travers

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 11:36

ik in stap...als dat goed gaat probeer ik het in draf

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 13:07

eerst in stap. Voor mijn paard is dat makkelijker. Veel mensen zeggen juist dat het in draf makkelijker is. Probeer het gewoon uit. In welke gang heb je hem de andere oefeningen aangeleerd? Doe dat nu hetzelfde.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 17:44

ik heb eerst dus kont naar binnen op een voltetje gedaan, daarmee begon ik in stap, daarna in draf. Daarna op de lange zijde gelijk in draf.

hetismij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 20:17

in stap lukt het al aardig maar dat lukte zoiezo al..met de draf heeft ze dus meer moeite maar aan jullie tips heb ik we lheel veel

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 14:14

In stap kun je makkelijker corrigeren. Oefen niet teveel en te lang. ALs ie het ook maar enigsinds doet belonen en iets anders doen. Eventueel later in de training nog een keer oppakken. Consequent zijn duidelijk aangeven waarmee je tevreden bent.'

Succes

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:01

Stap of draf vind ik per paard verschillend, bij paarden die niet lekker voorwaarts zijn houd ik liever de draf aan. In stap heb je wel het voordeel van meer tijd maar sommige paarden hebben de neiging tegen de hand te komen bij dingen die ze moeilijk vinden en dan houd ik ze liever wat meer naar voren. Ligt er net aan hoe makkelijk een paard in zijn lijf buigt, sommigen zijn net een elastiekje en anderen hebben er meer moeite mee.

Ik doe ook vanuit een kleine volte een paar passen proberen en op een volte de achterhand naar binnen rijden. Ik hen ook de neiging mijn bovenbeen en zit te gebruiken, soort van draaien in mijn heup als ik mijn buitenbeen naar achter leg..

maar vraag me niet of dat volgens het boekje is.