rikky trainen voor gelderse (M1)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:22

leuk mooi hoor, wat een keistoere pony trouwens

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:23

Hele mooie pony! En veel succes bij de Gelderse!

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:23

Ziet er goed uit Haha! Gelukkig zit de travers nog niet in de M1 he Lachen
Ik heb er ook elke keer 5en voor ( eerst 4en dus gaat al beter Schijnheilig )
Veel succes op de gelderse, dat gaat echt wel lukken!

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:01

Hee daar is het naamgenootje van mijn paard Tong uitsteken
Het ziet er super uit Sophie... zn uitgesterkte draf is erg goed vind ik!
Heel veel succes op de Gelderse! OK dan!

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 21:45

haha ik vind het allemaal hele leuke reacties Haha! super! dank jullie wel allemaal.. ik ben ook erg trots op de uitgestrekte draf foto, je had het moeten zien toen hij net kwam. Het is pas sinds kort dat het goed gaat. Vanaf de M1 eigenlijk pas.. daarvoor had ik erg vaak een 4 ervoor Clown

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:25

Ziet er netjes uit, nog proficiat met je kringkampioenschap!

Probeer in de travers wat meer stelling te vragen naar binnen en in de schouderbinnenwaarts wat meer mee te buigen in je eigen lijf. Let op dat jou schouders parallel blijven aan de schouders van je paard. Daarbij meer gaan zitten en handen netjes bij elkaar en ellebogen aan je lichaam proberen te houden. Dat zijn details die je punten schelen, verder ziet het er heel netjes uit, ga zo door!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 15:43

Super leuke fotos!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:36

sophie_kurk schreef:
haha ik vind het allemaal hele leuke reacties Haha! super! dank jullie wel allemaal.. ik ben ook erg trots op de uitgestrekte draf foto, je had het moeten zien toen hij net kwam. Het is pas sinds kort dat het goed gaat. Vanaf de M1 eigenlijk pas.. daarvoor had ik erg vaak een 4 ervoor Clown

en vertel.. wat heb je er aan gedaan Haha!
Zit in het l2.. hopen dat het knopje bij Pasha ook omgaat int M1 Tong uitsteken Knipoog

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 17:02

Pasha schreef:
en vertel.. wat heb je er aan gedaan Haha!
Zit in het l2.. hopen dat het knopje bij Pasha ook omgaat int M1 Tong uitsteken Knipoog

haha ik denk dat pasha haar bouw iets tegen heeft, dus dat het dan nog wat moeilijker wordt..

Toen ik rikky had viel hij veel op de voorhand met de midendraf (kijk maar in profiel bij B wedstrijdje, daardoor ging hij snel onregelmatig en uit balans, zn achterhand was er ook nuet goed onder, dus ben ik met rikky bezig gegaan met oprichten. Ik heb veel geschakeld (naar voren en weer wat meer terug, zie je veel op de foto´s deed ik vroeger nooit zo..) en altijd gezorgd dat ik voelde dat ie niet op de voorhand viel(bergopwaarts rijden). Door die schijnovergangen is hij een stuk sterker geworden in de achterhand. En als ik nu naar voren rij komt dat meer vanuit zn achterbeen. Dat voel ik heel duidelijk en daardoor wordt de middendraf ook een stuk beter.

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:36

Woow wat een mooie foto's Schijnheilig Haha!
Maar ziet er netjes uit Soof, jullie zijn echt al een stuk vooruit gegaan. Dat hoofd kantelen en niet de juiste stelling zag ik al met foto's maken en de middendraf wil er ook nog niet altijd helemaal uit komen zoals hij het kan. Maar als je zo door traint haal je de Z echt wel! *LOL*

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:11

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 22:34

ziet er netjes uit, ga zo door Haha!:D

Rudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 23:13

Mooie foto's, met de nodige training kom je er wel. Maar hier en daar zie ik een paar fouten.

