amie_x_mij schreef:Hoezo klojo?? in jouwn titel
das haar bijnaam
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
laurae schreef:Ze weet pas wat ze moet doen als jij het correct van haar vraagt.
Ze kan alleen maar nageeflijk lopen als jij haar op ontspanning rijdt waarbij jezelf een correcte houding aanneemt zodat je haar niet uit balans haalt.
Daar heeft een slofteugel niets mee te maken, en deze werkt hier zelfs averechts aangezien je hem niet correct gebruikt. Daar komt bij dat het toch niet de bedoeling is dat je paard zich aan je overgeeft maar dat je beide lol hebt aan het werken.
joehoe
denk je dat ik dat ding ben gaan gebruiken omdat ik dat zelf leuk vind... het is me geadvieseerd door een gediplomeerde instructrice, dus ga me niet wijsmaken dat je het zelf beter weet... je kent de pony niet eens calypso1989 schreef::? joehoedenk je dat ik dat ding ben gaan gebruiken omdat ik dat zelf leuk vind... het is me geadvieseerd door een gediplomeerde instructrice, dus ga me niet wijsmaken dat je het zelf beter weet... je kent de pony niet eens
Citaat:Dat je instructrice is gediplomeerd zegt niet zoveel helaas. Wat ik zie aan de foto's (en dat zijn natuurlijk momentopnames) kan ze veel beter gaan werken met jullie aan gehoorzaamheid en ontspanning. Heb je de hele slofteugel niet meer nodig. Zowiezo ben ik niet zo dol op instructrices die jonge kinderen met een pony een slofteugel aanraden. Veel Z-ruiters die al jaren rijden hebben er al moeite mee om dat ding correct te gebruiken, laat staan iemand met veel minder ervaring.
Citaat:En hoe sta je er zelf tegenover dat je pony zich aan jou moet overgeven? Denk je dat hij dan lol heeft in het rijden, en vindt jij dat belangrijk? Ondanks instructie is het ook belangrijk om zelf na te blijven denken.
nonixjuh schreef:ooh..hou nou maar op met dat gezeur ze weeet best wat ze doet!