SPOED kan IK op een Welsh van 1.43ongv SPOED

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:29

kan makkelijk, ik ben 1.68 en rij nog op mijn c-pony (1.37)

Panter17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-05 11:11

Oke coool
Ik zat daar nogal erg over in dat ik niet te groot ervoor was .
Ik ben er erg blij mee dat jullie me dit allemaal vertellen als ik dan op die pony stap rij ik er niet met een schuldgevoel op
Ik laat het nog wel horen hoe het zaterdag is gegaan .
Tot snel en erg bedankt .

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:42

Het kan makkelijk, en veel succes!!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 21:02

Dat kan echt makkelijk!! Ik hoop dat je de verzorgpony krijgt!

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:15

Sjors is 1,52 en ik ben 1,88 dat gaat super!!

doen dus!!

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:21

Panter17 schreef:
De kuren zijn : Bokjes geven of ineens opzei springen het is een camping waar deze meneer staat dus niet echt geschikt om een beginnertje op te laten .
Maar misschien als die uitgepubert is dat het weer over gaat maja dr moet wel ffies iemand komen die hem aan pakt .
Ik ben van plan hem zaterdag eerst eventjes te gaan longeren , en te laten kennis maken met MY ..
Ik hoop dat het gaat klikken maja we zien wel .

Altijd jammer als mensen dat zeggen "moet iemand komen die hem aan pakt". Daar bereik je niks mee. Het gaat om vertrouwen en vanuit daaruit kun je een soort leiderschap opbouwen. Dan gaat het paard voor je door het vuur. Anders zal hij alleen iets doen uit angst (omdat het moet).

Wens je heel veel plezier met je verzorgpony.

VxKara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 15:54

ik ben heel benieuwd hoe je de pony vind!
ik hoop dat het een leuke pony voor je is
ik duim voor je! OK dan!

Panter17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 17:28

Tittel schreef:
Altijd jammer als mensen dat zeggen "moet iemand komen die hem aan pakt". Daar bereik je niks mee. Het gaat om vertrouwen en vanuit daaruit kun je een soort leiderschap opbouwen. Dan gaat het paard voor je door het vuur. Anders zal hij alleen iets doen uit angst (omdat het moet).

Die eigenaar is een camping eigenaar en heeft GEEN kinderen .
Hij wil natuurlijk niet dat zijn klanten ongelukken krijgen en wil dat deze jonge pony aparte aandacht krijgt buiten de klanten om zodat die op die leeftijd wel zelfvertrouwen krijgt snapje ??

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 21:32

Tittel schreef:

Je hoeft een pony aanpakken niet te zien als een pony van te voren in elkaar meppen ofzo.. Verward 1 van onze merrie's heeft een heel rottig karakter.. En die moet je ook aanpakken.. Maar als je dr van te voren onterecht zou slaan.. Dan zou ze in staat zijn je te vermoorden zo kwaad word ze dan..
Ze heeft een gebruiktaanwijzing.. En die moet je goed doornemen voor je er iets mee doet.. 1 belangrijk ding.. Word absoluut niet bang van dr.. Want dan is het raak.. Je moet gewoon duidelijk grenzen stellen, en je mag dr best straffen als ze niet luisterd.. Maar zorg dat je het absoluut niet onterecht doet.. Anders heb je een groot probleem..
Jij moet respect voor het paard hebben, dan heeft het paard respect voor jou..

Panter17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 09:24

Maar op dit moment kan ik moeilijk respect kweken als ik niet weet wat er allemaal met de pony gedaan word ....
De 1 doet hele andere dingen als de ander dus ik denk dat ik het maar aan die andere overlaat ik heb geen zin in een trap .....

