van de ene op de andere dag weer super vervelend

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evita_

Re: van de ene op de andere dag weer super vervelend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 23:22

he, het was ook maar een idee....
Dat van dat zeil is goed!

dat er iemand anders op gaat is soms idd goed. Dan heeft het paard even iemand anders om zich op te richten en zal weer meer ontspannen bij jou gaan lopen. (mijn ervaring wel)

En dan kan jij vanaf de grond kijken hoe je paard loopt en reageert. Hielp bij mij heel erg om te zien dan mijn rechterkant helemaal vast zat (heb ooit schouder verbrijzelt) en dat ik dat veel te veel probeerde te compenseren met verkrampte hulpen. Toen er iemand anders op zat, zag ik hoe het paard reageerde op de andere ruiter en kon ik zelf ook het verschil voelen toen ik weer op het paard zat. Nu kan ik zelf corrigeren omdat ik het verschil heb gezien.

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 16:22

Ik heb gister weer privé les gehad. Het ging weer echt heel slecht, maar ik denk nu toch dat het gewoon aan jas ligt, dat ze gewoon vervelend is, Want gister heb ik echt een uur aan een stuk moeten rijden zonder even te stappen tussendoor, en vrij lang moeten galloperen.
Verder heb ik niet echt moeilijke dingen hoeven te vragen, maar omdat ze gewoon lang moest lopen was ze aan het eind best moe. En toen ze eindelijk een beetje moe was, werd ze nageefelijk. Wel met een lang teugeltje, maar ze liep wel helemaal over haar rug. Dus ik denk dat daar het probleem niet zo zit.

Wel deed ze moeilijk zodra ik de linker teugel er een beetje bij pakte. Dus misschien heeft ze toch last van haar mond. Maar ik ben in november nog met haar bij de tandarts geweest.

Maar goed het duurde dus wel echt weer een uur voordat ik enigzins iets met haar kon.

Maar om het geheel nog iets moeilijker te maken, heb ik vandaag een aanbod gehad van iemand die ik goed ken. Hij heeft een 4 jarige merrie van de hengst nourejev en als vader van de moeder sit this one out.
Dus een merrie met best leuke papieren. Maar hij moet deze echt kwijt en hij krijgt geen koper gevonden. Ik vroeg wat ga je er nu mee doen dan.

Hij zei desnoods weggeven. Dus ik zei voor de grap ow geef maar aan mij dan.

Hij zei, als je hem wil hebben is dat goed. (ik moet er denk ik wel iets voor betalen, maar echt heel weinig en hij zei ook dat betalen komt wel een keer. dat vind ik niet zo belangrijk.)

Deze merrie moet echter wel nog ingereden worden.

Wel een leuk aanbod, alleen moet ik dan wel Jas wegdoen.
Jas is echt een geweldig lief paard met een gouden karakter. Ik kan er mee buitenrijden en ze is hardstikke lief. Alleen met rijden gaat het nu al 2 jaar echt af en toe goed maar dus ook heel veel periodes dat hete echt slecht gaat. En ik wil eerlijk gezecht ook wel iets verder met dressuur.

Dus ik zit nu echt in een dillema. Zal ik Jas houden en hopen dat het weer beter gaat? of zal ik het aanbod aannemen en de 4 jarige merrie overnemen en in laten rijden en daar mee verder gaan?

