Ricky!! m'n stoere fjord *D [Jasper]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:40

Leuk fjordje!!! Zijn manen zijn indd wel eens aan een knipbeurt toe Haha!

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:00

Hey me lieve Fjorden mans..

Hij heeft het zo te zien lekker naar zijn zin.

Milou : Jasper Jasper Haha! (Jasper blijven noemen Knipoog )

Maarja hij is leuk en leuke foto`s hoor.. we komen echt een keer kijken bij hem

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 11:11

Kimmie_girl schreef:
Hey me lieve Fjorden mans..

Hij heeft het zo te zien lekker naar zijn zin.

Milou : Jasper Jasper Haha! (Jasper blijven noemen Knipoog )

Maarja hij is leuk en leuke foto`s hoor.. we komen echt een keer kijken bij hem

Haha thnx Ik hoop dat ie t naar zn zin heeft Lachen
Want ik ben ook super blij met m..!! Pling
Owja in mijn onderschrift staan foto's ITP ook nieuwe Knipoog
Vingers aflikken

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:32

zo dat ziet er leuk uit hoor, heel veel plezier met hem. en dat van achter de teugel, zo loopt hij nu eenmaal, hij heeft ook een erg kort nekkie en als hij die erop zet, dan lijkt het misschien erger dan het is. Veel fun met hem.

blackheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:10

Leuk fjordje hoor!
En leuke rijfoto's
jullie zijn een leuke combi Haha!

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:17

ik vind die fjord heel leuk!
Het vosje loopt wel nogal op de voorhand Lachen
veel succes ermee

teqil_mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 19:49

leuke foto's hoor ziet er nettjes uit alleen probeer je hakken iets meer uit te drukken verder ziet het er echt heel nettjes uit hoor ga zo door OK dan!

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:13

jasper.. hihih hij is echt eigenwijs. heb zelf ook een keertje op hem gereden. is wel lekker voorwaarts hij loopt alleen wel achter de teugel. en je kan wel meer lengte in de hals rijden. alleen heeft jasper zichzelf al een houding aangeleerd Haha! maar hij is echt leuk

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 22:55

Mooi fjordje! ik vind het mooi dat zn manen zo lang zijn en nog mooi recht op staan! dat wilde ik bij mijn fjordje ook altijd!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:56

Esmeralda schreef:
zo dat ziet er leuk uit hoor, heel veel plezier met hem. en dat van achter de teugel, zo loopt hij nu eenmaal, hij heeft ook een erg kort nekkie en als hij die erop zet, dan lijkt het misschien erger dan het is. Veel fun met hem.

Hij loopt dus echt wel ZWAAR achter de teugel, we kennen het paardje allemaal van dichtbij, en hij deed niet anders... Zodra je de teugels oppakte kroop hij er direct achter, en hier op de foto's zie je dat ook duidelijk.

Even op de reactie van iemand die zei dat je een korte nek geen lengte kunt rijden. Het is maar net hoe je hem rijd. Mijn paard heeft ook een erg dikke compacte nek, maar die zijn we ook aan het leren zijn neusje naar voren te steken. Als jij gewicht gaat heffen kun je ook niet meteen honderd kilo tillen, dat bouw je langzaam op, tot je het wel kunt. Net zoals bij paarden, trainen en rijden.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 00:56

Tulandro schreef:
Geloof mij nou maar, dat beestje loopt wel achter de teugel. Dat is zijn makkelijke standje. En je kan ook een korte hals wel met iets lengte rijden hoor!

HIER op de fotos loopt ie NIET achter de teugel.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:26

Ga nou niet een discussie houden over dat achter de teugel Scheve mond zo word het hele topic weer verziekt.

Nogmaals ik vind het een leuk fjordje Lachen veel succes met hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:11

Natasha schreef:
HIER op de fotos loopt ie NIET achter de teugel.

Dan heb jij denk ik niet in de gaten wat achter de teugel lopen is. Op de eerste foto kunnen wij je zo al een voorbeeldje voorleggen.
Ik snap best dat je je handeltje wilt beschermen, mij wij hebben het beestje iets langer meegemaakt dan jij. Dus we kunnen nu echt beoordelen of hij achter de teugel loopt, we hebben het immers zelf continu gezien, hij heeft er aardig een houtje van, en sommige foto's bevestigen uit zichzelf ons woord !

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 15:51

ShannaY schreef:
Dan heb jij denk ik niet in de gaten wat achter de teugel lopen is. Op de eerste foto kunnen wij je zo al een voorbeeldje voorleggen.
Ik snap best dat je je handeltje wilt beschermen, mij wij hebben het beestje iets langer meegemaakt dan jij. Dus we kunnen nu echt beoordelen of hij achter de teugel loopt, we hebben het immers zelf continu gezien, hij heeft er aardig een houtje van, en sommige foto's bevestigen uit zichzelf ons woord !

