jong tinkertje bewijst dat hij kan springen!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 18:26

ik vind het schandalig.. je moet het zelf weten, maar ej vrpest je dier, omdat hij nog erg in de groei is.
daar komt bij dat iedereen hier je raad geeft en je doet er helemala niets mee. ik ben helemaal uitgepraat, het is amar met 1 woord te beschrijven: Schandalig.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:18

ik ga het eens met de anderen
2.5 jaar is veel te vroeg om al zo'n hoogte te springen, dit maakt niet uit welk soort paard het is, het is ongezond.
Dat het een koudbloed is maakt het alleen maar erger, koudbloeden hebben meer tijd nodig eerdat ze helemaal volgroeid zijn.
ik hoop dat je het nu weet en dat je het niet meer gaat doen

en wat nog slechter is dat je ook al onder zadel springt Bloos!
dit belast enorm de rug van de tinker en daardoor zal die later botproblemen krijgen.

dus ik hoop echt dat je dat ook niet meer doet
wees niet zo egoïstisch om te denken van "jah, springen leuk!!!"
een paard heeft ook gevoelens en kan ook erge pijnen hebben, voortaan wacht je tot die helemaal volgroeid is om te gaan springen
eerst moet je ook altijd opbouwen
start met cavalettis en dan kleine kruisjes, lage rechten en later pas hoger!

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:26

haha.. grappig die foto's!!
Het ziet er goed uit dat springen!!

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 22:37

2,5 en springen :| Ik vind het al te vroeg om er op te rijden, laat staan er mee te gaan springen... Ohh my God... je weet niet wat je doet... laat hem alsjesblieft nog ff lekker groeien... en laat het springen maar wachten...

(mijn 4,5 jarige tinkerruin daar wil ik ook mee gaan springen, maar daar ga ik minstens nog een half jaar mee wachten! Hij is nog lang niet sterk genoeg daarvoor.)

Hij lijkt misschien al heel sterk, en dat hij dat allemaal al kan... maar dat is hetzelfde als dat je een kind zwaar werk laat doen. Dit tinkerventje is pas een kind... zwaar werk is niet nodig...

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-05 23:38

Idd Die Tinker zijn rug is verpest voor de toekomst vrees ik. Maarja daar heb jij geen last van want je hebt em verkocht.
Als die verkoper die paarden VEEL te vroeg inrijd van de brug springt spring jij dan ook van de brug omdat hij het ook doet?
Sorry Dagmar ik vind je heel erg vaag, je advertenties op Kapaza en hier je reacties op raad van anderen je bent eigewijs en wilt niks van niemand aannemen ik hoop dat je niet nog veel meer paardjes en pony's zal verpesten zo Boos! want ondertussen weet iedereen die ook maar een beetje kent van paarden en met paarden inzit dat je paarden pas inrijd op 3 jaar en koudbloeden zelf nog gevoeliger zijn zeker tinkers omdat ze zo lang doorgroeien. Maargoed ik hoop dat de Tink in kwestie een goede leuke thuis heeft gevonden.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:16

jeetje!! Scheve mond Scheve mond 2,5 jaar Bloos! op die leeftijd ga ik zo'n beetje beginnen met longeren van mijn verzorgpony Bloos! phoe sta hier echt van te kijken..

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 00:22

jeetje 2,5 dan mag je der noch niet eens op rijden..en als je een beetje verstand ervan hebt(en ik neem aan van yes)dan weet je dat je noch niet mag rijden laat staan springen op zo'n jonge leeftijd!en ook al hebben die mensen hem beleerd wees dan wijs en zet hem in het land!
en als ik jou was zou ik tegen hun zeggen van die fries je paard en die fries zijn noch praktich baby's!

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-05 19:51

sorry sorry, hij zal nu wel zeker niet meer springen en zeker al niet zoveel meer rijden! Ik dacht gewoon dat dat geen kwaad kon hoor!

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 20:57

Heel mooi om te horen dat je het niet meer zal doen!

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 20:47

mooi zow...van je fouten leer je

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:00

ziet er goed uit hoor!
leuke tinker, en hij kan idd wel springen!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:06

Idd jammer dat je niet wist dat het schadelijk kon zijn. Veel mensen denken idd dat je zwaardere rassen eerder in kunt rijden, dit omdat ze er eerder volwassen uitzien (een jaarling belg ziet er voor een leek flink wat ouder uit dan een kwpn van twee jaar) en omdat ze bang zijn dat ze te sterk worden wanneer ze volwassen zijn rijden ze ze eerder in.
Ik heb een leuk plaatje waarop je kunt zien wanneer alles ongeveer uitgegroeid is bij een gemiddeld paard:
Afbeelding
Ik vind je tinkertje leuk springen, maar ik hoop (en denk ook wel) dat je nu snapt dat dit niet echt de bedoeling is met zo'n jong dier. Laat dit de huidige eigenaresse ook weten!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 21:44

als 1e, waar je de tinker vrij laat springen,ligt de balk er los op,of vast,
want als de balk er vast op ligt dan ben je niet goed bij je hoofd.
ten 2e, laat je het paardje eerst lekker uitgroeien,en gaje er dan rustig mee aan de slag lekker longeren zadel mak maken beetje op rond hobben beetje figuurtjes door de bak rijdjen, enzenz..maar je gaat toch niet meteen springen, zoals meerderen zeggen,daar verpest je het dier echt mee.het is eenheel leuk diertje en je denkt misschien wel,lekker grof ras,moet ertegen kunnen,maar inprincipe het beestje doet er net zo lang over om uit te groeien enz als een slank paardje.
(aangezien je het niet wist, bij deze Knipoog hopelijk hebje het nu geleerd Lachen
en dit moet je ook niet opvatten als negatief,maar als positief want het is alleen maar jammer als je over een paar jaar(0fja als het beestje ouder is) problemen krijgt met de pezen enzenz..
MAar verder heel veel succes en plezier er mee

Ik vind het een heel leuk tinkertje maar je verpest hem enorm als je zo door gaat.dus ik hoop echt dat je hier wat van geleerd hebt Lachen

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:14

Ik vind het een zeer verstandige keuze van je dat je hem niet meer laat springen.
Wacht er nog even lekker mee, later hebben jullie er allebei alleen maar profijt van.
En ben je blij dat je naar de (goede) commentaren hier hebt geluisterd.

Ik ben benieuwd naar je foto's over een jaartje.
En ik hoop dat je er wat van geleerd hebt Lachen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 22:15

Tinkelbel schreef:
Ik vind het een zeer verstandige keuze van je dat je hem niet meer laat springen.
Wacht er nog even lekker mee, later hebben jullie er allebei alleen maar profijt van.
En ben je blij dat je naar de (goede) commentaren hier hebt geluisterd.

Ik ben benieuwd naar je foto's over een jaartje.
En ik hoop dat je er wat van geleerd hebt Lachen

Hier ben ik het dus 100 % mee eens Lachen
want het is echt een heel leuk beestje,en het zou gewoon jammer zijn,als hij iets vervelends zou krijgen.

kaiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-05 22:55

de tinker is in top conditie zie ik zo

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 14:53

ramgad schreef:
is dat dan erg?? in fokkerijen laten ze veulens al vrijspringen?! Hij is ook al 2.5 jaar, bijna 3.

ingereden met 2,5
vind ik wel erg vroeg