marieketencate schreef:Wat een onzin dat je niet mag galopperen totdat het basiswerk erin zit, dat heb ik dus nog nooit gehoord. Galop is ook een basisgang en zodra je kunt sturen en remmen kun je gaan galopperen.
Ziet er netjes uit hoor Iris! Dat diepe krijg je er wel weer uit, gewoon van achteruit naar je hand toe blijven rijden.
Waarom het volgende al gaan doen, terwijl je basis van het vorige er nog niet in zit?
Dat is hetzelfde als iemand met een paard de Z bereikt, omdat het paard het toch wel kan en doet, zonder dat de basis erin zit, en als je dan eens vraagt of ze een volte kunnen openen en sluiten, daar hebben ze dan best moeite mee. Waarom is dat? omdat ze nooit hun basis hebben afgerond, ze hebben altijd een oefening die voor hen leuker lijkt en later stoten ze zich zelf tegen het hoofd, want zonder goedde basis ben je nergens.
Dit was een typische voorbeeld, maar zo kun je dit ook zien. Het paard heeft moeite ergens mee, maar galop komt pas NA stap en NA draf. Dus wordt het en en ander dus opzij geschoven en er wordt verder gegaan met de rest. Vandaar mijn commentaar.
Zorg dat je stapsgewijs naar boven toe werkt en niet de moeilijke/lastige/minderleuke/minder boeiende dingen eruit laat. Deze zijn ook van belang.
Mijn mening.
Waaaaauuuuuwww! 
)