Om te beginnen,

Op de 4de foto ga je naar galop. Achteraan komt hij mooi onder. Enkel jammer dat je zelf naar voor kruipt waardoor hij minder 'omhoog' kan. Ik vind het ook jammer dat je nu al spoor nodig hebt. (Staan de foto's in volgorde??) Want als je in het begin al spoor nodig hebt, wat ga je dan doe als hij 'moe' wordt??

Op de 5de foto, is het precies of die 8erhand naar binnen komt. Mss handig om hem eens in contrastelling te zetten, of hem schoudervoor te rijden om hem 'recht' te zetten.

Op foto 7, ga je iets meer oppakken. Daar zie ik weer spoor bijkomen, en gaat op de voorhand lopen. Mss aangeraden om het paard wat te 'lossen' op je hand door voorwaarts neerwaarts te gaan rijden. Waardoor de hals lang wordt, de rug lost, de buikspieren strak komen en de achterhand onder de massa komt. Waardoor je meer draagkracht krijgt.

Op foto 9, ga je veruimen. Maar persoonlijk zie ik liefst iets minder vooraan en beter achteraan. Daar bedoel ik mee dat ik ze liever iets minder ruim zie vooraan, maar meer dragend achteraan. waardoor je met tijd ook een mooi ruim voorbeen zal krijgen. Doordat het paard op de 8erbenen zal dragen, komt de voorhand 'vrij' waardoor hij zal kunnen gaan strekken.

Op foto 11, rij je travers. Daar zie ik geen buiging, stelling en geen mooie 4 gelijke sporen. Mss is het aangeraden om vanuit een cirkel je travers in te zetten. Maar dan moet je wel zorgen dat je paard mooi buiging heeft op je cirkel (dat hij rond het binnenbeen staat) en ook de juiste stelling. Om dan in die houding 2passen travers te rijden. Da's al meer of genoeg. Liever 2mooi en correct dan een voll lange zijde 'verkeerd'.

Op foto 12, werk je naar de verzameling toe. Waarom hou je hem vooraan zo vast, dat hij 8er niet meer bij 'kan'?? Hier zou ik meer op m'n zit gaan 'verzamelen' en verzameling is niet 'traag' he. Denk eerst vooruit, en dan aan verzameling. Want een verzameling heb je maar wanneer je een goede drang hebt.

Op foto 13, rij je terug travers. Is net hetzelfde als voorheen, maar nu kantelt het hoofd ook nog. Dat komt doordat hij vast zit in het lichaam (de rug). Hiervoor zou ik eerst volte's, slangevolte's, enz gaan rijden. Om het paard aan beide kanten los te krijgen. Ook eens volte's in contrastelling zijn goede oefeningen daarvoor.

Op foto 19, zit je in galop. Hier valt het paard voll op de binnenschouder. Zelf zit je ook redelijk 'scheef' Mss is het aan te raden om je paard eens in cobtrastelling te galloperen. Zal je zien hoe 'vast' die zit.

Op foto 23, ga je terug veruimen. Ook hier loopt hij bergaf. Niet van uit de 8erhand. Ook hier zou je beter beginnen met wat minder voor en meer 8er. Als het 8er goed zit, komt vooraan alles automatisch ook goed. Hier bedoel ik hetzelfde als voorgaande foto.

Verder behn je al goed bezig. Maar vergeet niet, de wereld is ook niet in 1 dag gebouwd. Dit zijn een paar dingen waar je 'moet' op letten.

Greetz RUDY

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 07:46

Ziet er weer super uit Sophie!!!

mellylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 08:20

ziet er zekers goed uit hoor *LOL*
maar ik had een vraag een vriend van mij gaat ook naar t gelderse in de m2 maar is er ook een site van ? Scheve mond ?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 08:31

Gefeliciteerd met je kringkampioenschap OK dan! en heel veel succes op de Gelderse!

