Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Het is inderdaad spijtig dat de manege niet altijd even goed doet naar de paarden toe mabon, het is een manege voor iets he. Dat zal overal wel zijn. rossebol schreef:Ik vind dit echt zonde van zo'n paardje ik ken het paardje persoonlijk niet maar als ik het verhaal van Satine lees denk ik dat hij aardig verpest is. En ik las ook dat hij elke dag had gesprongen zijn ze gek geworden op die manege een paard van 4 elke dag laten springen erg gezond voor zijn gewrichten. Ik vind dit echt om te huilen. Al kan je er zelf niks aan doen want het is jou paard niet maar die van de manege. Heel stom maar als ik er zou rijden zou ik wijgeren dat paard te rijden ik zou het dier niet kunnen dwingen als hij er zelf nog niet aan toe is.
rossebol schreef:dan nog is een hele week springen teveel voor een jong paard
remi schreef:Hier ben ik het mee eens........En dan kan het wel een manegepaard zijn, maar ik ken weinig maneges waar er met een 4-jarige die duidelijk ergens last van heeft zoveel gesprongen wordt. Als hij het ook al doet tijdens het dressuren( bokjes geven en naar de muur slaan) is hij misschien toch niet helemaal geschikt als manegepaard. Wat ik uit het topic begrijp is dat hij niet echt veel meeloopt in de manegelessen dus op deze manier kost hij de manege-eigenaar alleen maar geld. Erg jammer voor je Satine dat je hem niet hebt kunnen kopen toendertijd

rossebol schreef:mijn commentaar was ook op de manege bedoeld en als je de keuze hebt zou ik weigeren het paard te rijden.