Lady (Oldenburger) @ Dressuurwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 19:55

Samsam schreef:
Ik ben ze bot omdat een dier niet voor zijn plezier met zijn been trekt hij doet dat omdat hij pijn heeft, ik zie niet in waarom je daarmee zou moeten gaan rijden.

Heb jij dit paard dan al in het echt gezien? Zover ik weet heb ik dit paard nog nooit zien trekken met haar been, en als ze pijn heeft, dan zou ze nooit springend uit de stal komen en vrolijk met de jonge paarden rondrennen in de weide.

En trouwens, het grofste vind ik hier dat je ondanks de titel (Lady) toch nog deze merrie een hij noemt? Ik vind het niet gepast om zulke uitspraken te doen terwijl jij dit paard nog nooit in het echt hebt gezien.

@ Andere: Bedankt voor al de positieve commentaar.

andorrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:57

Wat een prachtig paardje.

En wat die botte opmerking betreft: gewoon negeren. Ik neem aan dat je alleen doet wat goed voor je paardje is, en dit in samenspraak met de dierenarts & eigenaar.

Groetjes Nicole

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 20:14

ZaimFahd schreef:

@ Sylleke: Neen, Lady heeft haar regelmatige en onregelmatige dagen waar ze dus regelmatiger loopt of juist andersom. LRV is voor Zaim binnen een klein jaar Lachen

Ah tof Lachen.
Mssn zien we elkaar dan eens.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:39

ZaimFahd schreef:
Heb jij dit paard dan al in het echt gezien? Zover ik weet heb ik dit paard nog nooit zien trekken met haar been, en als ze pijn heeft, dan zou ze nooit springend uit de stal komen en vrolijk met de jonge paarden rondrennen in de weide.

En trouwens, het grofste vind ik hier dat je ondanks de titel (Lady) toch nog deze merrie een hij noemt? Ik vind het niet gepast om zulke uitspraken te doen terwijl jij dit paard nog nooit in het echt hebt gezien.

@ Andere: Bedankt voor al de positieve commentaar.

Je zegt zelf dat ZE onregelmatig is, dan hoef ik dat dier toch niet te zien!! En dan heeft ZE pijn, anders zou ZE wel regelmatig lopen.

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 21:52

Sylleke schreef:
Ah tof Lachen.
Mssn zien we elkaar dan eens.

Hopelijk eens, hé Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:01

Hm neem aan de ze niet voor niets bijrijder is en niet zomaar op een slecht paard zou gaan rijden. Tenminste, dat neem ik dan aan van elke ruiter/amazone zeker hier op bokt Haha!

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 22:02

Miss_Blimm schreef:
Hm neem aan de ze niet voor niets bijrijder is en niet zomaar op een slecht paard zou gaan rijden. Tenminste, dat neem ik dan aan van elke ruiter/amazone zeker hier op bokt Haha!

Dat is ook zo. En niks gebeurt zonder overleg met dierenarts en eigenaresse.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:31

Ik heb zelf een HKO paardje staan, maar een onregelmatig paard ga ik niet (serieus) op rijden....

Ik geloof best wel dat door een goede manier van rijden je een paard kan verbeteren (ala Antoinde de Bodt) maar het gaat tegen mijn principe in om op een kreupel paard te gaan zitten en te proberen om hem regelmatig te laten lopen...

wat de dierenarts zegt geef ik niets om, ik moest mijn paard(niet het HKO paard ff voor de duidelijkheid) ook maar er doorheen rijden, nu blijkt hij dus wel degelijk flink pijn te hebben gehad...dus ook een DA zit er weleens langs.

Toen desje spat had, is ze haar voorbenen gaan overbelasten met als gevolg HKO fase 4, weer 6 mnd in de wei gezet, met dichte ijzers voor en toen ze regelmatig liep in de wei ben ik er pas weer op gaan zitten
daarna nog M1 dres + L spr gereden, dus over het rijden met een HKO paard hoor je mij niets negatiefs zeggen, maar rijden met een onregelmatig paard, nee dat vind ik niets. Als je haar dan al regelmatig krijgt tijdens het rijden, hoe weet je dan of ze geen pijn heeft, of dat ze door de pijn heenloopt....

en ik denk dat SamSam dat ook bedoeld, een paard loopt niet 'zomaar' onregelmatig, dat heeft een reden en als je je best moet doen om het paard daar doorheen te rijden, dan zit er imo iets fout

