ditchie schreef:Je hebt ook wel bitten met rolletjes eraan hier kunnen ze lekker mee spelen en kunnen ze slecht het bit vast houden.
dan leg je het probleem bij het paard terwijl het een ruiterfout is...niet eerlijk dus!!
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

runningkawa schreef:Een zachter bit is zeker een goede
Veel paarden lopen uit pijn weg en krijgen voor straf een scherper bit in, omdat de ruiter denkt dat hij juist hard in de mond is.
En dat doet dan zoveel pijn, dat ze er niet meer tegein durven gaan en de ruiter denken dat hij zijn paard nu lekker onder controle heeft.![]()
met een leren bit heb ik trouwens geen ervaring.
Dit omdat ik ook altijd wedstrijden heb gereden en je dan naar zachte bitten die ook toegestaan zijn gaat kijken.
.Wij gebruiken met het beleren van dravers eigenlijk altijd leren bitten.Soms word er ook rubber gebruikt maar dat vind ik zelf eigenlijk een beetje te stug aanvoelen. Onze paarden blijven we gewoon rijden met een leren bit totdat er noodzaak is tot een scherper bit.Pas dan gaan we de bitten gebruiken waar jullie mee beginnen denk ik?Eigenlijk beginnen wij dus nog een stap zachter.
.Ik kon laatst die van mij niet houden(reed haar ondertussen op een gebroken bitje).Ik woest(ze ging echt in de pees en in galop met me de baan over).Volgende dag een driedelig bit erin gehangen,ging ze nog harder
.Dan ga je nadenken....nu hangt er dus weer een leren bitje in en ze draaft weer heel netjes
runningkawa schreef:Een zachter bit is zeker een goede
Veel paarden lopen uit pijn weg en krijgen voor straf een scherper bit in, omdat de ruiter denkt dat hij juist hard in de mond is.
En dat doet dan zoveel pijn, dat ze er niet meer tegen in durven gaan en de ruiter denken dat hij zijn paard nu lekker onder controle heeft.![]()
met een leren bit heb ik trouwens geen ervaring.
Dit omdat ik ook altijd wedstrijden heb gereden en je dan naar zachte bitten die ook toegestaan zijn gaat kijken.
(al was dat niet de voorbeeld foto, zeg het toch maar ff
)