Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Jippie schreef:Speciaal voor xyxutu2: Afgezien van het feit dat ik van mening ben dat jouw kommentaar kant noch wal raakt, misschien heb je dit over het hoofd gezien. Dus voor jou nog een keer met koeienletters
manzano schreef:@ xyzutu2
Ik denk dat het voor veel mensen ook erg moeilijk is om commentaar te geven op oefeningen van een niveau waar je zelf niet op rijdt en misschien ook nooit zal rijden. Ik ga me er niet aan wagen iig.
Marijke82 schreef:Niet mee eens.. Als mijn vriendin aan de kant staat (L1) ziet ze ook dingen die fout gaan in pirouettes appuyementen ect. Iemand die niet op mijn niveau rijd kan mij wel aanwijzingen geven waar ik wat aan heb omdat zij ziet wat er gebeurd en ik voel het alleen.
Sorry voor het offtopic gaan, verder heb ik geen commentaar, ziet er goed uit
.
manzano schreef:@ xyzutu2
Ik denk dat het voor veel mensen ook erg moeilijk is om commentaar te geven op oefeningen van een niveau waar je zelf niet op rijdt en misschien ook nooit zal rijden. Ik ga me er niet aan wagen iig.
.
.
), en mijn vriendin die L2 dressuur rijdt geef ik ook zeker aanwijzingen als ze aan het losrijden is voor een proef. Daarmee help ik haar goed, dus van die stelling geloof ik geen snars... manzano schreef:1. Voor dat soort mensen (en als ik van jullie niet mag generaliseren zal ik zeggen: VOOR MIJ) is het heel moeilijk te zien van 2 onscherpe foto's of het paard wel of niet goed gereden wordt. Ik vind het sowieso al vreselijk moeilijk om een oordeel te kunnen geven op basis van foto's.
2. Dus er zijn gewoon veel mensen hier die er geen/weinig verstand van hebben. Dus die geven commentaar: oh wat een mooi paard etc. Liever dat dan dat ze een beetje weg gaan zitten kletsen om maar deskundig over te komen, zonder dat ze er ook maar een snars van af weten (wat ook nog wel eens voorkomt).
Jippie schreef:
Ik doe regemaltig mee met discussies op RT over onderwerpen als slofteugels en bijv. het LDR-rijden. Daar haal ik ook geregeld foto's van mijzelf aan ter discussie. Maar daar is dit topic niet voor bedoeld vandaar ook mijn duidelijke verzoek. Ik ga dus ook niet inhoudelijk in of de slof teugel hier wel/niet inwerkt en of mijn paard wel/niet kantelt in het hoofd. Voor je het weet ontaard dit toch weer in een hele wel/niet slof discussie en de gevaren van het ronder instellen van je paard. Ik hoop dat mensen dat kunnen respecteren.