tong uit de mond...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 17:19

wkoekoek schreef:
Het hoeft niet altijd protest te zijn Verward Mijn vorige paard deed het ook, voor de lol. Binnen vijf minuten had ze haar tong over he bit, maar legde hem ook zo weer terug.
Mocht je een bit met vast tonglepel willen proberen, ik heb er nog wel een liggen, en mn ouders wonen vlakbij Groningen Knipoog

Dat is aardig aangeboden Ik wacht het nog even af, en zoals kwitnie al zei, deed ze haar tong zelf over de tonglepel heen...

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 17:21

trisca schreef:
Ze heeft het inderdaad wel eerder gedaan. Zorg dat ze echt nageeflijk is en wees erg vriendelijk in je hand. Zorg verder voor een aansnoerneusriem en een sperriem. Bouw de training rustig op. Als je te snel gaat, krijgt ze spanning en doet ze het. Bij stang en trens heeft ze het nog nooit gedaan.
Succes OK dan!

Als het niet wil, kan je mij ook een bp sturen, misschien kunnen we dan een oplossing vinden. Knipoog

Bedankt, dat zal ik doen OK dan!

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 17:28

Nou, aan jullie reacties te horen lijkt mij het waarschijnlijkst dat het rijtechnisch is. Ten eerste ben ik nog niet zo''n goede ruiter, ten tweede weet Okie wel vaker leuke trucjes te verzinnen en ten derde zijn we nog geen " eenheid" zoals ze dat noemen. Ik probeer onder het rijden vaak van de teugels af te blijven en met benen en zit te rijden, maar als ik dat toch weer te ruw wordt, (merkte ik vanmiddag) dan gaat ze protesteren door met haar hoofd te gaan schudden. Daarbij doet ze dan dr tong omhoog en voila! Knipoog Gelukkig merk ik het meteen wanneer ze het doet, en kan ik dr tong gauw weer goed doen.

Ik laat het jullie wel weten hoe het gaat over een paar dagen Lachen

edit: Onder het longeren doet ze het niet.
Met stang en trens rijden lijkt me ook geen optie aangezien ik B/L rij haha Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:28

Nettie schreef:
Nou, aan jullie reacties te horen lijkt mij het waarschijnlijkst dat het rijtechnisch is. Ten eerste ben ik nog niet zo''n goede ruiter, ten tweede weet Okie wel vaker leuke trucjes te verzinnen en ten derde zijn we nog geen " eenheid" zoals ze dat noemen. Ik probeer onder het rijden vaak van de teugels af te blijven en met benen en zit te rijden, maar als ik dat toch weer te ruw wordt, (merkte ik vanmiddag) dan gaat ze protesteren door met haar hoofd te gaan schudden. Daarbij doet ze dan dr tong omhoog en voila! Knipoog Gelukkig merk ik het meteen wanneer ze het doet, en kan ik dr tong gauw weer goed doen.

Ik laat het jullie wel weten hoe het gaat over een paar dagen Lachen

edit: Onder het longeren doet ze het niet.
Met stang en trens rijden lijkt me ook geen optie aangezien ik B/L rij haha Haha!

OK dan! Gefeliciteerd Nettie je hebt het probleem zelf onderkent en dat is de eerste stap naar succses. OK dan! De rest komt vanzelf, heel eenvoudig van de voorant afblijven en werken aan het rijden van achter naar voren. Sucses

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:30

edward gal zei tijdens een clinic dat dit lang niet altijd rijtechnisch is, maar vaak ook spanning. Zijn paard XXL deed het bijvoorbeeld alleen op de waspplaats, omdat hij angst voor water had.

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:33

maartjuh schreef:
edward gal zei tijdens een clinic dat dit lang niet altijd rijtechnisch is, maar vaak ook spanning. Zijn paard XXL deed het bijvoorbeeld alleen op de waspplaats, omdat hij angst voor water had.

Dit paard kennende denk ik niet dat spanning een rol speelt, of het paard moet al een identiteitscrisis hebben doorgemaakt Knipoog

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 13:43

Ja ze heeft nu een gespleten persoonlijkheid Haha!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 16:10

dione schreef:
Dit paard kennende denk ik niet dat spanning een rol speelt, of het paard moet al een identiteitscrisis hebben doorgemaakt Knipoog

Ik zou t niet weten, vertel alleen wat Edward Gal heeft gezegd, dus bel hem maar op en ga je maar beklagen Knipoog

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 17:32

Kafue schreef:
+:)+ Gefeliciteerd Nettie je hebt het probleem zelf onderkent en dat is de eerste stap naar succses. OK dan! De rest komt vanzelf, heel eenvoudig van de voorant afblijven en werken aan het rijden van achter naar voren. Sucses

Nou, om het onderkennen te noemen... Ik wist gewoon niet waardoor het kwam en aan jullie reacties kan ik opmaken dat het vooral komt door ruwheid in de mond.

Vandaag heb ik er extra op gelet en ze deed haar tong geen 1 over over het bit! Lachen Ik zag haar dr wel aan denken Knipoog Maar toen meteen de teugels los en drijven, toen wast weer over.

Pugi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 18:58

maartjuh schreef:
Ik zou t niet weten, vertel alleen wat Edward Gal heeft gezegd, dus bel hem maar op en ga je maar beklagen Knipoog

"k snap niet wat JOUW probleem is Verward
Zeg alleen dat het bij DIT paard naar mijn idee GEEN rol kan spelen, zeg niet dat edward uit z'n nek l*lt....

Nettie: super dat ze het nu niet meer doet OK dan! Een vriendelijke hand en van achter naar voren rijden is het belangrijkste om het probleem op te lossen.