Achter de teugel kruipen.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:23

Cassidy schreef:
Helemaal mee eens. Achter de teugel: paard ontwijkt de druk van het bit.
Achter de loodlijn hoeft niet achter de teugel te zijn.

yes

muiltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 19:29

maar hoe lossen jullie het op??

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-05 19:31

voorwaarts, voorwaarts, voorwaarts. Je hebt bij elk paard wel een oefening waarbij het paard zijn neusje er uit steekt, bij de meeste paarden is dit middendraf, bij mijn paard is het juist naar het verzamelen toe.

ajbdhrtls138

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 20:07

voelt echt heel verkeerd als een paard achter de teugel loop, voor mij toch wel een alarmbel eigenlijk.
niet echt hetzelfde als achter de loodlijn, gewoon heel ander gevoel.
(oh dat hebben jullie ok al gezegd, ben weer niet origineel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 23:58

muiltje schreef:
maar hoe lossen jullie het op??

Als de mijne achter de teugel loopt, en zich direct gaat opkroppen, moet ik halthouden, toegeven tot hij "los" laat en dan verder rijden, en dit elke keer weer als hij het doet. Nu doet hij het vaak met zijn tong erover heen gooien. Om het neusje eruit te krijgen moet ik veel voorwaarts, en mijn hand toegeven zodat hij hem wat volgt, en wat meer op de loodlijn gaat lopen. Ik moet eerlijk toegeven, ik vind het moeilijk, mijn paard heeft zo'n compacte dikke hals, zoals hij nu loopt vind ik dat zijn neusje eruit is, maar mijn instructrice vind dat hij nog mintens 5 cm meer eruit moet komen, heel eerlijk, ik vind het ontzettend moeilijk ! Scheve mond

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:02

shanna blij dat jij dat PB knopje ook gevonden hebt bij louske.

Mijn anda heeft ook een dikke korte hals en het is inderdaad heel moeilijk om dat neusje naar voren te rijden. Hij wil zichzelf als het ware opkrullen. Je hebt dan niks meer in je handen en ik moet dan steeds kleine ophoudinkjes geven,kleine tiksjes met de hand omhoog om het maar even zo te omschrijven .

Mijn ene paard heeft een moeilijke mond en dan de andere een super zacht mondje valt niet mee hoor Haha! [/url][/list][/list][/code][/quote]