Jullie mogen zeggen wat jullie willen.. En vinden wat jullie willen..
Ik vind ok de fotyo's ook niet echt te zien..(alleen de wijk foto's omdat er stelling in zit,,,,
En de eerste foto's kan je t bijna niet zien...
Maar weet dat t af en toe wel is.. Maar is al een stuk minder..
En daarbij dat jullie hem langer meegemaakt hebben..
Een pony kan veranden... Knipoog

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:25

Ziet er leuk uit hoor Haha!
En vecht die discussie even uit via pb
En verziek niet een andersman topic a.u.b ! , dank u ! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:55

louskeh schreef:
Jullie mogen zeggen wat jullie willen.. En vinden wat jullie willen..
Ik vind ok de fotyo's ook niet echt te zien..(alleen de wijk foto's omdat er stelling in zit,,,,
En de eerste foto's kan je t bijna niet zien...
Maar weet dat t af en toe wel is.. Maar is al een stuk minder..
En daarbij dat jullie hem langer meegemaakt hebben..
Een pony kan veranden... Knipoog

Ow echt Schijnheilig
En hoe heb jij dat eruit gereden, hoe doet je zoiets Haha!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 17:10

Leuke foto's, mooi fjordje...en tjah, of hij nu achter de teugel loopt of niet. Fjorden zijn er over het algemeen met hun korte nekkie erg makkelijk in en het wordt ook snel als wel goed aangezien. Gewoon kwestie van oefenen en elkaar goed gaan aanvoelen en dan komt het wel dat die bovenste nekspier meer aangezet wordt en de lichte constante druk (contact) op de teugels blijft (en als het goed is leer je dan zelf ook wel kennen wanneer hij goed of dr achter loopt)......je hoeft m toch ook niet meteen top de la top te hebben lopen??? Vind dit er al super uit zien!

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 17:46

ShannaY schreef:
Ow echt Schijnheilig
En hoe heb jij dat eruit gereden, hoe doet je zoiets Haha!

je weet vast wel waar die allemaal al geweest is VOOR mij...
Bedankt voor je 'Leuke' reacties trouwens.. *LOL* ben er heeel blij mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 20:40

louskeh schreef:
je weet vast wel waar die allemaal al geweest is VOOR mij...
Bedankt voor je 'Leuke' reacties trouwens.. *LOL* ben er heeel blij mee...

Ik snap dat je er blij mee bent, ik waarschuw je immers. Je blijft zelf volhouden dat hij niet achter de teugel loopt, maar de foto's bevestigd het zelf. En een paard dat zo snel achter de teugel kruipt verleer niet zo snel om dat af te leren. En ik spreek uit ervaring.

Maar goed, have fun verder, zoals je zelf al zei heb je het binnen 2 weekjes er al helemaal uitgereden. Daarom vraag ik je, hoe doe je dat, misschien kan ik nog wat van je leren

Skreiandor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:16

Probeer wel tijdens het wijken het hoofd van je pony recht te houden en zelf de kant op te kijken waar je heen moet Knipoog

Verder ziet het er netjes uit, leuke Fjord! *LOL*

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:29

heel leuke fjord *LOL*

nou je zegt dat commentaar welkom is Schijnheilig dan doe ik dat maar

bij het springen mag je denk ik nog iets meer hand geven ( is niet helemaal duidelijk) maar je tenen moeten wel meer naar binnen en je benen aan het lichaam van het paard Bloos (hoor mij bezig Bloos! )

ik heb ook de indruk dat hij acter de teugel liep Scheve mond maak je nu niet kwaad, maar in het 1ste bericht zeg je zelf dat je commentaar okee vind, en dan geeft men commentaar en dan blijf je maar beweren dat het niet zo is Bloos! .

o ja, en je handen bij elkaar houden Bloos

mensen die tips geven geven die alleen om te helpen Niet dat ik het beter kan, maar ik denk dat je zelf wel weet dat het makkelijker is om fouten te zien, dan om ze zelf niet te maken.

xxxjoske

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 21:33

Ziet er leuk uit hoor! Lachen

Dat z'n manen nog niet hangen zeg Bloos! Knipoog

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 00:19

ShannaY schreef:

Ik heb het niet in de gaten, wat achter de teugel lopen is.
Dat komt waarschijnlijk omdat jij met je 19 jaren meer ervaring hebt als ik!

Het gaat er niet over of de Fjord in t verleden achter de teugel liep, hier, op de fotos, doet ie dat niet.
Ik heb aan een kenner ( want ik ben dat niet Knipoog )zojuist even de fotos laten zien, en hij loopt gewoon netjes hier, met de hals die hij heeft.

Mijn vraag aan jullie , Jasperkenners, is wel: heeft ie soms met een Pessoa/ of stang gelopen?

Nog even MIJN defenitie van achter de teugel lopen voor alle duidelijkheid, want misschien denken we anders over t begrip ShannaY.

Als je een loodlijn trekt van de neus naar de grond, is het ok, loopt ie iets VOOR de loodlijn is het voor de echte kenners nog beter, zoals in foto 2 van Jasper hier, loopt ie ACHTER de loodlijn is het niet goed.
Dit voorbeeld zie je t beste in de 2e rijfoto in je eigen profiel, ShannaY.
Knipoog
Laatst bijgewerkt door StalDoorstap op 19-01-05 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 01:06

Skreiandor schreef:
Probeer wel tijdens het wijken het hoofd van je pony recht te houden en zelf de kant op te kijken waar je heen moet Knipoog

Verder ziet het er netjes uit, leuke Fjord! *LOL*

Dankje..!!:)
Ja ik weet t ik kijk echt heel erg naar de pony...
ik ga t proberen .. Bedankt !! Lachen

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 01:19

ShannaY schreef:
Ik snap dat je er blij mee bent, ik waarschuw je immers. Je blijft zelf volhouden dat hij niet achter de teugel loopt, maar de foto's bevestigd het zelf. En een paard dat zo snel achter de teugel kruipt verleer niet zo snel om dat af te leren. En ik spreek uit ervaring.

Maar goed, have fun verder, zoals je zelf al zei heb je het binnen 2 weekjes er al helemaal uitgereden. Daarom vraag ik je, hoe doe je dat, misschien kan ik nog wat van je leren

Ja die tip kun je wel gebruiken zie ik....