Dressuurtopper in spé @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 21:29

hey,
ik geef toe. ik vind je onderbenen ook erg stortend. ik had dit ook en heb het mezelf afgeleerd door touwtjes aan je beugel te maken. het is even wennen in het begin maar het helpt echt!! this een tip, vat het niet te erg op...Haha!

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-05 22:16

Hejhej

gaaf paardje zeg!!

vraagje:
Als je dit paardje rijd en hij rijd nageefelijk, hangt ie dan ook veel op de voorhand?!! En ook op je handen hangt dus

dit vraag ik omdat je zelf zegt dat hij met overgangen enz enz.. niet nageeflijk blijft..!!

Ik heb zelf altijd een paardje gereden (bambino uit mijn prof maar dat doet er verder ff niet toe) maar die hing altijd heel veel op de voorhand.. om de achterhand wat te ontlasten zeg maar..
maar met voltes, en overgangen schoot ze weer omhoog omdat het haar dan teveel druk kost om alles te gelijk te doen..!!
Ik was na het rijden ook altijd helemaal moe omdat ze zoveel druk uit mijn armen vroeg..
later toen ben ik haar anders gaan rijden..
eerst niet aan die nageeflijk heid denken maar om voorwaarts..
en als ze lekker voorwaarts liep dan op de volte eerst wat nageeflijk heid vragen..!! met een vrij losse teugell..!!!
want ze hoeft niet zo diep te rijden.. dat kost van je pony veel druk maar van jou ook veel energie

ik weet natuurlijk niet of bij jou dit geval is maar het ziet er wel beetje hetzelfde uit..!!

Clown gr mij..

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 03:21

patsur schreef:
Die sporen zijn echt verschrikkelijk, af die dingen. Je bent ze niet waard als je constant zit te porren in zijn buik. De enige foto waar je been normaal is is op foto 4. Daar liggen je kuiten aan het paard maar je spoor is er vanaf. Verder vind ik het heel vreemd dat je je lesklantje ook met sporen laat rijden terwijl ze zelf haar houding ernstog moet verbeteren. Op deze manier stomp je die pony af en zal je op den duur veel meer gebruik moeten gaan maken van je zweep en andere hulpmiddelen. Laatd at kind [en jezelf] lekker rondrijden zonder sporen! JE hebt ze echt niet nodig als je je pony attent op je been maakt!

idd ik ben het echt helemaal met je eens patsur

irene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 10:00

kijk, mijn sporen prikken NIET in haar buik!! dat lijkt zo maar anders had de pony heus wel gereageerd!
het is ook niet mijn pony maar die van Anne, miss moeten jullie de tekst die erboven staat ff lezen.. daar zeg ik dat mijn benen indd erg naar achteren liggen.. maar op deze foto:
Afbeelding
prikken ze tog echt niet in zn buik..
en op deze ook niet
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en op de foto's die volgen ook niet.. de pony heeft een dikke vacht en mijn been ligt langs de pony.. dus ik kan dan nooit in haar buik prikken end at doe ik ook niet want dat verdient ze niet!
ik geef eerlijk toe dat op de eerst foto's(2 ofzo) ik te veel met mijn spoor doe, het zijn gelukkig hele ronde sporen en ze was ook erg vervelend!!
ik hoop dat het nu duidelijker is voor de meeste mensen, ik zal er verder op letten!!

irene15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-05 10:01

oja over dat op de voorhand..
klopt!
ze vind het erg moeilijk om voorwaarts te blijven en aanleuning te houden, daarom rijden we ook veel over gangen om haar meer aan het been te krijgen en om haar meer op de achterhand te krijgen, maar we zijn nog maar net bezig dus over een paar weken is dit vast beter!!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 13:50

Als de spoor niet prikt kan je toch net zo goed je hakken uitgedrukt houden en met je kuit drijven?
Dat jullie met spoor rijden moeten jullie zelf weten *sowieso hoe je rijdt moet je zelf weten Knipoog * maar die benen die de hele tijd de lucht ingaan zijn wel ergerlijk.

Verder mag er idd nog wel aardig wat werk verzet worden voor dat dressuur toppertje in spe *en zeg er eerlijk bij dat hetzelfde geldt voor mij en mijn paard Knipoog *

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:05

Je paard moet goed aan het been zijn en je geeft zelf al aan dat hij dat niet is. Zorg dan eerst dat jepaardje aan je been is.

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:17

op de 2de foto was je aan het lichtrijden dus dan spoor je ook niet aan als je staat Rolleyes
en bij de rest lijkt het toch echt ofdat je prikt....

