draver leren galoperen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:45

Waarschijnlijk is je paardje wel ge-chipt, zeker als hij op de baan heeft gelopen.
Als je dan meer informatie wil kan je het NDR bellen (moet je wel het chip nummer hebben Knipoog ) zij kunnen je alles vertellen over de wedstrijden die hij heeft gelopen, ouders en de fokker> vaak met adres, erg handig Schijnheilig
Vandaag heb ik dan toch eindelijk de fokker van mijn draver gebeld Haha!

Het galopperen is bij mijn draver helemaal goed gekomen, sterker nog ze doet niets liever dan een galop.
En ze heeft vanaf haar 2de tot en met een stukje van haar 5de op de baan gelopen...
Gewoon rustig beginnen en pas als je de draf goed onder controle hebt, kan je gaan denken aan de galop> niet overhaaste, zeker niet als hij op de baan heeft gelopen, het komt vanzelf Knipoog

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 06:58

Er zit inderdaad een paspoort bij, of er moet een paspoort bij zitten, dat door de NDR is uitgegeven. Je kan hen om een uitdraai vragen, maar die is niet erg gedetailleerd denk ik. Ik zal dit weekend even kijken wat ik kan vinden in de boeken Verward

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 13:40

KindnessM schreef:
dravers zijn over het algemeen vroeger rijp dan gewone paarden, anders zzouden ze ook niet als 2jarige kunnen gaan koersen/trainen...
Zo heb je ook rassen die later rijp zijn, geloof dat de Fries daar een voorbeeld van is, weet ik niet zeker hoor

ijslanders wel op hun 5 e pas worden ze beleerd.

ik ben het er ook meeeens op een lange baan, bospad strand.

maar ik heb wel eens in de bak gedaan, leit ze zelf er in springen gewoon de bak rond, eentje deed het direct al toen ik er voor het eerst op zat, anderen hebben iets meer tijd nodig. maar ze leren het snel genoeg, en op den duur ook goed. minder hard ect. en hard kunnen ze inderdaad, ben weleens met een op de kletter gegaan die schrok van die liefe buurkinderen die in een sloot zaten te spelen en in een boomtak, hard kunnen ze zeker in galop:D

en ja in draf gaan ze ook vaak het zit in het bloed:D OK dan!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:01

Ik heb 'Uit De Oude Doos' op de Unitrot gezien Lachen .Klein paardje was het toen.

De reden waarom ze zo heet: ze komt echt uit een oude doos Knipoog .Het was het laatste veulen van deze fokmerrie en ze heeft veel veulens gehad Knipoog .Op Unitrot is ze maar voor heel weinig verkocht en daarna naar een trainer gegaan,daar bleek ze weinig talent te hebben en is ze verkocht(ik heb dit paard toevallig gevolgd Lachen ) .Nou heb ik al gehoord dat ze een maand na Unitrot al verkocht was eigenlijk,dus dat was zo rond november/december .

Nevele Impulse is ook een oude hengst,dus eigenlijk komt ze uit een oude doos en uit een oude.... Knipoog .Maargoed,ik vind het lieve paarden,gek he,als mijn eigen merrie een Nevele is Knipoog .Wij hebben er 2 gefokt.Ze waren alle twee lief en gaven alles.Wel hadden ze zo hun streekjes Knipoog

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 15:02

Ze heeft trouwens nooit gekoerst Knipoog .Dus dat verhaal van alle prijzen die ze heeft gewonnen zijn niet waar

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 17:32

Maar het lijkt mij zowiezo dat ze gewoon kan galoperen, al kost het wat meer moeite omdat het nog niet bevestigd is.
Ze is nog jong, heeft nog niet gekoerst en dus zal ze net als ieder ander jong paard makkelijk die galop aankunnen leren.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:42

Kindness sprong, toen hij voor t eerst een proefje liep, zo in galop aan.... hij was toen net koerspaard af

mooneyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 20:21

he die naam heb ik welees gehoord, :d nooit gezien.

net zon naam als nicotine of ijzerenhein vond ik erg apart:D

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 19:14

KindnessM;
Maar dat is hetzelfde dat ieder paard kan telgangen en tölten. Het kost alleen meer moeite om het ze te leren, omdat het bij ijslanders etc. erin is gefokt en de paarden hierop verbetert worden.
Zo is het bij een draver natuurlijk ook, hij kan wel galoperen. Het is alleen nooit bevestigd.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 21:49

Klopt helemaal, maar veel mensen staan er van te kijken dat hij dat zo gedaan heeft, het was namelijk ook zo mooi beheerst...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:21

Maar eigenlijk is het natuurlijk gewoon een jong paard. Een paard van 3 snapt de eerste keer ook niet wat je wilt als je de galophulpen geeft.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 14:43

Wat dacht je van het bos in e op een mooi recht stuk eens wat meters makenin galop heb je lekker de ruimte en kan je paard zich gemakkelijk gan voelen in de galop.
Ik heb dan wel geen draven maar mijn paard vind het met inrijden echt zooo moeilijk om te galloperen.
Dus ik heb heel erg veel lekker in het bos geoefend. en dat steeds minder hard laten draven voor je aanspringt dat snappen ze na een tijdje wel. Dan worden ze ook wat sterker in die galop.
Leuk en geen bochten, andere ruiters of hekken dus makkelijk. Je kan op een recht stuk proberen gewoon een paar keer in galop te gaan. Dan gaan ze het ook wel lekker vinden om een stukje te galoperen. Gebruik je stem er goed bij en heel goed belonen als hij in galop gaat.

Succ6

Angie_Uresca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 16:14

ik heb een draver gereden die alleen aangallopeerde als je over een balk sprong, mischien ook een idee om te proberen.