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 10:50

Tuurlijk moet je niet over je heen laten lopen, maar pas op wat je doet. Voor ons mensen is het heel erg moeilijk om ons aan te passen aan het paard. Wij zijn immers heel erg verschillend van elkaar . Ik begrijp dat je het paar niet gelijk in elkaar mept, dat zou ook niet best zijn. Maar ga het ook niet forceren. Zorg dat je doormiddel van vertrouwen en respect het leiderschap op kan bouwen. Voor mijn idee wordt er altijd te snel druk uitgeoefend waar het paard voor moet wijken. En dat is vaak te veel voor het paard, waardoor hij wel gaat doen wat je wil, maar niet onder de juiste omstandigheden. Bouw een band op met de pony...

Elk paard is verschillend en de mens ook. Dit moet dan ook op elkaar ingesteld worden. Paarden doen dingen omdat ze dat aangeleerd is. De fout zit eigenlijk altijd bij de ruiter/verzorger en niet bij het paard. Om dat toe te geven is heel erg moeilijk. Daarom werk aan jezelf en met het paard, dan kom je samen heel ver.

Dit is niet om iemand af te kraken, maar gewoon hoe ik erover denk. Tuurlijk wens ik je heel veel plezier met de pony en succes.

Mijn reactie is voor de mensen in het algemeen die het hebben over het aanpakken van een paard/pony. Kijk daarmee uit. Het zijn ook maar levende wezens die er niet voor gekozen hebben om ons bezit te worden en om onder deze omstandigheden te leven.

Panter17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 14:48

Ik voel me niet beledigt maar als ik 1x de kans krijg een band op te bouwen met een pony ....
En het gaat niet goed tjah dan is het mijn fout niet en zoek ik liever een ander die ik al gevonden heb ...

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:08

Panter17 schreef:
Maar op dit moment kan ik moeilijk respect kweken als ik niet weet wat er allemaal met de pony gedaan word ....
De 1 doet hele andere dingen als de ander dus ik denk dat ik het maar aan die andere overlaat ik heb geen zin in een trap .....

Begrijp niet precies wat je hiermee bedoelt. Is er nog iemand die de pony wil verzorgen en laat je die het doen?

Hoe was de pony? Je hebt al kennis met haar gemaakt toch afgelopen zaterdag?

Panter17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 16:01

Er zijn meerdere die de pony willen verzorgen ...
En dan kan ik wel verder ermee gaan maar ik loop ook 1 risico dat ik hem niet als vast mag verzorgen ...
Daarom ga ik het liefste voor een fjord waar ik al aan het overleggen mee ben om eventueel te leasen ..
De pony ging rollen met zadel op steigeren met poetsen probeerde me te trappen met voetjes uitkrabben en bijten totaal GEEN lievertje ...

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 16:26

Arm beestje. Die heeft dan al heel wat vervelende dingen meegemaakt, want een pony doet dit niet zomaar.

Als je de Fjord misschien wel kan leasen dan is dat misschien meer een optie. De Fjord bevalt je wel?

Panter17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 17:34

ja ckers ....
Ik ben door en door fjordenfan ...

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:36

Panter17 schreef:
ja ckers ....
Ik ben door en door fjordenfan ...

Ook ik ben besmet met het Fjordenpaarden virus!

Panter17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 10:33

Tjah maar tis erg jammer wat er gisteren is gebeurt ..
Alles was al afgesproken enzo .. Kzou zaterdag met rieke gaan rijden belt dr eigenaresse later op : de eigenaar van de stallen wil geen nieuwe meisjes meer hebben ....
Twister vind ik te gevaarlijk dus ik ga vandaag weer op zoek ....

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 10:36

Het zit je niet mee. Ik wens je succes met het zoeken van een verzorgpony.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:02

BTW ik ben 1.68 en rijdt op een pony van 1.37

Afbeelding

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:27

mmh ja dat kan idd wel, maar als je je benen naar beneden doet, hoe staat het dan cijsaloveR?

Panter17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 14:40

Ik weet het echt niet meer heb overal advertenties geplaatst nu nog op bokt en andere forums hooplijk heb ik dan snel geluk ....