Saskia008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 14:22

ik hetken het met je benen, het is vreselijk moeilijk om op een "te kleine" pony je been mooi lang te houden, omdat je je been er ook bij moet houden. eigelijk is dat onmogelijk.

maar erg leuk paardje hoor *LOL*

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:36

Saskia008 schreef:
ik hetken het met je benen, het is vreselijk moeilijk om op een "te kleine" pony je been mooi lang te houden, omdat je je been er ook bij moet houden. eigelijk is dat onmogelijk.

Ik zal maar eens vervelend zijn, heb zelf een hafje van maar 1.40 en toch moet ik gewoon mijn been lang houden en drijven met mijn kuit.
En het is wel degelijk te doen, dat zie ik als mijn instructrice op mijn hafnaf stapt, nettte lange benen en een goed actief paard

Doortjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:43

Sjonniej schreef:
Ik stoor me er ook vreselijk aan datje constant met je sporen in haar buik zit te porren!! Sorry, maar ik zou blij zijn dat je ponnie je er niet afgooit! Het maakt niet uit wat je doet, maar constant zitten die sporen in haar buik!!!

Wel een gave ponnie!

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt!!! Als je je hakken niet laag en stil kan houden, dan is het beter dat je de sporen maar ff afdoet!!!

SuusEventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:53

Mensen, een iets minder bitse toon mag ook wel, en 333 keer herhalen wat al eerder is gezegd alleen om mar even af te zeiken is ook niet echt netjes. Goed, haar been gaat wat te ver naar achter, dat geeft ze zelf toch ook toe. moet dan echt iedereen hier dat dan nog even herhalen?!! Pfoe vermoeiend hoor!!

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:56

Milkaatjuh schreef:
Je paard moet goed aan het been zijn en je geeft zelf al aan dat hij dat niet is. Zorg dan eerst dat jepaardje aan je been is.

Juist ja! En aan je been is heel iets anders als aan je spoor..

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 15:59

Sjonniej schreef:
Ik stoor me er ook vreselijk aan datje constant met je sporen in haar buik zit te porren!! Sorry, maar ik zou blij zijn dat je ponnie je er niet afgooit! Het maakt niet uit wat je doet, maar constant zitten die sporen in haar buik!!!

Ik erger me toch zo aan jou he >;) altijd maar weer negatief commentaar als iemand [volgens jou] verkeerd sporen gebruikt! Hoe weet jij nou hoe je die pony moet rijden, er bestaan ook altijd nog momentopnames misschien moet de pony wel met sporen gereden worden weet jij veel!

Houd dat commentaar volgende keer voor je!

Ik vind het een leuke pony OK dan! en verder ben ik het met 'SuusEventing' eens!

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:04

je hebt trouwens drie keer dezelfde foto neergezet. Dat je been naar achter ligt is denk ik ook omdat je er anders niet goed bij kan. Liever dit dan alleen van voren werken zonder been.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 16:47

Margon schreef:
Ik erger me toch zo aan jou he >;) altijd maar weer negatief commentaar als iemand [volgens jou] verkeerd sporen gebruikt! Hoe weet jij nou hoe je die pony moet rijden, er bestaan ook altijd nog momentopnames misschien moet de pony wel met sporen gereden worden weet jij veel!

Houd dat commentaar volgende keer voor je!

Ik vind het een leuke pony OK dan! en verder ben ik het met 'SuusEventing' eens!

Maar toch kan ikme wel vinden in het verhaal van sjonniej. Als je je benen niet stil kan houden zie ik ook niet graagdat mensen er dan een spoortje aanknopen. Ik rijd niet met sporen omdat ik èn mijn benen niet stil kan houden èn omdat Milka goed aan het been is dus heb ik geen sporen nodig.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-05 21:21

hoihoi, leuke pony *LOL* maar ik ben het wel met de anderen eens Bloos! als je de pony constant met de sporen rijd, reageert ie er waarschijnlijk steeds minder op zodat je strax egt een zweep enzo nodig hebt. ik neem aan dat dit niet de bedoeling is dus mss moet je eens proberen zonder sporen te rijden en dan gwoon iets harder te duwen. ook heb ik het idee dat je de pony egt met je hakken aanspoort terwijl je dat vaak ook met je kuiten kan doen toch Verward maar dat werkt neit bij elke pony dat geef ik toe!! Knipoog dus mijn advies is iegenlijk om eerst te proberen om de pony wat meer aan het been te krijgen en pas als de zit enzo goed is met sporen te rijden, maar het kan ook dat dit momentopnames zijn, dit is alleen maar hoe ik het zie va de foto's!!!!! Bloos