Mooie foto's hoor van Rikky en jullie zijn een leuke combi

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 09:21

Citaat:
Op de 4de foto ga je naar galop. Achteraan komt hij mooi onder. Enkel jammer dat je zelf naar voor kruipt waardoor hij minder 'omhoog' kan. Ik vind het ook jammer dat je nu al spoor nodig hebt. (Staan de foto's in volgorde??) Want als je in het begin al spoor nodig hebt, wat ga je dan doe als hij 'moe' wordt??

met spoor bedoel je neem ik aan, de sporen die ik om mn laars heb. Daarmee trap ik niet ofzo, daarmee drijf ik zachtjes. Die sporen zijn er ook niet om als hij moe is hem ff ectra bij te trappen. Het is helemaal niet de bedoeling om die meer/ minder te gebruiken naarmate je langer/korter rijdt. Daar ben ik het dus helemaal niet mee eens. Ook heb ik hem daar iets ronder, zijn oren zijn niet het hoogste punt. Het is daardoor moeilijker voor hem op op te springen. Als je de volgende galopfoto waar hij opgericht is ziet zie je wel dat hij meer springt. Vind het ook wel meevallen hoever ik naar voren zit overigens.

Citaat:
ga je iets meer oppakken. Daar zie ik weer spoor bijkomen, en gaat op de voorhand lopen. Mss aangeraden om het paard wat te 'lossen' op je hand door voorwaarts neerwaarts te gaan rijden. Waardoor de hals lang wordt, de rug lost, de buikspieren strak komen en de achterhand onder de massa komt. Waardoor je meer draagkracht krijgt.

Hij loot daar inderdaad iets op de voorhand wat ik door naar voren en terug rijden oplos wat je op de foto erna ziet je. Zo zie je dat ik daar gelijk mee bezig ga. Ik heb daar net mn teugels wat meer op maat genomen. dan lukt dat niet gelijk..

Citaat:
Op foto 9, ga je veruimen. Maar persoonlijk zie ik liefst iets minder vooraan en beter achteraan. Daar bedoel ik mee dat ik ze liever iets minder ruim zie vooraan, maar meer dragend achteraan. waardoor je met tijd ook een mooi ruim voorbeen zal krijgen. Doordat het paard op de 8erbenen zal dragen, komt de voorhand 'vrij' waardoor hij zal kunnen gaan strekken.

op foto 8 zie je wat de bedoeling is, wat ik wil. Eerst vanuit de achterhand, daarna naar voren. Ik snap ook dat dit geen goede foto is, maar heb er gewoon zoveel mogelijk geplaatst.

Citaat:
Op foto 12, werk je naar de verzameling toe. Waarom hou je hem vooraan zo vast, dat hij 8er niet meer bij 'kan'?? Hier zou ik meer op m'n zit gaan 'verzamelen' en verzameling is niet 'traag' he. Denk eerst vooruit, en dan aan verzameling. Want een verzameling heb je maar wanneer je een goede drang hebt.

hier ben ik het helemaal niet mee eens. Er hangt een boog in mn teugel, hij kruipt dan zelfs het liefste iets naar boven. Ik verzamel op mn zit! Verzamelen is niet traag nee, dat snap ik ook! maar zie het achterbeen dat treed er genoeg onder. Hij hangt er niet ergens achter een eigen leven te leiden..

Citaat:
Op foto 19, zit je in galop. Hier valt het paard voll op de binnenschouder. Zelf zit je ook redelijk 'scheef' Mss is het aan te raden om je paard eens in cobtrastelling te galloperen. Zal je zien hoe 'vast' die zit.

vol op de buitenschouder? die snap ik niet helemaal? als ik met contrastelling rij, en dat doe ik elke dag wel zit hij helemaal niet vast. Dat is fijn om hem recht te maken. Contrastelling doe ik dus ook niet met alleen het hoofd naar buiten Tong uitsteken ik zoreg ervoor dat ik de schouder begrens end at hij dus niet alleen met zn hoofd als een mongool naar buitenloopt. Ik had weinig galopfoto´s en deze heb ik dus maar geplaatst. In mn profiel heb ik wel een fijnere foto denk ik.

met de rest ben ik het eens. en vooral de Travers moet inderdaad een stuk beter worden, en das nog niet zo makkelijk!