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 16:25

Het gaat om de merrie die op de achtergrond staat. het veulen zou ik ook wel over kunnen kopen, maar dat duurt zo lang voordat deze ingereden kan worden.
Heb helaas geen duidelijkere foto van de merrie
Afbeelding

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:42

Mischien dat het toch iets medisch is, klinisch keuren zegt niet alles even een voorbeeld:
wij hebben pas een paard klinisch laten keuren, hij was daarvoor goedgekeurt. Daarna rontgeologisch, helemaal rot van binnen, bjorn heeft nog 2 jaar te leven. ( afgekeurd dus!! )

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 16:49

Fannytje schreef:
Mischien dat het toch iets medisch is, klinisch keuren zegt niet alles even een voorbeeld:
wij hebben pas een paard klinisch laten keuren, hij was daarvoor goedgekeurt. Daarna rontgeologisch, helemaal rot van binnen, bjorn heeft nog 2 jaar te leven. ( afgekeurd dus!! )

jas is ook röntchen gekeurd. Hier kwam uit dat ze een ocd heeft, maar hier geen last van heeft. dit hoeft ook niet verwijderd te worden. Dus daar ligt het niet aan. verder is ze ook Röntchen goedgekeurd

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 17:02

oke, mischien dat je teveel van hem/haar vraagt en een stapje terug moet nemen. Want vaak als je te hard laat werken schieten ze weg of gaan ze vervelend doen: werkontduiding dus.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 17:19

Fannytje schreef:
oke, mischien dat je teveel van hem/haar vraagt en een stapje terug moet nemen. Want vaak als je te hard laat werken schieten ze weg of gaan ze vervelend doen: werkontduiding dus.

ja maar volgens mij doet ze genoeg leuke dingen met haar paard en heeft ie ook nog eens 2 dagen in de week vrij.....

Wat een leuk aanbod, ik heb over de hengst sit this one out gehoord en dat was dat het een superbewegend paard was met een ontzettend goed karakter, heel werkwillend. En volgens mij ben ik een nakomeling tegen gekomen in Zuid Afrika....Heb nog nooit een foto gezien van beide hengsten maar ik denk dat het veulen echt een aanwinst is. Maar jah, wat dan met je merrie....?

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 18:16

tsja als ik op het aanbod inga dan zal jas weg moeten. En aan dat idee zal ik wel even moeten wennen. Ze namelijk verder echt heel lief.

Dan zal ik haar moeten verkopen als recreatiepaard of zo. Of misschien dat iemand anders haar wel goed kan rijden en dat die er verder mee kan komen.
Om buitenritten te maken is ze wel geschikt. Ze is verkeersmak en best braaf buiten.

En verder kan ze ook wel een beetje springen en die dingen. Dus voor iemand die verder geen wedstrijdambitie heeft is ze wel geschikt.

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:53

Ik zou heel goed voor jezelf op een rijtje zetten wat je wilt. Schrijf van het hebben van allebei de paarden eens de voor- en de nadelen op. Wie weet vind je de merrie wel helemaal niet leuk als ze eenmaal ingereden is. Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat je er wel moedeloos van wordt als het steeds zo'n lange periode niet goed gaat met rijden.

Als het bij mij niet goed gaat met rijden en ik krijg het zelf niet opgelost rijdt mijn instructrice haar, dat helpt dan altijd wel weer.

Succes iig.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 23:19

Een paard is niet van vandaag op morgen lief. Mijn ruin is van zijn derde tot en met zijn tiende heel afwisselend geweest. Het ene moment dacht ik het wereldwonder op stal te hebben en de andere dag was die weer versschrikkelijk en schrok die al van een muis die aan het andere einde van de bak nieste. Buitenrijden ging altijd super en hij is altijd braaf en lief geweest, maar normaal meerwerken nee dat vertikte die gewoon.

Nu is die in twee jaar waar ik ook nog zwanger in geweest ben en een tijdje dus niet gereden heb doorgeschoten van L2 naar Z. Het komt dus vanzelf.

En gewoon goed aan het werk zetten, de fijne momenten worden vanzelf groter en langer.
Als je denkt dat ze last heeft van de tanden toch maar even de tandarts er weer bij. Niet altijd gaat het raspen e.d in een keer goed.

En bij het jonge paard is het ook altijd afwachten of het goed gaat.
Gewoon nog maar even doorzetten bij de instructeur van gisteren.
En niet teveel in verschillende lessen rijden dat werkt verwarrend