Klojo in actie

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 15:19

amie_x_mij schreef:
Hoezo klojo?? in jouwn titel

das haar bijnaam Haha!

Roosj3lov3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:21

leuk paardje mooie foto's!!! Cool

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 15:21

laurae schreef:
Ze weet pas wat ze moet doen als jij het correct van haar vraagt.
Ze kan alleen maar nageeflijk lopen als jij haar op ontspanning rijdt waarbij jezelf een correcte houding aanneemt zodat je haar niet uit balans haalt.

Daar heeft een slofteugel niets mee te maken, en deze werkt hier zelfs averechts aangezien je hem niet correct gebruikt. Daar komt bij dat het toch niet de bedoeling is dat je paard zich aan je overgeeft maar dat je beide lol hebt aan het werken.

Verward joehoe Clown denk je dat ik dat ding ben gaan gebruiken omdat ik dat zelf leuk vind... het is me geadvieseerd door een gediplomeerde instructrice, dus ga me niet wijsmaken dat je het zelf beter weet... je kent de pony niet eens

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 15:21

Roosj3lov3 schreef:
leuk paardje mooie foto's!!! Cool

dankje

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:27

calypso1989 schreef:
:? joehoe Clown denk je dat ik dat ding ben gaan gebruiken omdat ik dat zelf leuk vind... het is me geadvieseerd door een gediplomeerde instructrice, dus ga me niet wijsmaken dat je het zelf beter weet... je kent de pony niet eens

Ik hoef je pony niet te kennen om te zien dat de slofteugel ontzettend strak staat op het moment dat het hoofd in de 'juiste' houding staat. En daar komt bij dat een slofteugel ook is bedoeld om hem in een houding te trekken (als dat jou bedoeling is).

Dat je instructrice is gediplomeerd zegt niet zoveel helaas. Wat ik zie aan de foto's (en dat zijn natuurlijk momentopnames) kan ze veel beter gaan werken met jullie aan gehoorzaamheid en ontspanning. Heb je de hele slofteugel niet meer nodig. Zowiezo ben ik niet zo dol op instructrices die jonge kinderen met een pony een slofteugel aanraden. Veel Z-ruiters die al jaren rijden hebben er al moeite mee om dat ding correct te gebruiken, laat staan iemand met veel minder ervaring.

De overige opmerkingen die ik maakte gelden voor ieder paard, ongeacht karakter ras hoogte enz. Gewoon de uitgangspunten van dressuur (paard) rijden

En hoe sta je er zelf tegenover dat je pony zich aan jou moet overgeven? Denk je dat hij dan lol heeft in het rijden, en vindt jij dat belangrijk? Ondanks instructie is het ook belangrijk om zelf na te blijven denken.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 16:51

Citaat:
Dat je instructrice is gediplomeerd zegt niet zoveel helaas. Wat ik zie aan de foto's (en dat zijn natuurlijk momentopnames) kan ze veel beter gaan werken met jullie aan gehoorzaamheid en ontspanning. Heb je de hele slofteugel niet meer nodig. Zowiezo ben ik niet zo dol op instructrices die jonge kinderen met een pony een slofteugel aanraden. Veel Z-ruiters die al jaren rijden hebben er al moeite mee om dat ding correct te gebruiken, laat staan iemand met veel minder ervaring.

ik ben 15 kweetnie of je zo superjong vind... en zo strak zit die slof dus absoluut niet... het is trouwens gewoon een soort elastiek... dus echt veel anders word ze er niet van..

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 16:53

Citaat:
En hoe sta je er zelf tegenover dat je pony zich aan jou moet overgeven? Denk je dat hij dan lol heeft in het rijden, en vindt jij dat belangrijk? Ondanks instructie is het ook belangrijk om zelf na te blijven denken.

daarom doe ik het juist.. om de lol ook nog een beetje te kunnen behouden... ze moet wel naar me luisteren... als je het allemaal zo geweldig weet kom dan maar een keer en ga er eens opzitten.. dan zul je zien dat het niet 1 van de makkelijkste is.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 16:54

ik denk dat je hier gewoon je advocaat zijn aan het oefenen bent... maar zoek maar lekker iemand anders hiervoor

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:00

helemaal gelijk calypso
en de instructeur weet zelf ook wel wat ze zegt ze heeft altijd nog gelijk gehad in deze dingen en waarom dan nu niet?

en anders zou ze zelf moeten weten wat ze zou doen toch?
volgens mij denken jullie dat jullie alles beter weten...of heb ik het mis?

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:08

ik vind het leuke foto´s en een leuke pony. Op sommige foto´s zie je al dat ze zich wat gaat onstpannen! haha die eerste foto Tong uitsteken met zn koppie boven de bak uit Haha!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 17:11

Haha!

kaiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:12

hoi,

leuk beestjes ik denk wel niet dat grrag springt de balken waar je over draaft liggen zeer ongelijk Haha!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 17:33

das ook de bedoeling dattie oplet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:52

Sorry, maar op soimmige foto's sleur je hem echt ontzettend naar beneden, hij is er als ik naar zijn ruggebruik kijk nog niet echt helemaal uti zichzelf aan toe om diep ingesteld te worden.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:34

Klojo als bijnaam is wel grappig zeg Knipoog
Vind het mooi paard hoor (en ook mooie kat Tong uitsteken)

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:43

ooh..hou nou maar op met dat gezeur ze weeet best wat ze doet!

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:55

leuke fotos Knipoog
ook een leuke paard Knipoog

bergerac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:54

Ik zou wel proberen om wat meer lengte in de hals te krijgen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:00

Ik ben het geheel met laurae eens. Een hulpteugel is moeilijk om correct te gebruiken, en op deze foto's zie ik alleen dat de pony zich vastzet in de rug. Juist als jij wat meer ontspannen gaat zitten, en wat dressuurgerichter, gaat jouw pony vanzelf naar beneden. Nu trek je de pony alleen naar beneden.

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 22:31

hou op met dat gezeur.... ik weet best wat ik doe...

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:02

Gewoon niet nadenken over commentaar wat je krijgt want stel je eens voor dat je tot de conclusie komt dat het aan je zelf ligt en niet aan het paard...

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:09

jullie gaan offtopic!! Als ze nou eens geen gezeur wil moet je ook ophouden! en wat ik al zei: ze weet best wat ze doet!

Kendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:28

calypso1989 schreef:
hou op met dat gezeur.... ik weet best wat ik doe...

Ach gut

bakstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:56

nonixjuh schreef:
ooh..hou nou maar op met dat gezeur ze weeet best wat ze doet!

Ben het hlemaal met jou eens.. Als je wat te zeuren hebt kom dan naar de manege en ga een uur kijken Dit zijn moment opnamen.. En ze weet heel goed hoe je met die pony om moet gaan, zei kent die pony het..

Meis ga zo door... je doet het echt super OK dan!

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:08

helemaal gelijk! kom maar kijken! ga er zelf opzitten en probeer het eens ( mag denk ik niet van calypso maja )