verder is het egt wel een leuk beestje hoor!!! OK dan! *LOL*

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 13:57

irene15 schreef:
kijk, mijn sporen prikken NIET in haar buik!! dat lijkt zo maar anders had de pony heus wel gereageerd!
het is ook niet mijn pony maar die van Anne, miss moeten jullie de tekst die erboven staat ff lezen.. daar zeg ik dat mijn benen indd erg naar achteren liggen.. maar op deze foto:
[image]
prikken ze tog echt niet in zn buik..
en op deze ook niet
[image]
[image]
[image]
en op de foto's die volgen ook niet.. de pony heeft een dikke vacht en mijn been ligt langs de pony.. dus ik kan dan nooit in haar buik prikken end at doe ik ook niet want dat verdient ze niet!
ik geef eerlijk toe dat op de eerst foto's(2 ofzo) ik te veel met mijn spoor doe, het zijn gelukkig hele ronde sporen en ze was ook erg vervelend!!
ik hoop dat het nu duidelijker is voor de meeste mensen, ik zal er verder op letten!!

Erg vervelend is geen ecxuus om met je sporen in de buik te gaan porren..
Ik heb een studie gemaakt van de foto's:
Op foto 1,2,3,5,6,7,8,9,10,11,12 en 14 heb je je hak opgetrokken, klem je met je bovenbeen en zit je te duwen met je zit. Op een groot deel van de foto's zit je wel met je spoor in de buik en op foto 4,13 en 15 is het een wereld van verschil.

spokie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:17

Ik vind het een hele gave pony om te zien, echt mijn type.
Er is ook al heel veel commentaar gegeven zie ik.
Maar je benen moet je inderdaad lang houden hoor. Drijven doe je met je kuit (vooral het dikste gedeelte en dat zit nog bij zijn buik). En ja kan je sporen toch niet gebruiken dus kan je ze beter maar af doen, anders ga je proberen je sporen te gebruiken en juist zo raar met je onderbenen zitten. Rij dan gewoon lekker alleen met zweep. En je beugels mogen ook een gaatje langer. Misschien dat je daarom zo vreemd zit met je benen.

Ook zit je niet op je zitbeenknobbels. Probeer je bekken wat meer te kantelen en onderuit te gaan zitten. Ik doe hetzelfde en als ik voor mijn gevoel onderuit zit, zit ik juist keurig netjes. Op deze manier hinder je je paard toch een beetje.

Ik weet niet of je instructie hebt, maar anders zou ik die toch gaan zoeken. Het is zo'n leuke pony en daar valt zeker heel wat uit te halen.

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 14:48

Ja die onderbenen maar dat hebben de meeste al gezegt, leuke pony hoor

suusiehh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:20

heeeeeyy!

Leuk ponytje hoor! Maar ik heb eigenlijk beetje stomme vraag ik heb nog een oude cap en nou ben ik gaan kijken voor een veiligheidscap , en heb ik die zelfde gezien als dat blonde meisje! Alleen ik heb zelf snel het gevoel dat zon cap nie echt vast zit beetje op je hoofd hangt!
Maar ik had t idee dat die cap wel fijn was!
IS dat zoo??

kusjes suusje

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 15:32

Het ziet er best redelijk uit, alleen moet jij je beugels misschien wat langer doen en beter je hakken uitdrukken, maar dat zie je zelf ook wel Lachen
Ik vind het wel een leuk ponytje

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-05 18:24

irene15 schreef:
oja over dat op de voorhand..
klopt!
ze vind het erg moeilijk om voorwaarts te blijven en aanleuning te houden, daarom rijden we ook veel over gangen om haar meer aan het been te krijgen en om haar meer op de achterhand te krijgen, maar we zijn nog maar net bezig dus over een paar weken is dit vast beter!!

ja dat dacht ik al Lachen!!
maar dat is helemaal niet zo erg , dat kan met trainen en veel oefenen goed verholpen worden..
idd veel overgangen en op de volte werken Lachen!! helpt echt

hoor graag als het beter gaat!!

groetjes marlot

marian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 07:27

Ik heb de foto's ook gezien en vind het een hele leuke pony. Alleen doordat je je benen constant optrekt om te drijven, prik je te veel met je spoor. Als ik jou les zou geven zou ik je eerst een kwartier zonder beugels laten rijden. De sporen mag je best om houden, sterker nog, ik zou je zelf sporen met zwanenhals aanraden. Dan hoef je je been namelijk niet op te trekken om te kunnen prikken. Ik zou eerst aan jouw beenhouding werken, daarna zien we dan wel verder.

Miesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-05 10:05

Snoevie schreef:
pony loopt mooi,leuk beest Lachen
let alleen goed op je onderbenen,als je ze optrekt om hem aan te drijven lijkt het net alsof je steeds met de spoor prikt

dat viel mij ook gelijk op
verder vind ik het een erg leuke pony om te zien! *LOL*