Galop, snelheid ipv springen.. IEMAND TIPS

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 22:25

InaTap schreef:
Pas laten springen als ze rustig is. Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij werkte het.
Gewoon dichtbij de hindernis voltes blijven rijden, liefst er voor of er net naast, ze mag pas springen als ze gewoon rustig galopeert of draaft. En dit herhaal je net zolang tot dat ze rustig is. Hier is wel veel geduld voor nodig hoor maar op den duur zijn er als het goed is steeds minder voltes nodig Lachen

Je heb niet echt heel goed gelezen.. Gaat niet om HINDERNIS SPRINGEN maar de GALOPSPRONG.. Tong uitsteken

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 22:28

Zep schreef:
Eigenlijk dezelfde aanpak als deze:
[RT] goede manier?

Het idee is dat je hem steeds probeert op zijn eigen benen te zetten, het gewicht met een ophouding naar de achterhand te verplaatsen, en hem dan even aan zichzelf over laat. Je moet hem niet gaan vasthouden, hij moet zelf leren daar zijn balans te vinden. Hij zal door de overgangen steeds sterker worden. In het begin zul je hem dus vaak moeten "corrigeren", naarmate hij sterker word steeds minder. (en dan kun je weer een nieuwe grens gaan opzoeken.

Denk klein, ponygalop zegmaar Haha! Pas als hij meer gewicht achterop kan dragen kun je meer lengte en sprong gaan nastreven. Als je dat nu doet kan hij dat toch niet verwerken en dondert hij alleen maar uit elkaar.

Blijf wel heel goed voor ogen houden dat hij t.a.t. voor je been moet blijven. Test je reactie voor het been dus ook regelmatig, maar niet te overdreven. Geen lange zijde uitgestrekte galop willen, zolang je maar voelt dat hij wil vertrekken is het goed genoeg voor nu. Als hij in draf meer balans heeft kun je het jezelf in draf moeilijker maken met scherpe overgangen naar voor en weer terug en dat zal de kwaliteit van de galop ook ten goede komen.

zooooooo scheelt me weer een hoop typewerk Haha! Haha! Haha!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:19

Ik wil Cheeka wel meenemen naar Assendelft, maar dat gaat niet. Cheeka moet met het schot wijd staan en dan past Ot er niet meer naast Clown
Ik denk dat ik Cheeka woensdag in Heerhugowaard rij, als je wil komen kijken ben je welkom hoor Knipoog Die merrie doet best goede dingen(zie profiel Knipoog )

IBOP volgend jaar moet helemaal goed komen, zeker als je nu lekker met die galop aan de gang blijft

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:39

Zo'n probleem heb ik nou ook..
Als ik gewoon rustig over balkjes heen wil galopperen dan
word Sheronit heel erg heet..

Amadeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:57

chagrijntje schreef:
Zo'n probleem heb ik nou ook..
Als ik gewoon rustig over balkjes heen wil galopperen dan
word Sheronit heel erg heet..

Het gaat hier niet om over balkjes galopperen!?! Het gaat hier over meer sprong in de galop! En dat ablkjes een hulpmiddel kunnen zijn ter verbetering van de sprong. Springen heeft hier op dit moment niets mee te maken! Wel goed lezen, he, haha!