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:56

er zit waarheid in in wat Renske20 zegt, MAAR (jaja..) onregelmatig lopen betekent niet dat een paard dat altijd doet. er kunnen ook periodes zitten waarin zo'n beestej onregelmatig loopt, en in die tussenstukken kun je best op een HKO paard rijden. ons paard had het aan beide voorbenen in de 1 na ergste fase, maar is daarmee toch nog M dressuur geworden. Als zo'n beestje kreupel is, dan kun je niet rijden, maar tussen door zitten er ook periodes waarin zo'n beestje het prima doet, en misschien 1 of 2 X 1 pasje minder loopt. maar in deze periodes kun je zo'n beestje door middel van dat rijsteem wel sterker maken, en ook dingen verbeteren. Stel ze loopt echt steeds onregelmatig, dan zou ik er ook niet opgaan, maar ik neem aan dat je niet op een paard gaat rijden dat om de 10 passen onregelmatig loopt.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:00

dat bedoelde ik idd, kijk af en toe een onregelmatig pasje is natuurlijk heel wat anders dan echt een onregelmatig paard( Quentin was echt onregelmatig en moest gewoon doorrijden van de DA, was overigens niets van HKO ofzo hoor wat hij had)

desje was echt onregelmatig met HKO fase 4, heb toen dus helemaal niets met haar gedaan tot ze weer regelmatig liep, en moest daarna wel opletten dat ik haar goed liet lopen, anders struikelde ze vrij veel(ook een vorm van onregelmatigheid/belasting niet aankunnen)

ben dus benieuwd in welke zin dit paard onregelmatig loopt, verder kunnen HKO paarden vaak nog heel goed functioneren dus daar hoor je me echt niets negatiefs over zeggen!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:34

Lachen dan zitten we op 1 lijn Renske! zo denk ik er ook over!

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 06:36

lowara schreef:
:) dan zitten we op 1 lijn Renske! zo denk ik er ook over!

En ik ook. Het zit trouwens zo dat Lady haar regelmatige dagen en onregelmatige periodes kent. Als Lady onregelmatig loopt bij de paarden in de weide die dag, dan ga ik er heus niet opzitten.

Ik kruip er dus ook enkel op wanneer ik zie dat ze ietwat regelmatig loopt. (Natuurlijk lopen ze nooit echt regelmatig meer, je gaat er ook meer opletten of ze nu onregelmatig loopt of niet en soms zie je dan wel eens spoken.)

Bedankt.

annelotte90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 07:17

dat is toch het belangrijkste?dat je er zelf tevreden over bent?ik heb zelf ook niet altijd een goede houding...maar t is een mooi paardje hoor!!!

Corine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 07:37

Renske20 schreef:
Ik heb zelf een HKO paardje staan, maar een onregelmatig paard ga ik niet (serieus) op rijden....

Ik geloof best wel dat door een goede manier van rijden je een paard kan verbeteren (ala Antoinde de Bodt) maar het gaat tegen mijn principe in om op een kreupel paard te gaan zitten en te proberen om hem regelmatig te laten lopen...

Hoe moet je ANDERS een HKO paard goed krijgen?
Toen mijn paard naar AdB gegaan is, liep hij echt, straal en straal kreupel. Binnen een half uur had Antoine hem weer helemaal goed.

Alleen, dit moet groeien, dus de volgende dag begint hij toch weer onregelmatig. Logisch, want de rug en het lijf, kunnen niet na 1 dag goed rijden helemaal lekker los zijn.

Mijn HKO paard start nu elke dag gewoon zuiver, en echt, ik ben ZOOOO blij dat AdB WEL! op mijn kreupele HKO paard is gaan rijden! OK dan!

Dus als zij rijdt a la AdB, kan ze dus het beste WEL rijden!

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:13

Wij hebben ook een paard gehad met HKO, en ik vind het een heel sterk verhaal dat je een paard daar doorheen kan rijden. Een paard wat onregelmatig loopt heeft pijn, en dat kun je door rijden niet zomaar wegnemen.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:09

Corine schreef:
Toen mijn paard naar AdB gegaan is, liep hij echt, straal en straal kreupel. Binnen een half uur had Antoine hem weer helemaal goed.

Alleen, dit moet groeien, dus de volgende dag begint hij toch weer onregelmatig. Logisch, want de rug en het lijf, kunnen niet na 1 dag goed rijden helemaal lekker los zijn.

Mijn HKO paard start nu elke dag gewoon zuiver, en echt, ik ben ZOOOO blij dat AdB WEL! op mijn kreupele HKO paard is gaan rijden! OK dan!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 11:13

Viennanova schreef:
Wij hebben ook een paard gehad met HKO, en ik vind het een heel sterk verhaal dat je een paard daar doorheen kan rijden. Een paard wat onregelmatig loopt heeft pijn, en dat kun je door rijden niet zomaar wegnemen.

