werken aan een ruimer voorbeen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 13:27

haha, wat een goedbedoelde adviezen hier allemaal... maar ik denk dat jippie het hier wel aardig goed weet. Het ziet er goed uit hoor! Ik zou niet weten wat ik erover moet zeggen!!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 15:01

Ziet er goed uit. OK dan!
Vind het een erg aansprekend paard, en met lekkere gangen.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:19

Ook dit vind ik er weer super uitzien. Echt een schitterend gezicht .

Tango40

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:23

Beste Jippi,

Op de twee uitstrek foto`s lijkt het een beetje of ze op de voorhand valt en dus stekkerig wordt. Hou daar wel rekening mee omdat ze in de normale draf wel een actieve achterhand heeft.
Dat wilde ik even zeggen misschien een tip.

Groeten

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 16:31

Voor zover ik weet heeft Jippie goed les en kan ze zelf ook op een aardig niveau meekomen. Tijdens haar lessen zullen rijtechnische dingen vast aan de orde komen.
Ik denk dat ze trots is (en terecht) op hoe ze haar paard aan het lopen heeft en dat graag wil delen.

Maar goed, ik zal niet voor haar praten want dat kan ze zelf goed genoeg.

Jippie, ik vind het er netjes uitzien en denk dat je nog een flink eind met hem kunt komen. Hij lijkt het allemaal goed op te pakken.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:34

Ik vind vooral de eerste foto er erg goed uitzien, je paard draagt daar mooi en maakt ook zn pas mooi af. Vooral op de onderste foto heb ik de indruk dat het paard niet helemaal in een zuivere 2 takt loopt. Het voorbeen is aan de grond, maar het achterbeen van die diagonaal is van de grond. Oppassen dat je paard niet 'gebroken' gaat draven. De eerste foto ziet er veel belovend uit en je hebt in elk geval bij mij de indruk gewekt dat je donders goed weet waar je mee bezig bent. Hulde!

Suzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 19:26

Nou nou, weet waar je aan begint als je wat rijtechnische foto's op bokt zet. Knipoog

Ik vind de kreet, zet hem even wat meer op het achterbeen, altijd zo'n dooddoener. Alsof je een knopje in kan drukken en jawel, paard in een keer op de achterhand. Was het maar zo simpel

Zo te zien ben je goed aan het trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:51

Bloos dank jullie

Ik vind het zo leuk om te laten zien omdat 8 jaar geleden mijn toenmalige instructrice en stalhouder me adviseerde dit paard naar de slager de brengen. Lois zou gek in de kop zijn Zo iets komt hard aan als je net een half jaar daarvoor je eerste paard [16 jr] hebt moeten laten inslapen.
Verder was ik een echte recreant. Beetje dressuur, serieus op mijn eigen manier maar zonder wedstrijden. Beetje springen en minimaal 2 keer per week een flinke bosrit!

Door tegen alle adviezen in toch door te gaan met dit paard [en daar was veel lef voor nodig want iedereen om me heen verklaarde me voor gek], veel afzien en hard werken is het toch nog wat geworden met ons. En het mooiste van dit alles is dat ik echt oprecht kan zeggen dat ik nog nooit zo veel plezier heb gehad aan het rijden en de paarden. Dat is de verdienste van mijn huidige isntructrice die mij inzicht heeft gegeven in de belevingwereld van het paard. Hierdoor is er een hele wereld voor me open gegaan en heb ik alleen maar meer liefde en respect voor de paarden gekregen. En ook voor haar en al het werk dat ze doet!

Ik hoop dat mensen hier iets van oppikken. Geef niet te snel op. Als het kan, geef dan eens wat geld uit voor professionele begeleiding. Het is echt een wereld van verschil, en een stukje investering in jezelf en je paard. Ik gun iedereen hetzelfde plezier als dat ik dagelijks heb met mijn paard

finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:04

de eerste foto is super, ik zou in de positie proberen veel te schakelen.
Het lijkt alsof je op de andere 2 echt alles eruitperst. Kortere stukken verruimen en terug goed doorsluiten, dan zal ie waarschijnlijk wel wat heter worden en voorwaarts denken en wordt het strekken wat spectaculairder.
Ik probeer het altijd met mijn paarden door ze erg diep door hoek te rijden, ze evenetjes goed eraan te zetten en dan de diagonaal op dan hoef ik gewoon nog maar te denken en ze gaan al. Ook trainen op verruimen bijv, het 2e stuk van de diagonaal of lange zijde, de korte zijde, cirkels, echt veel schakelen
succes!!

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:36

ziet er goed uit hoor.. heel mooi

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:38

Jippie schreef:
:o dank jullie

Ik vind het zo leuk om te laten zien omdat 8 jaar geleden mijn toenmalige instructrice en stalhouder me adviseerde dit paard naar de slager de brengen. Lois zou gek in de kop zijn Zo iets komt hard aan als je net een half jaar daarvoor je eerste paard [16 jr] hebt moeten laten inslapen.
Verder was ik een echte recreant. Beetje dressuur, serieus op mijn eigen manier maar zonder wedstrijden. Beetje springen en minimaal 2 keer per week een flinke bosrit!

