Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
dank jullie
Zo iets komt hard aan als je net een half jaar daarvoor je eerste paard [16 jr] hebt moeten laten inslapen.
Jippie schreef::o dank jullie
Ik vind het zo leuk om te laten zien omdat 8 jaar geleden mijn toenmalige instructrice en stalhouder me adviseerde dit paard naar de slager de brengen. Lois zou gek in de kop zijnZo iets komt hard aan als je net een half jaar daarvoor je eerste paard [16 jr] hebt moeten laten inslapen.
Verder was ik een echte recreant. Beetje dressuur, serieus op mijn eigen manier maar zonder wedstrijden. Beetje springen en minimaal 2 keer per week een flinke bosrit!
Door tegen alle adviezen in toch door te gaan met dit paard [en daar was veel lef voor nodig want iedereen om me heen verklaarde me voor gek], veel afzien en hard werken is het toch nog wat geworden met ons. En het mooiste van dit alles is dat ik echt oprecht kan zeggen dat ik nog nooit zo veel plezier heb gehad aan het rijden en de paarden. Dat is de verdienste van mijn huidige isntructrice die mij inzicht heeft gegeven in de belevingwereld van het paard. Hierdoor is er een hele wereld voor me open gegaan en heb ik alleen maar meer liefde en respect voor de paarden gekregen. En ook voor haar en al het werk dat ze doet!
Ik hoop dat mensen hier iets van oppikken. Geef niet te snel op. Als het kan, geef dan eens wat geld uit voor professionele begeleiding. Het is echt een wereld van verschil, en een stukje investering in jezelf en je paard. Ik gun iedereen hetzelfde plezier als dat ik dagelijks heb met mijn paard
mn paarden zijn geen zweep gewend dus die lopen vanzelf als ze een stokje zien. Dan is het voor mij een kwestie van die energie opvangen, en het paard loshouden. Bolke"]
Is alles weer goed met Lois, een tijdje geleden stond was er toch een topic van jou dat ie Kissing Spine had? Of is er intussen een andere diagnose gesteld?
[/quote]
![]()
Gelukkig niet, volgens mij verwar je mij met iemand anders. Lois heeft van de zomer wel een enting gehad waar hij heel ziek van is geworden. Gelukkig is hij daar weer 100% van opgeknapt.
[quote="Bolke schreef:En even nieuwsgierig: waarom zeiden ze destijds dat ie gek was, bokken, steigeren dat soort dingen of iets anders?
. Zulke paarden zijn vaak sensibel en bijzonder intelligent en vragen een intelligente benadering. Die paarden kun je niet knechten dmv bluf en geweld. Daar wisten ze dus geen raad mee en dus kreeg mijn paard het stempel: levendsgevaarlijk.