Het heeft niets te maken met doorrijden, maar met rechtrichten van de paarden. 9 van de 10 gevallen zijn paarden katsscheef die niet rechtgericht zijn, paard legt teveel gewicht op 1 kant en als daar niet aan gewerkt word, rijtechnisch dan krijgt paard op gegeven moment rugproblemen waardoor paard onregelmatig tot zeer kreupel kan gaan lopen. Zie het als dat je op 1 schouder 50 kg draagt en andere 150 kg, en daar doe je niets aan, op gegeven moment krijg je gegarandeerd rugproblemen, dat uit kan gaan stralen naar benen of wat dan ook. DA kijken dan naar gevolgprobleem en vaak niet naar de oorzaak. Ze zeggen wat je aan HKO medisch kan doen. Maar niet hoe je rijtechnisch in orde kunt krijgen. Dat doe o.a. Antoine de Bodt.
Hij kan een zeer kreupel paard door middel van dubbele longe en aanwijzingen paard in korte tijd recht hebben en dus pijnvrij. Dus het kan wel. OK dan!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:18

Corine schreef:

mijn HKO paardje is M1 dressuur en L springen geworden, met spat en HKO fase 4, maar toen ze ECHT kreupel liep, heeft ze met speciaal beslag in de wei gestaan

wil je dna perse rijden, begin dan met pijnstillers

ik geloof zeker in AdB wil er met mn andere paard zeker een keer naartoe gaan, maar een echt kreupel paard daar ga ik niet opzitten, en zet er ook niet een ander op.

des die was na een paar maanden weidegang weer redelijk zuiver, af en toe eenmisstapje of een keer struikelen, toen ben ik weer begonnen met rijden, goede instructeur erbij en niets dan rechtrichten, op eigen benen lopen en die achterhand eronder, ze was ivm de spat op de voorhand gaan lopen en daardoor dus HKO fase 4 gekregen, dit gebeurde tijdens de weide-rust die ze had ivm de spat Scheve mond
en toen merkte ik idd dat ze steeds beter ging lopen en helemaal zuiver werd, maar een ECHT kreupel paard, daar zet je niemand op....hoe weet je nou 100% zeker dat t paard niet door de pijn heenloopt ipv dat hij verbeterd door een andere manier van rijden en geen pijn meer heeft?

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:23

Laat ik het zo zeggen. Als het een echt katskreupel paard is en komt bij Antoine terecht. Dan bekijkt hij eerst hoe paard "loopt"struikelt of stompelt en kijkt hoe beenstand en lichaamstand van paard is. Als deze echt katskreupel is zet hij hem eerst zonder ruiter aan dubbele longe om paard recht te richten op probeert daardoor ontspannen te krijgen. Ik denk dat Corine dat ook bedoeld. Alleen staat beetje moeilijk. Antoine wil namelijk niet dat paard ingespoten is met pijnstillers of pijnstiller krijgt, hij wil de reactie van paard zo natuurlijk mogelijk houden en na half uur kun je al heel duidelijk het verschil dan zien. Maar als het echt iets anders is, zal Antoine dat ook zeggen. Maar dat word niet helemaal duidelijk omschreven.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:35

oke in dat geval vind ik het al een stuk beter klinken Lachen

ik snap idd goed waarom hij geen pijnstillers wil gebruiken, ik mocht destiny met de spat met pijnstillers door blijven rijden, heb gekozen voor geen pijnstillers en weidegang tot ze goed liep.
dat heeft een jaar geduurd, achteraf twijfel ik weleens aan mn keuze want door de pijn achter ivm de spat is ze voor gaan overbelasten wat dus HKO opleverde, misschien was dat niet gebeurd als ze pijnstillers had gehad tijdens de weidegang, maarja dat is achteraf gepraat...

ben nogsteeds benieuwd naar AdB, als Q meer aankan qua werk in de bak ga ik zeker met hem zijn kant op(Q is degene met scheef bekken waardoor alles in de achterhand scheef is gaan staan, desje is degene met spat&hko, om verwarring te voorkomen Knipoog )

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 13:41

Renske20 schreef:
oke in dat geval vind ik het al een stuk beter klinken Lachen

ik snap idd goed waarom hij geen pijnstillers wil gebruiken, ik mocht destiny met de spat met pijnstillers door blijven rijden, heb gekozen voor geen pijnstillers en weidegang tot ze goed liep.
dat heeft een jaar geduurd, achteraf twijfel ik weleens aan mn keuze want door de pijn achter ivm de spat is ze voor gaan overbelasten wat dus HKO opleverde, misschien was dat niet gebeurd als ze pijnstillers had gehad tijdens de weidegang, maarja dat is achteraf gepraat...

ben nogsteeds benieuwd naar AdB, als Q meer aankan qua werk in de bak ga ik zeker met hem zijn kant op(Q is degene met scheef bekken waardoor alles in de achterhand scheef is gaan staan, desje is degene met spat&hko, om verwarring te voorkomen Knipoog )

Ja ik weet wel welke paardjes van je welke "gebreken"hebben Knipoog
Misschien stond beetje verwarrend erin maar ik hoop dat er meer duidelijkheid is gekomen. AdBt gaat niet zomaar als gek aan paard beginnen, dat doen ook geen fysio of DA die bekijken ook eerst het paard. Succes ermee Renske en ik hoop dat de andere mensen ook genoeg info verkregen hebben Bloos