CalvinM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 09:39

Heej Concurrent!! ik moet ook in de M1 d/e op de gelderse!

begin nu al bang te worden voor je Knipoog heb je vorig jaar in de l2 ook op de gelderse gereden of heb ik het nu mis?

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 10:55

Veel succes op de kampioenschappen!

Het enige dat ik kan aanmerken zijn je hakken en je benen. Benen iets minder ver naar achteren brengen en je hakken uidrukken en tenen naar binnnen, dan ziet het er mooier uit Lachen

Succes!

Tinka15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:30

ziet er super uit!!!
leuke combie jullie tweetjes

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 11:40

Over t commentaar op de rijstijl Knipoog Ik heb Sophie in het echt zien rijden en vond haar een van de weinigen die goed reed, ze blijft mooi op haar kont zitten en RIJDT. Ik heb haar dr pony niet van voren zien tegen houden. Zelfs mn moeder vond dat ze t netjes deed, en die is nogal kritisch Knipoog

Rudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:19

Citaat:
vol op de buitenschouder? die snap ik niet helemaal?

Ik zij ook op de binnenschouder. Om nog even op die contrastelling terug te komen, natuurlijk moet je die schouder meenemen anders heeft het geen zin dat je zoiets doet. Om op het los zitten terug te komen. Je ezegt dat je het dagelijks doet, waarom kantelt hij dan in z'n hoofd tijdens die travers?? Waarom is hij zo 'stijf'?? Ik begrijp voll als je het nog mar net leert, dat hij stijfjes is en niet zo makkelijk gaat. Maar waarom doe je dan verder?? Ga dan beter even een stapje terug, maak hem los. En probeer daarna nog eens. Maar daar blijven 'brielen' heeft geen zin, je gaat er ook niet mee vooruit. Zo ga je door wanneer hij het 'verkeerd' doet. Da's ook niet de bedoeling. Ga effe een stap terug, werk eraan en probeer dan opnieuw. In dezelfde les, kan je daar al aan werken. Je hoeft daarom geen maand te w8en om terug te proberen.

Greetz RUDY

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:33

Hoi

ik vind het er zeker heel netjes uitzien hoor!!!

Kleine tip: Houd je handen niet zo bij die schouderbinnenwaarts, hou je handen iets dichter bij elkaar en houd je buitenteugel gewoon aan... want met je buitenteugel moet je het hele werkje in orde houden he! Dus ik zou gewoon proberen, buitenteugel iets aanhouden en je binnenbeen erbij Haha! Hopelijk heb je er iets aan

XXX

ik weet dat veel mensen er tegen zijn , maar net evenveel voor, ik heb geleerd in de dressuur om zo te rijden met mn handen, en dat doen ook hogere ruiters, dus commentaar hoeft niet, want iedereen doet het anders en ik vind dat dit de beste manier is om geen teun te zoeken op je teugels en er geen druk op te zetten wanneer het niet nodig is.
Afbeelding

je moet een diagonaal kunnen trekken die begint bij je schouders en eindigt aan het bit

AniqueN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:43

Het sophie, mooie foto's! Ik vind het er in het echt beter uit zien, dan ziet hij er soepeler uit. Maar het ziet er altijd goed uit.
Jullie gaan vast winnen Haha! (ik ga ook een keer foto's maken van jullie!)

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 16:16

Rudy schreef:
Je ezegt dat je het dagelijks doet, waarom kantelt hij dan in z'n hoofd tijdens die travers?? Waarom is hij zo 'stijf'??

hij kantelt omdat ik teveel aan mn buitenteugel zit denk ik Knipoog moet ik niet doen Knipoog ik ga er aan werken.. ik zet hem altijdi n vanuit een volte, ik doe ook vaak travers op een volte en dan gaat het meestal veel beter.