Door tegen alle adviezen in toch door te gaan met dit paard [en daar was veel lef voor nodig want iedereen om me heen verklaarde me voor gek], veel afzien en hard werken is het toch nog wat geworden met ons. En het mooiste van dit alles is dat ik echt oprecht kan zeggen dat ik nog nooit zo veel plezier heb gehad aan het rijden en de paarden. Dat is de verdienste van mijn huidige isntructrice die mij inzicht heeft gegeven in de belevingwereld van het paard. Hierdoor is er een hele wereld voor me open gegaan en heb ik alleen maar meer liefde en respect voor de paarden gekregen. En ook voor haar en al het werk dat ze doet!

Ik hoop dat mensen hier iets van oppikken. Geef niet te snel op. Als het kan, geef dan eens wat geld uit voor professionele begeleiding. Het is echt een wereld van verschil, en een stukje investering in jezelf en je paard. Ik gun iedereen hetzelfde plezier als dat ik dagelijks heb met mijn paard

je hebt dus al een heel verleden met hem! Knap dat je zo bent verder gegaan en hem nu zo kunt rijden! Leuk ook dat je alles zo op zijn tijd neemt! Wauwie!

Bolke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:13

Is alles weer goed met Lois, een tijdje geleden stond was er toch een topic van jou dat ie Kissing Spine had? Of is er intussen een andere diagnose gesteld?

En even nieuwsgierig: waarom zeiden ze destijds dat ie gek was, bokken, steigeren dat soort dingen of iets anders?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:17

Jippie, het ziet er prachtig uit. Een aansluitende tip op de zweep, soms helpt het als je een kort zweepje gewoon tegen de schouder legt. Voor RT tips heb je al voldoende begeleiding denk ik Knipoog

Dominque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:41

haha wat een rt tips ja!!
een reactie op t korte zweepje: Ik heb een (jong) paard dat bang was voor een lange dressuurzweep, maar een springzweepje had toch niet echt HET effect. Ik denk omdat bij de lange zweep de drijfveer vanuit de achterhand komt?! Ik houd de lange zweep trouwens alleen maar vast, ik hoef er verder geen tikje mee te geven Knipoog mn paarden zijn geen zweep gewend dus die lopen vanzelf als ze een stokje zien. Dan is het voor mij een kwestie van die energie opvangen, en het paard loshouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:15

Ziet er goed uit!
Mooie foto's en jullie vormen een mooie combi OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:50

Bolke"]
Is alles weer goed met Lois, een tijdje geleden stond was er toch een topic van jou dat ie Kissing Spine had? Of is er intussen een andere diagnose gesteld?
[/quote]
Verward
Gelukkig niet, volgens mij verwar je mij met iemand anders. Lois heeft van de zomer wel een enting gehad waar hij heel ziek van is geworden. Gelukkig is hij daar weer 100% van opgeknapt.

[quote="Bolke schreef:
En even nieuwsgierig: waarom zeiden ze destijds dat ie gek was, bokken, steigeren dat soort dingen of iets anders?

Lois was niet gek maar de begeleiding op de manege waar ik toen stond was echt hopeloos. Ondanks dat de instructice ORUN gediplomeerd was hadden de mensen daar absoluut geen ervaring met paarden die iets hoger in het bloed staan, laat staan een heethoofdje als Lois Haha! . Zulke paarden zijn vaak sensibel en bijzonder intelligent en vragen een intelligente benadering. Die paarden kun je niet knechten dmv bluf en geweld. Daar wisten ze dus geen raad mee en dus kreeg mijn paard het stempel: levendsgevaarlijk.
Gelukkig was ik zo eigenwijs om andere begeleiding te zoeken ipv het paard meteen de deur uit te doen. En het is de moeite waard geweest! Mensen van de manege van toen snappen er nu nog steeds niets van en dat zal ook wel nooit komen want die komen zelf nooit verder dan het erf van de stal.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 00:07

Bolke schreef:

?

dat was een ander peerd Cool

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 10:13

Ik zou zeggen ga zo door! Petje af!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 13:13

voor mensen die op deze manier bezig zijn met het paardrijden, heb ik echt respect voor.. Knipoog

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 14:55

ik weet precies hoe je je voelde jippie...
Bij mij precies het zelfde... Zeggen ook een hoop mensen dat ik pablo maar weg moet doen...
Nu ik beter les heb gaan we met sprongen vooruit en ik geef echt nog lang niet op!!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 16:49

Toppie!!! Een paar jaar geleden had je nooit durven dromen dat je in zo korte tijd in het Z zou rijden. Rustig aan en ga zo door.!!

Linnus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 17:12

Whaauw! mooi paard, en leuke foto's zeg!
Zit wel al vooruitgang in, ana je verhaal te lezen..
succes nog...!!
groetjes Linda

lotjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 17:15

mooi paard zeg Lachen ziet er super goed uit Lachen

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 18:53

Ziet er super ui!!
Het lijkt net alsof er niet meer aan gewerkt moet worden, dit is toch genoeg voor de proef?
Maar je kan wel zien dat je er ontzettend veel ervaring mee hebt!! *LOL*

Tamarinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 23:00

Wat een mooie middendraf!!!