil allemaal niet meer.

Natuurlijk is het logisch, ze is jonger, ze heeft twee pony's, ze is kleiner etc etc. Maar ik vond het gewoon jammer, begrijpelijk, maar wel jammer.

Verder, zoals ik net en in het topic melde, zag hij er goed en gelukkig uit, en vond ik dat het belangrijkste.

Misschien, als ik het zo herlees, komt het idd rot over, maar zo heb ik het niet bedoeld. Ik verkocht gewoon een goed getrainde pony, en een paar maanden later is het gewoon een vrolijke maar minder serieus gereden kinderpony (bij wijze van spreken). Dat is niet erg, tiek is vrolijk, iederen zijn eigen ambitie, maar snap je niet dat ik het een beetje jammer vind?

Excuses dat het zo over kwam (ook richting Marlous, mocht ze dit lezen of gelezen hebben), maar ik ben ontzettend blij dat Tiko het goed heeft, maar rijtechnisch was het even slikken....

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 19:48

Citaat:
Het is echt ontzettend raar en vreemd.

Ik benecht heel erg blij dat het goed met hem gaat, en hoewel ik het ergens jammer vind dat hij rijtechnisch zo achteruit is gegaan, is dat natuurlijk niet het belangrijkste!

Dit schreef ik, onder andere Lachen

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:32

Leuk om Tiek en jou weer eens op de foto te zien. Hij ziet er prima uit vind ik hoor en als ik zijn koppie zo zie geniet hij van zijn luizenleventje. (zomer en winterfoto's geven zeker bij Tinkers een heeeel ander beeld)

Voor wie is het nu erg dat hij rijtechnisch achteruitgegaan is? Alleen voor jou denk ik, want jij hebt er bloed, zweet en tranen in gestoken om hem zo ver te krijgen.

Wel emotioneel lijkt me zo'n weerzien Huilen

Jessie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:35

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Tuurlijk is het jammer als je je 'eigen' paard terug ziet zakken naar een lager niveau, maar het is misschien wel weer leuk als je bedenkt dat dat meisje nog lang niet klaar is met Tiko en hem waarschijnlijk weer naar dat hoge niveau gaat rijden (of hij brengt haar naar hoger niveau Knipoog ).
Toen ik mijn paardje kreeg, was zij ook helemaal op en top getraind... maar door mijn ondeskundigheid in het rijden van ijslanders, heb ik haar eerst helemaal uit elkaar gereden. Als ik de foto's van toen bekijk, dan heb ik ook zoiets van: *slik* zonde! Scheve mond Nu gaat het gelukkig weer de goede kant op en zit ik onderhand op een hoger niveau dan zij ooit is gekomen.

Al met al ziet Tiko er goed uit! OK dan! Die foto van jou en Tiek is echt super, zo zie je erg goed wat de ruiter voor 'n invloed heeft op het paard. Van een dikke, saaie tinker (zoals jij hem kocht) naar een gigantisch mooie, slanke, dressuur én springtinker. Misschien valt het nu een beetje tegen, maar zo zal hij zich beslist weer gaan presenteren! Ja